Post modern dünyanın yeni iletişim ağı olan sosyal
medya, bireyin toplumda inovatif ve yeniliklere ayak uydurmasını sağlayarak her
türlü fikri önemli hale getirmektedir. Sosyal medya, toplumda yeni bir ilişki
ağı ve iletişim modeli oluşturarak bireylerin aynı mekânda olmadan bir
birileriyle sayısızca paylaşımda bulunmasına imkân sağlamaktadır. Sosyal medya,
birey ile çevresi arasındaki iletişimin yönü değiştirerek sanal bir iletişim
alanı oluşturmuştur. Bu sosyal mecrada topluma dair her alanı görmek mümkündür.
Bu alanlardan birisi de dindir. Toplumsal izdüşümleri olan din ve medyanın bir
birine etkileri kaçınılmazdır. Modern hayatın ortaya koyduğu verilerin sosyal
medyada ortam bulması dinsel yaşamı ve dini iletişimi de değiştirmiştir. Dini
hassasiyetleri olan ve kendini dindar olarak tanımlayan kitlenin popüler kültür
olarak kabul edilen sosyal medyada dini düşüncelerini kullanmaları popüler
dindarlığa ya da sosyal medya dindarlığına zemin hazırlamıştır. Bu araştırmamızda
dindarlıkları sosyal medyada şekillenen bireylerin sosyal medyadaki dini
algıları ve söylemlerinin nasıl şekillendiğini ortaya koymaktır.
Journal Section | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Submission Date | December 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 28 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |