Bu
çalışmada genel kimya deneyleri, Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) yöntemi ile
birleştirilmiş örnek olay yöntemi kullanılarak tasarlanmış ve bu uygulamanın
fen bilgisi öğretmen adaylarının Genel Kimya akademik başarısına etkisi
incelenmiştir. Çalışmanın örneklemi, bir devlet üniversitesinde Genel Kimya
Laboratuvarı II dersini alan 42 fen bilgisi öğretmen adayından oluşturulmuştur.
Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test- son test kontrol gruplu
yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın verileri, çeşitli kaynaklardan
yararlanılarak hazırlanmış, geçerliliği ve güvenirliği hesaplanmış ‘Kimya
Başarı Testi (KBT)’ve TGA yöntemiyle birleştirilmiş örnek olay yöntemine dayalı
çalışma yaprakları kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın belirlenen alt
problemlerin çözümüne yönelik uygulanan akademik başarı testinden elde edilen
verilerin istatistiksel çözümleri için SPSS (Statistical Package for the Social
Sciences) paket programı kullanılmıştır. Bağımsız değişkenler arasında anlamlı
bir farklılık olup olmadığı Mann-Whitney U testiyle analiz edilmiştir. Uygulama
öncesi deney ve kontrol grubuna akademik başarı testi ön test olarak uygulanmış
ve istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Uygulamalara başlamadan
önce her iki grubun akademik başarı açısından denk olduğu belirlenmiştir.
Uygulama sonrası her iki gruba akademik başarı son testi uygulanmış ve
istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Analizler
sonucunda TGA yöntemi ile birleştirilmiş örnek olay yöntemine dayalı laboratuvar
yaklaşımının öğretmen adaylarının akademik başarısına anlamlı bir katkıda
bulunduğu belirlenmiştir.
Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Akademik Başarı Genel Kimya Deneyleri
In this study, general chemistry experiments
were designed using the case study method combined with POE (Predict-Observe-Explain) method and the effect of
this application on the general chemistry academic achievement of the science
teacher candidates was examined. The sample of the study was formed from 42
science teachers who were in General Chemistry Laboratory II course at a state
university. In research, quasi-experimental
quantitative research designs with pretest- posttest control group were used. The data of the
study were obtained by using the 'Chemistry Achievement Test (CAT)' which has
been prepared by using various sources and calculated for validity and
reliability, and “worksheets” that based on case
study method combined with POE (Predict-Observe-Explain) method. SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) was used for statistical
analysis of data gathered via academic achievement tests towards the sub
problems.
Existences of significant variation between
independent variables were analyzed the Mann-Whitney U test. Academic achievement
test was applied as pre-test to experiment and
control group before the application and there was no statistically significant
difference between the two groups in the analysis of the obtained data. Before the implementation, the participants of two groups are equal concerning in Academic Achievement. After the application, the
academic achievement final test was applied to the two groups and there was a
statistically significant difference in favor of the experimental group in the
test scores As a result of the analyses, it is determined that laboratory
approach based on case study method combined with POE method has significantly
contributes to teacher candidates’ academic achievement.
Predict – Observe – Explain (POE) Method Case Study Method Academic Achievement General Chemistry Experiments
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 4, 2018 |
Submission Date | February 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 10 Issue: 18 |