Bu çalışmada karma ya da tek cinsiyetli eğitime dair olumlu-olumsuz, avantajlı-dezavantajlı durumlar her iki eğitim modelinde bizzat öğretmenlik yapmış öğretmenlerin ve buralarda eğitim almış öğrencilerin görüşlerine başvurularak bir tipoloji denemesi yapılmaya çalışılmıştır. Fenomenolojik araştırma desenine sahip bu çalışma nitel karakterli bir araştırmadır. Verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak derinlemesine görüşme yoluyla elde edilmiştir. Öğretmenlerin ve öğrencilerin görüşleri birlikte değerlendirildiğinde şu tipolojik görüşler tespit edilmiştir: 1- Kesinlikle karma eğitim modelinden yana olunmalı. 2- Bazı olumsuzluklara rağmen karma eğitim modeli daha tercih edilebilir. 3- Eğitim öğretim faaliyetlerinin içeriğine ve türüne göre eğitimin tek cinsiyetli veya karma olup olmaması değişebilir. Ancak her şeye rağmen “aynı bina, farklı sınıflar” modeliyle bu sağlanabilir. 4- Tek cinsiyetli eğitimin bazı avantajlarını veya olumlu taraflarını görmezden gelmemek gerekir. Diğer taraftan öğrenci ve öğretmenlerin görüşlerini, taleplerini ortaya koyan çalışmalara rastlamak mümkünken velilerin görüşlerini ve taleplerini ortaya koyan çalışmalara literatürde rastlamıyor olmanın bu tartışmalarda büyük bir eksiklik doğurduğu tespit edilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology of Religion |
Journal Section | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | January 7, 2024 |
Acceptance Date | March 17, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |