Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of Nursing Students’ Attitudes Toward Learning and Anxiety Levels on Their Ability to Administer Intramuscular Injections in the Ventrogluteal Site

Year 2025, Volume: 3 Issue: 3, 523 - 540, 31.08.2025

Abstract

This research investigated the influence of nursing students' learning attitudes and anxiety levels on their initial competence in performing intramuscular injections in the ventrogluteal site. Employing a descriptive, cross-sectional, and correlational design, the study involved 101 nursing students enrolled in the Basic Principles and Practices in Nursing course during the spring term of the 2024–2025 academic year, all of whom had no prior experience with intramuscular injection administration. Data collection instruments included the Student Information Form, Attitude Towards Learning Scale, State-Trait Anxiety Inventory (STAI), and the Ventrogluteal Intramuscular Injection Skill Assessment Form. Statistical analyses were conducted using SPSS version 22, utilizing descriptive statistics, independent samples t-tests, one-way ANOVA, and Pearson correlation tests.
Results demonstrated that participants exhibited mild levels of state anxiety and moderate levels of trait anxiety, alongside generally favorable attitudes toward learning. A positive and statistically significant correlation was identified between students’ academic grade point averages and their learning attitudes. Additionally, students who reported anxiety during prior clinical practices scored significantly lower on skill assessments. Significant variations were also found between participants’ place of residence and their learning effort as well as trait anxiety levels (p < 0.05). These findings indicate that nursing students’ anxiety and learning attitudes can potentially impact their clinical skill performance. The study suggests conducting further qualitative and descriptive research with larger, more diverse samples to deepen the understanding of students’ anxiety and learning characteristics.

