Sonuç olarak; Lise öğrencilerinin okula
ilişkin tutum toplam puanları ve alt boyutları olan uyum puanlarının cinsiyet
değişkenine göre değiştiği görülmüştür. Lise öğrencilerinin
öğrenim gördükleri lise türü, kaldıkları yer, düzenli kitap okuma
alışkanlıkları, meslek tercih durumları ile okula ilişkin tutum alt boyutları
arasında anlamlı ilişkiler olduğu görülmüştür. Ayrıca, Öğrencilerin sınıfları,
okulu tercih etme durumu, interneti kullanma amaçları ve algıladıkları okul
başarıları ile okula ilişkin tutum toplam puanları ve bazı alt boyutları
arasında anlamlı farklar vardır.
Bu çalışmada, lise öğrencilerinin okula
ilişkin tutumlarının cinsiyet, lise türü, düzenli kitap okuma alışkanlığı,
meslek tercih durumu, sınıf düzeyi, okul tercih durumu, kaldıkları yer,
interneti kullanma amaçları, algıladıkları okul başarı düzeyi ve algıladıkları
anne baba tutumuna göre aralarındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu; 2017 – 2018 eğitim-öğretim yılında Erzincan İli
Refahiye İlçesinde/ öğrenim görmekte olan 264 öğrenci (141’i kadın ve 123’ü
erkek) oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Okula İlişkin Tutum Ölçeği ve
Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerinin analizinde SPSS for windovs
21.0 istatistik programı kullanılmış, Bağımsız Gruplar t –testi, Tek yönlü
Varyans analizi (ANOVA) testi ve Kruskal Wallis H Testi yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 20 |