Research Article
BibTex RIS Cite

Örgütsel İletişim ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışının Lojistik Yetenek Üzerindeki Etkisi

Year 2020, Volume: 17 Issue: 2, 1050 - 1078, 20.10.2020
https://doi.org/10.33437/ksusbd.785846

Abstract

İletişim sosyal yaşam için vazgeçilmez bir unsur olduğu kadar, örgütsel hedeflerin yerine getirilmesinde de önemli bir rol oynamaktadır. Örgütsel iletişim, örgütler için elzemdir. Örgütsel iletişim, belirli hedef ve işlevlerini yerine getiren örgütlerin gelişmesine yarar sağlar. İş görenlerin iş ortamında bağlantılı olduğu çalışma arkadaşlarıyla kurdukları ilişkileri ve iletişimleri örgütün başarısının yükselmesi hususunda önemlidir. Örgütsel iletişim ve örgütsel vatandaşlık davranışı bir örgütün verimliliğinin yükseltilmesi ve geliştirilmesinde çok önemli bir yere sahip unsurlardır. Bu unsurların yetersizliği, örgütün temel yapı taşlarından biri olan insan kaynağı potansiyelinin azalmasına yol açmaktadır. Bu bilgiler ışığında örgüt içerisinde bir bütünlüğün ve düzeninin sağlanması, müşteri ihtiyaçlarını doğru zamanda, doğru yerde ve doğru fiyat politikasıyla hareket ederek rekabet avantajı elde edebilmek için örgütün lojistik yetenekleri üzerine yatırım yapması gerekmektedir. Bu yatırımlar sayesinde örgütün performansı artabilecektir. Bu bilgilere bağlı olarak araştırmanın temel amacı da lojistik firmalarda çalışan iş görenlerin örgütsel iletişim algıları ve örgütsel vatandaşlık davranışlarının lojistik yetenek üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaca ulaşabilmek için araştırma verileri anket tekniği ile elde edilmiştir. Anketler İstanbul’da faaliyet gösteren lojistik firmalarında çalışan 301 iş görene uygulanmıştır. Anket verilerinin analizi SPSS ve Mplus istatistik programında yapılmıştır. Analizler sonucunda örgütsel iletişim ve örgütsel vatandaşlık davranışı algılarının, lojistik yetenek alt boyutları üzerinde olumlu etkisi olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.