References

  • Açıksöz, S., Uzun, Ş., & Arslan, F. (2016). Hemşirelik öğrencilerinde öz yeterlilik algısı ile klinik uygulamaya ilişkin kaygı ve stres durumu arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi, 58(1), 129–135.
  • Alanoğlu, M. (2020). Öğretmen adaylarının algılanan sosyal destek düzeyleri ile öğrenmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişki. SDU International Journal of Educational Studies, 7(2), 305–319. https://doi.org/10.33710/sduijes.753571
  • Ayyıldız, T., Şener, D. K., Veren, F., Kulakçı, H., Akkan, F., Ada, A., ... & Dinç, G. (2014). Hemşirelik öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(3), 222–228.
  • Çetin, Ş., & Çetin, F. (2019). Öğrenmeye yönelik tutum ölçeği (ÖYTÖ) geliştirme çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 17(1), 140–157.
  • Denat, Y. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme tutumları ve etkileyen faktörler. Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi, 2(2), 10–21.
  • Dikmen, M., Tuncer, M., & Şimşek, M. (2018). Öğrenme stilleri ile öğrenmeye yönelik tutum arasındaki ilişki. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(57), 388–400. https://doi.org/10.17719/jisr.2018.2456
  • Evgin, D., Çalışkan, Z. I., & Caner, N. (2017). Sağlık yüksekokulu hemşirelik bölümü öğrencilerinin klinik uygulama öncesi kaygı düzeyleri ve stresle başa çıkma tarzları. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(3), 22–28. https://doi.org/10.22312/sdusbed.280540
  • Fertelli, T. K. (2024). Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Uygulamada COVID-19 Korkusu ve Öğrenmeye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Instıtute of Health Sciences Journal, 9(2), 214–220. https://doi.org/10.51754/cusbed.1499655
  • Gülnar, E., & Çalışkan, N. (2014). Hemşirelerin ventrogluteal bölgeye intramüsküler enjeksiyon uygulamasına yönelik bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(2), 70–77.
  • Gümüşler Başaran, A., Albayrak, Ö., & Berber, K., (2022). Hemşirelik Bölümü Birinci Sınıf Öğrencilerinin Klinik Uygulama Öncesi Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. Selçuk Sağlık Dergisi, 3(1), 1–16.
  • Güngör, C. (2021). The relationship between attitudes towards learning and success orientation in undergraduate students. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 8(3), 1774–1796.
  • Güven, Ş. D. (2023). Hemşirelerin İntramüsküler Enjeksiyon Uygulamasında Ventrogluteal Alanı Kullanma ve Bilgi Durumları. Sağlık Akademisi Kastamonu, 8(1), 129–140. https://doi.org/10.25279/sak.866236
  • İlaslan, N., & Demiray, A. (2022). Comparing learners’ psychomotor skills and anxiety during standardized patient simulation using cooperative versus individual practice: A randomized controlled trial. Nursing Education Perspectives, 43(6), 106–108.
  • İnce, M., & Khorshid, L. (2024). Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin klinik uygulamalarda tedirgin olduğu durumlar ve karşılaştıkları güçlükler. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 40(3), 357–365. https://doi.org/10.53490/egehemsire.1266346
  • Jamshidi, N., Molazem, Z., Sharif, F., Torabizadeh, C., & Kalyani, M. N. (2016). The challenges of nursing students in the clinical learning environment: A qualitative study. The Scientific World Journal, 2016, Article ID 1846178, 1–7. https://doi.org/10.1155/2016/1846178
  • Kara, A. (2010). Öğrenmeye ilişkin tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 49–62. Karagözoğlu, Ş. (2006). Bilim, bilimsel araştırma süreci ve hemşirelik. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 13(2), 64–71.
  • Kaya, N., Turan, N., & Özdemir Aydın, G. (2016). Intramuscular injection to ventrogluteal site: A systematic review. International Journal of Caring Sciences, 9(3), 1168–1176. https://doi.org/10.7748/ns2004.03.18.25.39.c3560
  • Kazazoğlu, S. (2013). Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. Education and Science, 38(170), 294–307.
  • Kılıç, Ç. (2014). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye yönelik algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 79–87.
  • Kiraz, E. D. E., Türk, G., Denat, Y., Bulut, S., Şahbaz, M., Tuğrul, E., & Gerçek, E. (2019). Beceri eğitiminde simülasyon kullanımının öğrencilerin anksiyete, öğrenme tutumları ve beceri düzeylerine etkisi. Hemşirelik Bilimi Dergisi, 2(1), 17–22.
  • Korhan, E. A., Yılmaz, D. U., Ceylan, B., Akbıyık, A., & Tokem, Y. (2018). Hemşirelikte psikomotor becerilerin öğretiminde senaryo temelli öğrenme: Bir deneyim paylaşımı. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(3), 11–16.
  • Kurt, D., & Gürdoğan, E. P. (2024). Kan basıncı ölçümünü öğretmede düşük gerçeklikli simülatör kullanımının öğrencilerin kaygı ve beceri yeterlilik düzeylerine etkisi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 7(2), 494–502. https://doi.org/10.38108/ouhcd.1336723
  • Öner, N., & Le Compte, A. (1985). Durumluk-sürekli kaygı envanteri el kitabı (2. bs.). Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Palmer, B. J., & Ham, K. (2017). Collaborative simulation: Enhancing the transition to clinical practice. Nursing Education Perspectives, 38(5), 281–282. https://doi.org/10.1097/01.NEP.0000000000000166
  • Polat, A., & Kolutek, R. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulama sırasında yaşadıkları kaygı düzeyleri ve kaygı yaşamasına neden olan faktörlerin belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi).
  • Potter, P. A., & Perry, A. G. (2009). Fundamentals of nursing (7th ed.). Mosby Inc.
  • Su, S., & Kılıç, H. F. (2023). Hemşirelik öğrencilerinin ventrogluteal bölgeye intramüsküler enjeksiyon uygulamasına ilişkin teorik bilgilerinin geliştirilmesinde simülasyon yönteminin etkisi: Bir ön test-son test çalışma. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 6(2), 354–362. https://doi.org/10.38108/ouhcd.998221
  • Su, S., & Pekmezci, E. (2020). Hemşirelerin intramüsküler enjeksiyon uygulamasında ventrogluteal bölgeyi kullanmama nedenleri. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17(1), 46–50. https://doi.org/10.5222/HEAD.2020.046
  • Şahin, M. (2019). Korku, kaygi ve kaygi (anksiyete) bozukluklari. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(10), 117–135.
  • Şen, H. Ş. (2013). The attitudes of university students towards learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 83, 947–953.
  • Şendir, M., & Doğan, P. (2015). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı: Sistematik inceleme. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 23(1), 49–56.
  • Şirin, A., Kavak, O., & Ertem, G. (2003). Doğumhane stajına çıkan öğrencilerin durumluk-sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7(1), 27–32.
  • Taşçı, S., Başer, M., Göriş, S., Bayat, M., Mucuk, S., Bayındır, S. K., Biçer, S., Aydınlı, A., Çoban, S., Kula, S., Korkmaz, Z., Özkan, B., Topuz, Ş., Sungur, G., Uğur, Ö., & Aydın, T. (2017). Temel hemşirelik becerileri: Öğrenim rehberi. Akademisyen Kitabevi.
  • Tuğrul, E., & Denat, Y. (2014). Hemşirelerin ventrogluteal alana enjeksiyon uygulamaya ilişkin bilgi, görüş ve uygulamaları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(4), 275–284.
  • Türkmen, A. S., Taş Arslan, F., Özkan, S., Çelen, R., & Altınparmak, D. (2016). Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersi alan öğrencilerin pediatri klinik uygulama becerisi, kaygı düzeyleri ve ilişkili faktörler. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 7(2), 136–155. https://doi.org/10.17371/UHD.2016719476
  • Uslusoy, E. Ç., & Öztürk, Ö. (2024). Ulusal alanyazında hemşirelikte IM uygulamada ventrogluteal alan kullanımı: Sistematik derleme. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 26(2), 70–96.
  • Varghese, R., Norman, T. S., & Thavaraj, S. (2015). Perceived stress and self-efficacy among college students: A global review. International Journal of Human Resource Management and Research, 5(3), 15–24.
  • Yang, J., & Wang, X. (2019). The impact of perceived social support on college students' learning engagement: The mediating role of academic self-efficacy. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 369, 442–452. https://doi.org/10.2991/ichess-19.2019.94
  • Zengin, M., & Taş, R. (2023). Hemşirelik öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek düzeyleri ile stres ve stresle baş etme davranışları arasındaki ilişki. Balıkesir Medical Journal, 7(1), 15–24

Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının ve Kaygı Düzeylerinin Ventrogluteal Bölgeye İntramüsküler Enjeksiyon Uygulama Becerisine Etkisi

Year 2025, Volume: 3 Issue: 3, 523 - 540, 31.08.2025

Abstract

Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin öğrenmeye yönelik tutumları ile kaygı düzeylerinin, ventrogluteal bölgeye ilk kez gerçekleştirdikleri intramüsküler enjeksiyon uygulama becerileri üzerindeki etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı, kesitsel ve ilişki arayıcı desenle yürütülen araştırma, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir üniversitenin Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar dersi kapsamında, daha önce intramüsküler enjeksiyon uygulamamış 101 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla "Öğrenci Tanılama Formu", "Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği", "Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri (STAI)" ve "Ventrogluteal Bölgeye İntramüsküler Enjeksiyon Uygulama Becerisi Kontrol Formu" kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 programı kullanılmış; tanımlayıcı istatistikler, Bağımsız Örneklem t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Pearson korelasyon analizi uygulanmıştır.
Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin durumluk kaygı düzeylerinin hafif, sürekli kaygı düzeylerinin ise orta düzeyde olduğu; öğrenmeye yönelik tutumlarının ise olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin akademik not ortalamaları ile öğrenmeye yönelik tutumları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Daha önceki uygulamalarda kaygı yaşadığını belirten öğrencilerin beceri puanları anlamlı düzeyde daha düşük saptanmıştır. Yaşanılan yer ile öğrenmeye yönelik çaba ve sürekli kaygı düzeyleri arasında da anlamlı farklar bulunmuştur (p<0.05). Elde edilen bulgular, hemşirelik öğrencilerinin kaygı düzeyleri ve öğrenmeye yönelik tutumlarının klinik beceri performanslarını etkileyebileceğini göstermektedir. Bu doğrultuda, öğrencilerin kaygı düzeylerini ve öğrenme özelliklerini daha derinlemesine değerlendirebilmek amacıyla farklı türde, geniş örneklemlere sahip nitel ve tanımlayıcı çalışmaların yapılması önerilmektedir.

Ethical Statement

Etik kurul onayı, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulu’ndan alınmıştır (25.04. 2025 tarihli Karar No: 2025/04-26).

Supporting Institution

TÜBİTAK “2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı” kapsamında desteklenmiştir.

Thanks

Çalışmaya katılan tüm öğrencilere teşekkür ederiz.

