Research Article
BibTex RIS Cite

Bilgisayar Oyunlarında Ürün Yerleştirme Uygulaması: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma

Year 2018, Volume: 15 Issue: 2, 479 - 500, 31.10.2018

Abstract

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi öğrencilerinin bilgisayar oyunlarında
kullanılan ürün yerleştirme uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemek ve ürün
yerleştirme ile satın alma davranışı arasındaki ilişkiyi incelemektir.

References

  • Akgül, Deniz (2013), “Dizi ve Filmlerde Ürün Yerleştirmeye Tüketicinin Bakışı”, 12.Ulusal İşletmecilik Kongresi.Akın, Özden ve Reyhanoğlu, Metin (2014), “İşletme Büyüklükleri Bağlamında Türkiye’nin İnovasyon Portresi (2002-2008 Dönemi)”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), ss.23-51Argan, Metin, Velioğlu, Meltem ve Argan, Mehpare (2007),“Marka Yerleştirme Stratejilerinin Hatırlama Üzerine Etkisi: ‘GORA’ Filmi Üzerine Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 6(19), ss.159-178.Ateşalp, Selin ve Taşdemir, Babacan (2014), “Ürün Yerleştirme ve Editoryal İçerik İle İlgili Artan Kaygılar: Türkiye’de Televizyon Draması Sektörü Örneği”, İletişim, (21), ss.51-78Çakır, Hüseyin (2013), “Bilgisayar Oyunlarına İlişkin Ailelerin Görüşleri ve Öğrenci Üzerindeki Etkilerin Belirlenmesi”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), ss.138-150.Çakır, Vesile ve Kınıt, Edanur (2014), “Televizyon Dizilerinde Ürün Yerleştirme ve Sponsorluğun Sonuçları”, Global Media Journal: TR Edition, 5(9), ss.19-47.Çavuş, Selahattin, Ayhan, Bünyamin ve Tuncer, Mehmet (2016), “Bilgisayar Oyunları ve Bağımlılık: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 43, ss.265-289Coşkun, Seval, Mesci, Muammer, ve Kılınç, İzzet (2013), “Stratejik Rekabet Üstünlüğü Sağlama Aracı Olarak İnovasyon Stratejileri: Kocaeli Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma”, AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), ss.101-132.Elçi, Şirin (2006), “İnovasyon Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı”, Acar Matbaacılık, AnkaraErboy, Engin ve Vural, Ruken (2010), “İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilgisayar Oyun Bağımlılığını Etkileyen Faktörler”, Ege Eğitim Dergisi, 1(11), ss.39–58Gerçek, İnci S.ve Tanyıldızı, Nural (2012), “Marka Farkındalığı Yaratmada Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme Uygulamaları: Anadolu Kartalları, Kolpaçino Bomba ve Aşk Tesadüfleri Sever Filmleri Üzerinde Bir Araştırma”, The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8), ss.1095-1109Işık, Özlem ve Satı, Zümrüt (2013), “İnovasyon ve Marka Yönetimi Etkileşimi: Mobilya Sektöründe MOSDER (Mobilya Sanayicileri Derneği) Üyesi Firmalara Yönelik Bir Araştırma”, Akademik Bakış Dergisi, 38, ss.1-18.Kalay, Faruk ve Kızıldere, Celal (2015), “Türk İşletmelerinin İnovasyon Performansını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma”, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, ss.36-63.Kasımoğlu, Murat