References

  • Acar, Zafer A. (2006), "Örgütsel Yurttaşlık Davranışı: Kavramsal Gelişimi ile Kişisel ve Örgütsel Etkileri", Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt.7 Sayı:1 ss.1-14.
  • Acar, Avni. Z. (2010), “Lojistik Yeteneklerin, Strateji-Performans İlişkisi Üzerindeki Rolü: Kobi’ler Üzerinde Bir Saha Araştırması”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 24 Sayı: 4, ss. 1-21.
  • Akbolat, Mahmut ve Turgut Meryem (2017), “Örgütsel Vatandaşlık Davranışı, Örgütsel Özdeşleşme ve Örgütsel Sessizlik İlişkisine Yönelik Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt. 20 Sayı: 3, ss.357-384.
  • Aksungur, Mert ve Bekmezci, Mustafa (2018), “Lojistikte İnovasyonun Önemi” IV. Uluslararası Kafkasya-Orta Asya Dış Ticaret ve Lojistik Kongresi, ss. 69-77.
  • Altunbaş, Abdullah (2009), “Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışları ve Çalışma Değerlerinin Analizi (Altındağ İlçesi Örneği)”, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aşkun, İnal (2016), “Örgütsel İletişim ve Küçük Grup Boyutları”, Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, Cilt. 4 Sayı:4, ss.1-39.
  • Atak, Metin (2005), “Örgütlerde Resmi Olmayan İletişimin Yeri ve Önemi”, Journal of Aeronautics and Space Technologies, Cilt. 2 Sayı:2, ss. 59-67.
  • Avcı, Ahmet (2015), “Örgütsel Vatandaşlık Davranışları: Kavramsal Gelişimi ve Eğitim Örgütleri Açısından Etkileri”, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 12-2, Sayı: 24, ss.11-26
  • Bakan, İsmail -Doğan, İnci Fatma- Urlu, Akif (2019), “Örgütlerde İletişim Tarzının Çalışanların Muhalif Davranışları Üzerindeki Etkisi”, Business & Management Studies: An International Journal, Cilt. 7 Sayı: 5, ss. 2225-2247.
  • Bakan, İsmail, Şekkeli, Zümrüt. H. (2015), “Lojistik Stratejilerinin Lojistik Yetenekler Üzerine Etkilerine İlişkin Bir Alan Araştırması”, SOBİDER Dergisi, Cilt. 2 Sayı: 5, ss. 398-422.
  • Bakan, İsmail ve Büyükbeşe Tuba (2004), “Örgütsel İletişim İle İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması”, Akdeniz İİBF. Dergisi, Sayı:7, ss.1-30
  • Bateman, Thomas. S., ve Organ, Dennis. W. (1983), “Job Satisfaction and The Good Soldier: The Relationship Between Affect and Employee ‘Citizenship’”. Academy of management Journal, Cilt. 26 Sayı: 4, ss.587-595.
  • Bedük, Aykut ve Ertürk Ebru (2015), “Sosyal Mübadele Teorisi Bağlamında Güç Mesafesi ve Örgütsel Adalet Algılamalarının Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma”, İşletme Bilimi Dergisi, Cilt.3 Sayı: 1, ss. 1-19
  • Bolat, Oya. İ. ve Bolat, Tamer (2008), “Otel İşletmelerinde Örgütsel Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt. 11 Sayı: 19, ss.75-94.
  • Burda, Alexandru (2015). “Logistics Role in the Economy”, Knowledge Horizons. Economics, Cilt.7 Sayı: 1, ss.170-173
  • Cecilia Stănciulescu G. (2010), “Importance of Reverse Logistics for Retail”, The Bucharest Academy of Economic Studies Romania.
  • Cho, Jay-Joong‐Kun-John Ozment- Harry Sink (2008), "Logistics Capability, Logistics Outsourcing And Firm Performance İn An E‐Commerce Market", International journal of physical distribution & logistics management Cilt. 38 Sayı: 5, ss. 336-359.
  • Çelik, Mazlum ve Çıra, Ahmet (2013), “Örgütsel Vatandaşlık Davranışının İş Performansı ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerine Etkisinde Aşırı İş Yükünün Aracılık Rolü”, Ege Akademik Bakış, Cilt. 13 Sayı:1, ss.11-20.
  • Çöllü, Fazıl E. ve Summak, Erhan M. (2010), Örgütsel İletişimin Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Konya’da Bulunan Mali Müşavir Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, Cilt. 13 Sayı: 1-2, ss. 273-288.
  • Day, George S. (1994), “The Capabilities of Market-Driven Organizations”, Journal of Marketing, Cilt. 58 Sayı: 4, ss. 37-52.
  • Demirel, Yavuz- Seçkin Zeliha ve Özçınar Faruk. M. (2011), “Örgütsel İletişim ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma”, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt. 20 Sayı:2 ss.33-48
  • Elçi, Şirin (2006). İnovasyon: Kalkınmanın ve rekabetin anahtarı. Meteksan Bilişim Grubu, BT Haber.
  • Elmas, Neslihan ve Karabulut, A. Tuğba (2018), “Örgütsel İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkisi: Otomotiv Sektöründe Bir Araştırma”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:17 Sayı: 33, ss.209-224.
  • Eroğlu, Erhan (2010), “Örgütsel İletişimin İşgörenlerin Duygu Gösterimlerinin Yönetimine Olan Etkisi”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Cilt. 6 Sayı: 3, ss.18-33.
  • Eroğluer, Kemal (2011), “Örgütsel İletişim ile İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Kuramsal Bir İnceleme”, Ege Akademik Bakış, Cilt. 11 Sayı:1, ss. 121-136. Ertekin, İrfan- Ilgın, Hicran Ö. ve Yengin, Didem A. (2017), “Örgütsel İletişim Kuramları”, The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, Cilt. 8 Sayı: 2, ss.297-311.
  • Eyitmiş, Ahmet Melih (2016), Değer Zincirinde Bilgi Transferinin İşletme Performansına Etkisi: Kahramanmaraş Tekstil Sanayinde Bir Araştırma, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Flint, Daniel J.- Larsson Evert- Gammelgaard, Britta ve Mentzer, John T. (2005). “Logistics İnnovation: A Customer Value‐Oriented Social Process”, Journal of Business Logistics, Cilt. 26 Sayı:1, ss. 113-147.
  • Geçikli, Fatma (2004), “Örgütsel İletişimin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi ve Örgütsel İletişim Yönetimi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt. 20 Sayı:1, ss.107-116.
  • Grunig, James. E. (2005), Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik. Rota Yayınları, İstanbul.
  • Güllüoğlu, Özlem. (2012), “Örgütsel İletişim, iletişim Doyumu ve Kurumsal Bağlılık”, Eğitim Kitabevi, Konya
  • Gürbüz, Sait (2006), “Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ile Duygusal Bağlılık Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt. 3 Sayı:1, ss. 48-75
  • Halis, Muhsin. (2000), “Örgütsel İletişim ve İletişim Tatminine İlişkin Bir Araştırma” Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt.14 Sayı:1, ss.217-230.
  • Hayes, Robert. H. ve Pisano, Gary P. (1994), “Beyond World-Class: The New Manufacturing Strategy”, Harvard Business Review, Cilt.72, Sayı:1, ss.77–86.
  • Jahangir, Nadim-Mohammad Muzahid Akbar-Mahmudul Haq. (2004), "Organizational citizenship behavior: Its nature and antecedents", Cilt.1 Sayı: 2, ss.75-85
  • Karaçor, Süleyman ve Şahin, Ali (2004), “Örgütsel İletişim Kurma Yöntemleri ve Karşılaşılan İletişim Engellerine Yönelik Bir Araştırma”, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt. 4, Sayı: 7, ss.97-117.
  • Karaxha, Hidajet, Kristo, Illia (2016), “The Logistics and Management of Distribution Channels, the case of Kosovo”, Ilırıa International Review, Cilt. 6, Sayı:1, ss. 37-48.
  • Kayış Aliye (2014), Güvenilirlik SPSS Uygulamalı Çok değişkenli İstatistik Teknikleri, Ed. Şerif Kalaycı, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kelly, Dawn (2000), “Using vision to improve organisational communication”, Leadership & Organization Development Journal; 21, 1/2; ABI/INFORM Global, ss. 92-101
  • Kline, Rex. B. (2011), “Convergence Of Structural Equation Modeling And Multilevel Modeling” ss.562-589
  • Kozan Gülsün. K. (2019), “Lojistik Yeteneğin Öncülleri ve Lojistik Yeteneğin Lojistik Performans Üzerindeki Etkisi”, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdevecioğlu, Mahmut (2003), “Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ile Üniversite Öğrencilerinin Bazı Demografik Özellikleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 20, ss.117-135.
  • Özdevecioğlu, Mahmut (2013), “Algılanan Örgütsel Destek ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt.18, Sayı: 2, ss.113-130.
  • Pirttila, Timo ve Huiskonen, Janne (1996), “A Framework For Cost-Service Analysis in Differentiation of Logistics Services”, International Journal of Production Economics, Cilt. 45-3, Sayı:1, ss. 131-137.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat ve Vergiliel Tüz, Melek (2016), "Örgütsel Davranış", 6. Baskı, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa.
  • Sandberg, Erik ve Abrahamsson, Mats (2011). “Logistics Capabilities For Sustainable Competitive Advantage”, International Journal of Logistics Research and Applications, Cilt.14 Sayı:1, ss.61-75.
  • Sezgin, Ferudun, (2005), “Örgütsel Vatandaşlık Davranışları: Kavramsal Bir Çözümleme ve Okul Açısından Bazı Çıkarımlar”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt. 25, Sayı:1, ss. 317-339.
  • Sum, Chee. C., Teo, Chew. B. (1999), “Strategic Posture Of Logistics Service Providers İn Singapore”, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Cilt. 29 Sayı: 9, ss.588-605.
  • Taşlıyan, Mustafa ve Hırlak, Bengü (2014). “Örgütsel İletişim Etkinliği ile İş Tatmini, Örgütsel Bağlılık, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişkilerin Araştırılması: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması.” Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Cilt.3 Sayı:2, ss.7-36.
  • Ural, Ayhan, ve Kılıç, İbrahim. (2013), Bilimsel Araştırma Süreci ve Spss ile Veri Analizi, 4. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Uzun, Ali (2001), “Technological Innovation Activities in Turkey: The Case of Manufacturing Industry”, 1995-1997”, Technovation, Cilt. 21, Sayı: 3, ss. 189-196.
  • Van Dick, R.-Grojean, Micheal. W.-Christ, Oliver-Wieseke, Jan (2006), “Identity and the Extra Mile: Relationships Between Organizational Identification and Organizational Citizenship Behaviour”. British Journal of Management, Cilt 17 Sayı: 4, ss.283-301.
  • Van Riel- Cees. BM- Fombrun, Charles. J. (2007), “Essentials Of Corporate Communication: Implementing Practices For Effective Reputation Management”. Routledge.
  • Walz, Sandra M. ve Niehoff, Brian P. (2000), “Organizational Citizenship Behaviors: Their Relationship To Organizational Effectiveness”, Journal of Hospitality & Tourism Research, 24(3), ss.301-319.