References

  • Açıksöz, S., Uzun, Ş., & Arslan, F. (2016). Hemşirelik öğrencilerinde öz yeterlilik algısı ile klinik uygulamaya ilişkin kaygı ve stres durumu arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi, 58(1), 129–135.
  • Alanoğlu, M. (2020). Öğretmen adaylarının algılanan sosyal destek düzeyleri ile öğrenmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişki. SDU International Journal of Educational Studies, 7(2), 305–319. https://doi.org/10.33710/sduijes.753571
  • Ayyıldız, T., Şener, D. K., Veren, F., Kulakçı, H., Akkan, F., Ada, A., ... & Dinç, G. (2014). Hemşirelik öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(3), 222–228.
  • Çetin, Ş., & Çetin, F. (2019). Öğrenmeye yönelik tutum ölçeği (ÖYTÖ) geliştirme çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 17(1), 140–157.
  • Denat, Y. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme tutumları ve etkileyen faktörler. Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi, 2(2), 10–21.
  • Dikmen, M., Tuncer, M., & Şimşek, M. (2018). Öğrenme stilleri ile öğrenmeye yönelik tutum arasındaki ilişki. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(57), 388–400. https://doi.org/10.17719/jisr.2018.2456
  • Evgin, D., Çalışkan, Z. I., & Caner, N. (2017). Sağlık yüksekokulu hemşirelik bölümü öğrencilerinin klinik uygulama öncesi kaygı düzeyleri ve stresle başa çıkma tarzları. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(3), 22–28. https://doi.org/10.22312/sdusbed.280540
  • Fertelli, T. K. (2024). Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Uygulamada COVID-19 Korkusu ve Öğrenmeye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Instıtute of Health Sciences Journal, 9(2), 214–220. https://doi.org/10.51754/cusbed.1499655
  • Gülnar, E., & Çalışkan, N. (2014). Hemşirelerin ventrogluteal bölgeye intramüsküler enjeksiyon uygulamasına yönelik bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(2), 70–77.
  • Gümüşler Başaran, A., Albayrak, Ö., & Berber, K., (2022). Hemşirelik Bölümü Birinci Sınıf Öğrencilerinin Klinik Uygulama Öncesi Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. Selçuk Sağlık Dergisi, 3(1), 1–16.
  • Güngör, C. (2021). The relationship between attitudes towards learning and success orientation in undergraduate students. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 8(3), 1774–1796.
  • Güven, Ş. D. (2023). Hemşirelerin İntramüsküler Enjeksiyon Uygulamasında Ventrogluteal Alanı Kullanma ve Bilgi Durumları. Sağlık Akademisi Kastamonu, 8(1), 129–140. https://doi.org/10.25279/sak.866236
  • İlaslan, N., & Demiray, A. (2022). Comparing learners’ psychomotor skills and anxiety during standardized patient simulation using cooperative versus individual practice: A randomized controlled trial. Nursing Education Perspectives, 43(6), 106–108.
  • İnce, M., & Khorshid, L. (2024). Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin klinik uygulamalarda tedirgin olduğu durumlar ve karşılaştıkları güçlükler. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 40(3), 357–365. https://doi.org/10.53490/egehemsire.1266346
  • Jamshidi, N., Molazem, Z., Sharif, F., Torabizadeh, C., & Kalyani, M. N. (2016). The challenges of nursing students in the clinical learning environment: A qualitative study. The Scientific World Journal, 2016, Article ID 1846178, 1–7. https://doi.org/10.1155/2016/1846178
  • Kara, A. (2010). Öğrenmeye ilişkin tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 49–62. Karagözoğlu, Ş. (2006). Bilim, bilimsel araştırma süreci ve hemşirelik. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 13(2), 64–71.
  • Kaya, N., Turan, N., & Özdemir Aydın, G. (2016). Intramuscular injection to ventrogluteal site: A systematic review. International Journal of Caring Sciences, 9(3), 1168–1176. https://doi.org/10.7748/ns2004.03.18.25.39.c3560
  • Kazazoğlu, S. (2013). Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. Education and Science, 38(170), 294–307.
  • Kılıç, Ç. (2014). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye yönelik algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 79–87.
  • Kiraz, E. D. E., Türk, G., Denat, Y., Bulut, S., Şahbaz, M., Tuğrul, E., & Gerçek, E. (2019). Beceri eğitiminde simülasyon kullanımının öğrencilerin anksiyete, öğrenme tutumları ve beceri düzeylerine etkisi. Hemşirelik Bilimi Dergisi, 2(1), 17–22.
  • Korhan, E. A., Yılmaz, D. U., Ceylan, B., Akbıyık, A., & Tokem, Y. (2018). Hemşirelikte psikomotor becerilerin öğretiminde senaryo temelli öğrenme: Bir deneyim paylaşımı. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(3), 11–16.
