Loyalty programs play an important role in creating loyal customer for companies. Businesses implement loyalty programs to collect information on loyal customers, preserve them and to make more frequent sales. Store loyalty cards are one of the most important tools in collecting data about customers. Store loyalty cards offer variety of information about customer’s lifestyle and spending habits such as when they bought the product and which and how many product they bought. In this study the effect of store loyalty cards on customer loyalty is analyzed to measure. In addition, the effect of information related to different demographic characteristics and use of the card in determining the level of differences on customer loyalty will be studied. The study is made in the city center of Kastamonu province in supermarkets and gas stations for customers that hold business cards, information is collected by the help of the survey. The factors affecting mostly on customer loyalty of store cards are analyzed statistically and implications discussed.
Sadakat programları mağazaya/firmaya karşı sadık müşteriler oluşturmada çok önemli bir rol oynamaktadır. İşletmeler, sadık müşteriler hakkında bilgi toplamak, onları elde tutmak ve daha fazla ve sık satış yapmak için sadakat programları uygulamaktadır. Mağaza sadakat kartları müşteriler hakkında bilgi toplamada kullanılan en önemli araçlardan birisidir. Mağaza sadakat kartları, müşterilerin hangi üründen ne miktarda ve ne zaman satın aldığı gibi verilerin yanı sıra müşterilerin yaşam tarzları ve harcama alışkanları hakkında da çeşitli bilgiler sunmaktadır. Bu çalışmada; mağaza kartlarının müşteri sadakatine etki düzeyi ölçülmeye çalışılmıştır. Ayrıca farklı demografik özelliklere ve kart kullanım ile ilgili bilgilerin müşteri sadakatine etki düzeyindeki farklılıklar saptamaya çalışılmıştır. Araştırma, Kastamonu il merkezinde süpermarket ve akaryakıt istasyonlarına ait mağaza kart sahibi müşterilere yönelik olarak yapılmış ve veriler anket yardımıyla toplanmıştır. Mağaza kartlarının müşteri sadakatine en fazla etki eden değişkenleri istatistiksel olarak analiz edilmiş ve elde edilen bulgular açıklanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 10 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.