The Impact of Organizational Communication and Organizational Citizenship Behavior on Logistics Ability

Year 2020, Volume: 17 Issue: 2, 1050 - 1078, 20.10.2020
https://doi.org/10.33437/ksusbd.785846

Abstract

Communication is an indispensable element for social life as well as playing an important role in meeting organizational goals. Organizational communication is essential for organizations. Organizational communication benefits the development of organizations that fulfill their specific goals and functions. The relationships and communications that employees establish with their colleagues in the business environment are important for the success of the organization.
Organizational communication and organizational citizenship behavior are elements that have a very important place in increasing and developing the efficiency of an organization. The insufficiency of these elements leads to a decrease in the human resource potential, which is one of the basic building blocks of the organization. In the light of this information, it is necessary to invest in the logistics capabilities of the organization in order to ensure integrity and order within the organization, to achieve competitive advantage by acting on customer needs at the right time, at the right place and with the right price policy. Thanks to these investments, the performance of the organization can increase. Based on this information, the main purpose of the study is to examine the impact of organizational communication perceptions and organizational citizenship behaviors of employees working in logistics companies on logistics ability. In order to achieve this aim, research data were obtained by survey technique. The surveys were applied to 301 employees working in logistics companies operating in Istanbul. The analysis of the questionnaire data was made in SPSS and Mplus statistical program. As a result of the analysis, it was found that organizational communication and organizational citizenship behavior perceptions have a positive effect on logistics ability sub-dimensions.