  • Kurt, D., & Gürdoğan, E. P. (2024). Kan basıncı ölçümünü öğretmede düşük gerçeklikli simülatör kullanımının öğrencilerin kaygı ve beceri yeterlilik düzeylerine etkisi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 7(2), 494–502. https://doi.org/10.38108/ouhcd.1336723
  • Öner, N., & Le Compte, A. (1985). Durumluk-sürekli kaygı envanteri el kitabı (2. bs.). Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Palmer, B. J., & Ham, K. (2017). Collaborative simulation: Enhancing the transition to clinical practice. Nursing Education Perspectives, 38(5), 281–282. https://doi.org/10.1097/01.NEP.0000000000000166
  • Polat, A., & Kolutek, R. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulama sırasında yaşadıkları kaygı düzeyleri ve kaygı yaşamasına neden olan faktörlerin belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi).
  • Potter, P. A., & Perry, A. G. (2009). Fundamentals of nursing (7th ed.). Mosby Inc.
  • Su, S., & Kılıç, H. F. (2023). Hemşirelik öğrencilerinin ventrogluteal bölgeye intramüsküler enjeksiyon uygulamasına ilişkin teorik bilgilerinin geliştirilmesinde simülasyon yönteminin etkisi: Bir ön test-son test çalışma. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 6(2), 354–362. https://doi.org/10.38108/ouhcd.998221
  • Su, S., & Pekmezci, E. (2020). Hemşirelerin intramüsküler enjeksiyon uygulamasında ventrogluteal bölgeyi kullanmama nedenleri. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17(1), 46–50. https://doi.org/10.5222/HEAD.2020.046
  • Şahin, M. (2019). Korku, kaygi ve kaygi (anksiyete) bozukluklari. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(10), 117–135.
  • Şen, H. Ş. (2013). The attitudes of university students towards learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 83, 947–953.
  • Şendir, M., & Doğan, P. (2015). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı: Sistematik inceleme. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 23(1), 49–56.
  • Şirin, A., Kavak, O., & Ertem, G. (2003). Doğumhane stajına çıkan öğrencilerin durumluk-sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7(1), 27–32.
  • Taşçı, S., Başer, M., Göriş, S., Bayat, M., Mucuk, S., Bayındır, S. K., Biçer, S., Aydınlı, A., Çoban, S., Kula, S., Korkmaz, Z., Özkan, B., Topuz, Ş., Sungur, G., Uğur, Ö., & Aydın, T. (2017). Temel hemşirelik becerileri: Öğrenim rehberi. Akademisyen Kitabevi.
  • Tuğrul, E., & Denat, Y. (2014). Hemşirelerin ventrogluteal alana enjeksiyon uygulamaya ilişkin bilgi, görüş ve uygulamaları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(4), 275–284.
  • Türkmen, A. S., Taş Arslan, F., Özkan, S., Çelen, R., & Altınparmak, D. (2016). Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersi alan öğrencilerin pediatri klinik uygulama becerisi, kaygı düzeyleri ve ilişkili faktörler. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 7(2), 136–155. https://doi.org/10.17371/UHD.2016719476
  • Uslusoy, E. Ç., & Öztürk, Ö. (2024). Ulusal alanyazında hemşirelikte IM uygulamada ventrogluteal alan kullanımı: Sistematik derleme. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 26(2), 70–96.
  • Varghese, R., Norman, T. S., & Thavaraj, S. (2015). Perceived stress and self-efficacy among college students: A global review. International Journal of Human Resource Management and Research, 5(3), 15–24.
  • Yang, J., & Wang, X. (2019). The impact of perceived social support on college students' learning engagement: The mediating role of academic self-efficacy. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 369, 442–452. https://doi.org/10.2991/ichess-19.2019.94
  • Zengin, M., & Taş, R. (2023). Hemşirelik öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek düzeyleri ile stres ve stresle baş etme davranışları arasındaki ilişki. Balıkesir Medical Journal, 7(1), 15–24
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fundamentals of Nursing
Journal Section Kapadokya Sağlık Bilimleri Dergisi
Authors

Gül Ulay 0000-0001-5849-6924

Şuheda Gökçek 0009-0000-7192-5674

Publication Date August 31, 2025
Submission Date July 29, 2025
Acceptance Date August 7, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Ulay, G., & Gökçek, Ş. (2025). Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının ve Kaygı Düzeylerinin Ventrogluteal Bölgeye İntramüsküler Enjeksiyon Uygulama Becerisine Etkisi. Kapadokya Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), 523-540.