ve Akkaya, Feridun (2012), “Kamu Kurumlarında İnovasyon”, İstanbul İl Özel İdaresi, Kültür Sanat Basımevi, İstanbul.Kılıç, Recep ve Keklik, Belma (2012), “Kobi’lerde Genel Firma Özelliklerinin İnovasyon Uygulamalarına Etkisi: Balıkesir İlinde Bir Araştırma”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 39, ss.93-118.Kırcova, İbrahim ve Köse, Şirin G. (2017), “Televizyon Dizilerive Filmlerde Ürün Yerleştirmeye Yönelik Genç Tüketicilerin Tutumlarına İlişkin Bir Nitel Araştırma”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 19, ss.51-77Korkusuz, Mehmet E. ve Karamete, Ayşen (2013), “Eğitsel Oyun Geliştirme Modelleri”, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 7(2),ss.78-109.Mazıcı, Emel T., Ateş, Nur B. ve Yıldırım, Ayşe (2017), “Televizyon Programlarında Ürün Yerleştirme: “Survıvor AllStar” Örneği”, Selçuk İletişim, 9(4), ss.238-257.Maxwell, Ian E. (2009), “Managing Sustainable Innovation”, Newzealand.Nakıboğlu,M. A. Burak ve Serin, Nuket (2016), “Ürün Yerleştirme Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Niyeti İle İlişkisi Hakkında Pilot Bir Araştırma”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), ss.135-151.OECD (Oslo Klavuzu). (2005), “Yenilik Verilerinin Toplanması ve Yorumlanması İçin İlkeler”.
  • Sakaryalı, Arzu M. (2014), “İnovasyon ve Risk Sermayesi”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(1), ss.183-210Sapmaz, Emel ve Tolon, Metehan (2014), “Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Ürün Yerleştirmeve Üniversite Öğrencilerinin Televizyon Programlarındaki Ürün Yerleştirmelere İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), ss.15-44.Sarıyer, Nilsun (2005), “Televizyon Dizilerinde Marka Yerleştirme Stratejileri Üzerine Bir Araştırma”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 10, ss.217-237.Soylu, Ali ve Göl, Meltem (2010), “Yönetim İnovasyonu”, Sosyo Ekonomi, (1), ss.113-130Toraman, Cengiz, Abdioğlu, Hasan ve İşgüden, Burcu (2009), “İşletmelerde İnovasyon Sürecinde Entelektüel Sermaye ve Yönetim Muhasebesi Kapsamında Değerlendirilmesi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11(1), ss.91-120.Yavuz, Çağla (2010), “İşletmelerde İnovasyon-Performans İlişkisinin İncelenmesine Dönük Bir Çalışma”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 5(2), ss.143-173.Zeren, Deniz ve Paylar, Önder Z. (2016), “Bilgisayar Oyunlarında Ürün Yerleştirme: Pro Evolutıon Soccer (Pes) 2015 Örneği”, Online Academic Journal of Information Technology, 7(24), ss.51-68.http://inet-tr.org.tr/inetconf11/bildiri/89.pdfErişim Tarihi:02.12.2017http://www.ekin.k12.tr/dosya/empati19.pdfErişim Tarihi:02.12.2017http://www.ankaraka.org.tr/archive/files/yayinlar/ankaraka-dijital-oyun-sektoru.pdfErişim Tarihi:04.01.2018
  • https://www.haberler.com/bilgisayar-oyunlari-tartisiliyor-9920990-haberi/ Erişim Tarihi:04.01.2018
Year 2018, Volume: 15 Issue: 2, 479 - 500, 31.10.2018

Abstract

References

  • Akgül, Deniz (2013), “Dizi ve Filmlerde Ürün Yerleştirmeye Tüketicinin Bakışı”, 12.Ulusal İşletmecilik Kongresi.Akın, Özden ve Reyhanoğlu, Metin (2014), “İşletme Büyüklükleri Bağlamında Türkiye’nin İnovasyon Portresi (2002-2008 Dönemi)”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), ss.23-51Argan, Metin, Velioğlu, Meltem ve Argan, Mehpare (2007),“Marka Yerleştirme Stratejilerinin Hatırlama Üzerine Etkisi: ‘GORA’ Filmi Üzerine Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 6(19), ss.159-178.Ateşalp, Selin ve Taşdemir, Babacan (2014), “Ürün Yerleştirme ve Editoryal İçerik İle İlgili Artan Kaygılar: Türkiye’de Televizyon Draması Sektörü Örneği”, İletişim, (21), ss.51-78Çakır, Hüseyin (2013), “Bilgisayar Oyunlarına İlişkin Ailelerin Görüşleri ve Öğrenci Üzerindeki Etkilerin Belirlenmesi”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), ss.138-150.Çakır, Vesile ve Kınıt, Edanur (2014), “Televizyon Dizilerinde Ürün Yerleştirme ve Sponsorluğun Sonuçları”, Global Media Journal: TR Edition, 5(9), ss.19-47.Çavuş, Selahattin, Ayhan, Bünyamin ve Tuncer, Mehmet (2016), “Bilgisayar Oyunları ve Bağımlılık: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 43, ss.265-289Coşkun, Seval, Mesci, Muammer, ve Kılınç, İzzet (2013), “Stratejik Rekabet Üstünlüğü Sağlama Aracı Olarak İnovasyon Stratejileri: Kocaeli Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma”, AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), ss.101-132.Elçi, Şirin (2006), “İnovasyon Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı”, Acar Matbaacılık, AnkaraErboy, Engin ve Vural, Ruken (2010), “İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilgisayar Oyun Bağımlılığını Etkileyen Faktörler”, Ege Eğitim Dergisi, 1(11), ss.39–58Gerçek, İnci S.ve Tanyıldızı, Nural (2012), “Marka Farkındalığı Yaratmada Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme Uygulamaları: Anadolu Kartalları, Kolpaçino Bomba ve Aşk Tesadüfleri Sever Filmleri Üzerinde Bir Araştırma”, The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8), ss.1095-1109Işık, Özlem ve Satı, Zümrüt (2013), “İnovasyon ve Marka Yönetimi Etkileşimi: Mobilya Sektöründe MOSDER (Mobilya Sanayicileri Derneği) Üyesi Firmalara Yönelik Bir Araştırma”, Akademik Bakış Dergisi, 38, ss.1-18.Kalay, Faruk ve Kızıldere, Celal (2015), “Türk İşletmelerinin İnovasyon Performansını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma”, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, ss.36-63.Kasımoğlu, Murat ve Akkaya, Feridun (2012), “Kamu Kurumlarında İnovasyon”, İstanbul İl Özel İdaresi, Kültür Sanat Basımevi, İstanbul.Kılıç, Recep ve Keklik, Belma (2012), “Kobi’lerde Genel Firma Özelliklerinin İnovasyon Uygulamalarına Etkisi: Balıkesir İlinde Bir Araştırma”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 39, ss.93-118.Kırcova, İbrahim ve Köse, Şirin G. (2017), “Televizyon Dizilerive Filmlerde Ürün Yerleştirmeye Yönelik Genç Tüketicilerin Tutumlarına İlişkin Bir Nitel Araştırma”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 19, ss.51-77Korkusuz, Mehmet E. ve Karamete, Ayşen (2013), “Eğitsel Oyun Geliştirme Modelleri”, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 7(2),ss.78-109.Mazıcı, Emel T., Ateş, Nur B. ve Yıldırım, Ayşe (2017), “Televizyon Programlarında Ürün Yerleştirme: “Survıvor AllStar” Örneği”, Selçuk İletişim, 9(4), ss.238-257.Maxwell, Ian E. (2009), “Managing Sustainable Innovation”, Newzealand.Nakıboğlu,M. A. Burak ve Serin, Nuket (2016), “Ürün Yerleştirme Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Niyeti İle İlişkisi Hakkında Pilot Bir Araştırma”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), ss.135-151.OECD (Oslo Klavuzu). (2005), “Yenilik Verilerinin Toplanması ve Yorumlanması İçin İlkeler”.
  • Sakaryalı, Arzu M. (2014), “İnovasyon ve Risk Sermayesi”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(1), ss.183-210Sapmaz, Emel ve Tolon, Metehan (2014), “Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Ürün Yerleştirmeve Üniversite Öğrencilerinin Televizyon Programlarındaki Ürün Yerleştirmelere İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), ss.15-44.Sarıyer, Nilsun (2005), “Televizyon Dizilerinde Marka Yerleştirme Stratejileri Üzerine Bir Araştırma”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 10, ss.217-237.Soylu, Ali ve Göl, Meltem (2010), “Yönetim İnovasyonu”, Sosyo Ekonomi, (1), ss.113-130Toraman, Cengiz, Abdioğlu, Hasan ve İşgüden, Burcu (2009), “İşletmelerde İnovasyon Sürecinde Entelektüel Sermaye ve Yönetim Muhasebesi Kapsamında Değerlendirilmesi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11(1), ss.91-120.Yavuz, Çağla (2010), “İşletmelerde İnovasyon-Performans İlişkisinin İncelenmesine Dönük Bir Çalışma”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 5(2), ss.143-173.Zeren, Deniz ve Paylar, Önder Z. (2016), “Bilgisayar Oyunlarında Ürün Yerleştirme: Pro Evolutıon Soccer (Pes) 2015 Örneği”, Online Academic Journal of Information Technology, 7(24), ss.51-68.http://inet-tr.org.tr/inetconf11/bildiri/89.pdfErişim Tarihi:02.12.2017http://www.ekin.k12.tr/dosya/empati19.pdfErişim Tarihi:02.12.2017http://www.ankaraka.org.tr/archive/files/yayinlar/ankaraka-dijital-oyun-sektoru.pdfErişim Tarihi:04.01.2018
  • https://www.haberler.com/bilgisayar-oyunlari-tartisiliyor-9920990-haberi/ Erişim Tarihi:04.01.2018
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Selda Başaran Alagöz

Banu Güler

Publication Date October 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Başaran Alagöz, S., & Güler, B. (2018). Bilgisayar Oyunlarında Ürün Yerleştirme Uygulaması: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 479-500.

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.