References

  • Acar, Zafer A. (2006), "Örgütsel Yurttaşlık Davranışı: Kavramsal Gelişimi ile Kişisel ve Örgütsel Etkileri", Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt.7 Sayı:1 ss.1-14.
  • Acar, Avni. Z. (2010), “Lojistik Yeteneklerin, Strateji-Performans İlişkisi Üzerindeki Rolü: Kobi’ler Üzerinde Bir Saha Araştırması”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 24 Sayı: 4, ss. 1-21.
  • Akbolat, Mahmut ve Turgut Meryem (2017), “Örgütsel Vatandaşlık Davranışı, Örgütsel Özdeşleşme ve Örgütsel Sessizlik İlişkisine Yönelik Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt. 20 Sayı: 3, ss.357-384.
  • Aksungur, Mert ve Bekmezci, Mustafa (2018), “Lojistikte İnovasyonun Önemi” IV. Uluslararası Kafkasya-Orta Asya Dış Ticaret ve Lojistik Kongresi, ss. 69-77.
  • Altunbaş, Abdullah (2009), “Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışları ve Çalışma Değerlerinin Analizi (Altındağ İlçesi Örneği)”, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aşkun, İnal (2016), “Örgütsel İletişim ve Küçük Grup Boyutları”, Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, Cilt. 4 Sayı:4, ss.1-39.
  • Atak, Metin (2005), “Örgütlerde Resmi Olmayan İletişimin Yeri ve Önemi”, Journal of Aeronautics and Space Technologies, Cilt. 2 Sayı:2, ss. 59-67.
  • Avcı, Ahmet (2015), “Örgütsel Vatandaşlık Davranışları: Kavramsal Gelişimi ve Eğitim Örgütleri Açısından Etkileri”, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 12-2, Sayı: 24, ss.11-26
  • Bakan, İsmail -Doğan, İnci Fatma- Urlu, Akif (2019), “Örgütlerde İletişim Tarzının Çalışanların Muhalif Davranışları Üzerindeki Etkisi”, Business & Management Studies: An International Journal, Cilt. 7 Sayı: 5, ss. 2225-2247.
  • Bakan, İsmail, Şekkeli, Zümrüt. H. (2015), “Lojistik Stratejilerinin Lojistik Yetenekler Üzerine Etkilerine İlişkin Bir Alan Araştırması”, SOBİDER Dergisi, Cilt. 2 Sayı: 5, ss. 398-422.
  • Bakan, İsmail ve Büyükbeşe Tuba (2004), “Örgütsel İletişim İle İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması”, Akdeniz İİBF. Dergisi, Sayı:7, ss.1-30
  • Bateman, Thomas. S., ve Organ, Dennis. W. (1983), “Job Satisfaction and The Good Soldier: The Relationship Between Affect and Employee ‘Citizenship’”. Academy of management Journal, Cilt. 26 Sayı: 4, ss.587-595.
  • Bedük, Aykut ve Ertürk Ebru (2015), “Sosyal Mübadele Teorisi Bağlamında Güç Mesafesi ve Örgütsel Adalet Algılamalarının Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma”, İşletme Bilimi Dergisi, Cilt.3 Sayı: 1, ss. 1-19
  • Bolat, Oya. İ. ve Bolat, Tamer (2008), “Otel İşletmelerinde Örgütsel Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İlişkisi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt. 11 Sayı: 19, ss.75-94.
  • Burda, Alexandru (2015). “Logistics Role in the Economy”, Knowledge Horizons. Economics, Cilt.7 Sayı: 1, ss.170-173
  • Cecilia Stănciulescu G. (2010), “Importance of Reverse Logistics for Retail”, The Bucharest Academy of Economic Studies Romania.
  • Cho, Jay-Joong‐Kun-John Ozment- Harry Sink (2008), "Logistics Capability, Logistics Outsourcing And Firm Performance İn An E‐Commerce Market", International journal of physical distribution & logistics management Cilt. 38 Sayı: 5, ss. 336-359.
  • Çelik, Mazlum ve Çıra, Ahmet (2013), “Örgütsel Vatandaşlık Davranışının İş Performansı ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerine Etkisinde Aşırı İş Yükünün Aracılık Rolü”, Ege Akademik Bakış, Cilt. 13 Sayı:1, ss.11-20.
  • Çöllü, Fazıl E. ve Summak, Erhan M. (2010), Örgütsel İletişimin Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Konya’da Bulunan Mali Müşavir Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, Cilt. 13 Sayı: 1-2, ss. 273-288.
  • Day, George S. (1994), “The Capabilities of Market-Driven Organizations”, Journal of Marketing, Cilt. 58 Sayı: 4, ss. 37-52.
  • Demirel, Yavuz- Seçkin Zeliha ve Özçınar Faruk. M. (2011), “Örgütsel İletişim ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma”, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt. 20 Sayı:2 ss.33-48
  • Elçi, Şirin (2006). İnovasyon: Kalkınmanın ve rekabetin anahtarı. Meteksan Bilişim Grubu, BT Haber.
  • Elmas, Neslihan ve Karabulut, A. Tuğba (2018), “Örgütsel İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkisi: Otomotiv Sektöründe Bir Araştırma”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:17 Sayı: 33, ss.209-224.
  • Eroğlu, Erhan (2010), “Örgütsel İletişimin İşgörenlerin Duygu Gösterimlerinin Yönetimine Olan Etkisi”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Cilt. 6 Sayı: 3, ss.18-33.
  • Eroğluer, Kemal (2011), “Örgütsel İletişim ile İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Kuramsal Bir İnceleme”, Ege Akademik Bakış, Cilt. 11 Sayı:1, ss. 121-136. Ertekin, İrfan- Ilgın, Hicran Ö. ve Yengin, Didem A. (2017), “Örgütsel İletişim Kuramları”, The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, Cilt. 8 Sayı: 2, ss.297-311.
  • Eyitmiş, Ahmet Melih (2016), Değer Zincirinde Bilgi Transferinin İşletme Performansına Etkisi: Kahramanmaraş Tekstil Sanayinde Bir Araştırma, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Flint, Daniel J.- Larsson Evert- Gammelgaard, Britta ve Mentzer, John T. (2005). “Logistics İnnovation: A Customer Value‐Oriented Social Process”, Journal of Business Logistics, Cilt. 26 Sayı:1, ss. 113-147.
  • Geçikli, Fatma (2004), “Örgütsel İletişimin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi ve Örgütsel İletişim Yönetimi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt. 20 Sayı:1, ss.107-116.
  • Grunig, James. E. (2005), Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik. Rota Yayınları, İstanbul.
  • Güllüoğlu, Özlem. (2012), “Örgütsel İletişim, iletişim Doyumu ve Kurumsal Bağlılık”, Eğitim Kitabevi, Konya
  • Gürbüz, Sait (2006), “Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ile Duygusal Bağlılık Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt. 3 Sayı:1, ss. 48-75
  • Halis, Muhsin. (2000), “Örgütsel İletişim ve İletişim Tatminine İlişkin Bir Araştırma” Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt.14 Sayı:1, ss.217-230.
  • Hayes, Robert. H. ve Pisano, Gary P. (1994), “Beyond World-Class: The New Manufacturing Strategy”, Harvard Business Review, Cilt.72, Sayı:1, ss.77–86.
  • Jahangir, Nadim-Mohammad Muzahid Akbar-Mahmudul Haq. (2004), "Organizational citizenship behavior: Its nature and antecedents", Cilt.1 Sayı: 2, ss.75-85
  • Karaçor, Süleyman ve Şahin, Ali (2004), “Örgütsel İletişim Kurma Yöntemleri ve Karşılaşılan İletişim Engellerine Yönelik Bir Araştırma”, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt. 4, Sayı: 7, ss.97-117.
  • Karaxha, Hidajet, Kristo, Illia (2016), “The Logistics and Management of Distribution Channels, the case of Kosovo”, Ilırıa International Review, Cilt. 6, Sayı:1, ss. 37-48.
  • Kayış Aliye (2014), Güvenilirlik SPSS Uygulamalı Çok değişkenli İstatistik Teknikleri, Ed. Şerif Kalaycı, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kelly, Dawn (2000), “Using vision to improve organisational communication”, Leadership & Organization Development Journal; 21, 1/2; ABI/INFORM Global, ss. 92-101
  • Kline, Rex. B. (2011), “Convergence Of Structural Equation Modeling And Multilevel Modeling” ss.562-589
  • Kozan Gülsün. K. (2019), “Lojistik Yeteneğin Öncülleri ve Lojistik Yeteneğin Lojistik Performans Üzerindeki Etkisi”, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdevecioğlu, Mahmut (2003), “Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ile Üniversite Öğrencilerinin Bazı Demografik Özellikleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 20, ss.117-135.
  • Özdevecioğlu, Mahmut (2013), “Algılanan Örgütsel Destek ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt.18, Sayı: 2, ss.113-130.
  • Pirttila, Timo ve Huiskonen, Janne (1996), “A Framework For Cost-Service Analysis in Differentiation of Logistics Services”, International Journal of Production Economics, Cilt. 45-3, Sayı:1, ss. 131-137.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat ve Vergiliel Tüz, Melek (2016), "Örgütsel Davranış", 6. Baskı, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa.
  • Sandberg, Erik ve Abrahamsson, Mats (2011). “Logistics Capabilities For Sustainable Competitive Advantage”, International Journal of Logistics Research and Applications, Cilt.14 Sayı:1, ss.61-75.
  • Sezgin, Ferudun, (2005), “Örgütsel Vatandaşlık Davranışları: Kavramsal Bir Çözümleme ve Okul Açısından Bazı Çıkarımlar”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt. 25, Sayı:1, ss. 317-339.
  • Sum, Chee. C., Teo, Chew. B. (1999), “Strategic Posture Of Logistics Service Providers İn Singapore”, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Cilt. 29 Sayı: 9, ss.588-605.
  • Taşlıyan, Mustafa ve Hırlak, Bengü (2014). “Örgütsel İletişim Etkinliği ile İş Tatmini, Örgütsel Bağlılık, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Arasındaki İlişkilerin Araştırılması: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması.” Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Cilt.3 Sayı:2, ss.7-36.
  • Ural, Ayhan, ve Kılıç, İbrahim. (2013), Bilimsel Araştırma Süreci ve Spss ile Veri Analizi, 4. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Uzun, Ali (2001), “Technological Innovation Activities in Turkey: The Case of Manufacturing Industry”, 1995-1997”, Technovation, Cilt. 21, Sayı: 3, ss. 189-196.
  • Van Dick, R.-Grojean, Micheal. W.-Christ, Oliver-Wieseke, Jan (2006), “Identity and the Extra Mile: Relationships Between Organizational Identification and Organizational Citizenship Behaviour”. British Journal of Management, Cilt 17 Sayı: 4, ss.283-301.
  • Van Riel- Cees. BM- Fombrun, Charles. J. (2007), “Essentials Of Corporate Communication: Implementing Practices For Effective Reputation Management”. Routledge.
  • Walz, Sandra M. ve Niehoff, Brian P. (2000), “Organizational Citizenship Behaviors: Their Relationship To Organizational Effectiveness”, Journal of Hospitality & Tourism Research, 24(3), ss.301-319.
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Burcu Erşahan 0000-0003-2546-0567

İsmail Bakan 0000-0001-8644-8778

Makbule Oğuz 0000-0002-4612-7387

Publication Date October 20, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Erşahan, B., Bakan, İ., & Oğuz, M. (2020). Örgütsel İletişim ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışının Lojistik Yetenek Üzerindeki Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 1050-1078. https://doi.org/10.33437/ksusbd.785846

.