This research investigated the influence of nursing students' learning attitudes and anxiety levels on their initial competence in performing intramuscular injections in the ventrogluteal site. Employing a descriptive, cross-sectional, and correlational design, the study involved 101 nursing students enrolled in the Basic Principles and Practices in Nursing course during the spring term of the 2024–2025 academic year, all of whom had no prior experience with intramuscular injection administration. Data collection instruments included the Student Information Form, Attitude Towards Learning Scale, State-Trait Anxiety Inventory (STAI), and the Ventrogluteal Intramuscular Injection Skill Assessment Form. Statistical analyses were conducted using SPSS version 22, utilizing descriptive statistics, independent samples t-tests, one-way ANOVA, and Pearson correlation tests.
Results demonstrated that participants exhibited mild levels of state anxiety and moderate levels of trait anxiety, alongside generally favorable attitudes toward learning. A positive and statistically significant correlation was identified between students’ academic grade point averages and their learning attitudes. Additionally, students who reported anxiety during prior clinical practices scored significantly lower on skill assessments. Significant variations were also found between participants’ place of residence and their learning effort as well as trait anxiety levels (p < 0.05). These findings indicate that nursing students’ anxiety and learning attitudes can potentially impact their clinical skill performance. The study suggests conducting further qualitative and descriptive research with larger, more diverse samples to deepen the understanding of students’ anxiety and learning characteristics.
Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin öğrenmeye yönelik tutumları ile kaygı düzeylerinin, ventrogluteal bölgeye ilk kez gerçekleştirdikleri intramüsküler enjeksiyon uygulama becerileri üzerindeki etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı, kesitsel ve ilişki arayıcı desenle yürütülen araştırma, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir üniversitenin Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar dersi kapsamında, daha önce intramüsküler enjeksiyon uygulamamış 101 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla "Öğrenci Tanılama Formu", "Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği", "Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri (STAI)" ve "Ventrogluteal Bölgeye İntramüsküler Enjeksiyon Uygulama Becerisi Kontrol Formu" kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 programı kullanılmış; tanımlayıcı istatistikler, Bağımsız Örneklem t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Pearson korelasyon analizi uygulanmıştır.
Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin durumluk kaygı düzeylerinin hafif, sürekli kaygı düzeylerinin ise orta düzeyde olduğu; öğrenmeye yönelik tutumlarının ise olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin akademik not ortalamaları ile öğrenmeye yönelik tutumları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Daha önceki uygulamalarda kaygı yaşadığını belirten öğrencilerin beceri puanları anlamlı düzeyde daha düşük saptanmıştır. Yaşanılan yer ile öğrenmeye yönelik çaba ve sürekli kaygı düzeyleri arasında da anlamlı farklar bulunmuştur (p<0.05). Elde edilen bulgular, hemşirelik öğrencilerinin kaygı düzeyleri ve öğrenmeye yönelik tutumlarının klinik beceri performanslarını etkileyebileceğini göstermektedir. Bu doğrultuda, öğrencilerin kaygı düzeylerini ve öğrenme özelliklerini daha derinlemesine değerlendirebilmek amacıyla farklı türde, geniş örneklemlere sahip nitel ve tanımlayıcı çalışmaların yapılması önerilmektedir.
Etik kurul onayı, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulu’ndan alınmıştır (25.04. 2025 tarihli Karar No: 2025/04-26).
TÜBİTAK “2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı” kapsamında desteklenmiştir.
Çalışmaya katılan tüm öğrencilere teşekkür ederiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fundamentals of Nursing |
Journal Section | Kapadokya Sağlık Bilimleri Dergisi |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2025 |
Submission Date | July 29, 2025 |
Acceptance Date | August 7, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 3 Issue: 3 |