Denegiy Sanal Deneme Uygulamasının Müşterilerin Eşarp Alışverişlerine Etkisinin Teknoloji Kabul Modeli İle İncelenmesi
Yıl 2022,
Cilt: 19 Sayı: "21. Uluslararası İşletmecilik Kongresi" Özel Sayısı, 29 - 42, 27.10.2022
Ali Çağlar Çakmak
,
Nejla Pembe
Öz
Gelişen ve değişen dünya koşullarında tüketicilerin satın alma tercih ve davranışlarının incelenmesi işletmeler açısından kaçınılmaz hale gelmiştir. Son yıllarda pazarlama dünyasında kadın tüketicilerin satın alma davranışları oldukça önemli bir hal almıştır. Bu noktada işletmeler kadın tüketicilerin talep ve ihtiyaçları doğrultusunda stratejiler geliştirmeli, hangi ürünü neden ve nereden satın aldıklarını tespit etmeye yönelik çalışmalar yürütmelidir. Tüketici davranışlarının incelenmesinde Teknoloji Kabul Modeli (TAM) önemli bir yere sahiptir. Model ilk olarak 1986 yılında Fred Davis tarafından önerilmiş ve 1989 yılında geliştirilmiştir. Bu çalışmada kadın tüketicilerin giyim ürünleri ile ilgili satın alma davranışlarının Teknoloji Kabul Modeli ile incelenmesi amaçlanmıştır. Bu anlamda Kahramanmaraş ilinde bir mağazadan alışveriş yapan kadın tüketicilere yönelik deney ve anket çalışması yapılmış ve elde edilen sonuçlar SPSS 20 programı ile analiz edilmiştir.
Kaynakça
- Referans 1
Aksoy, E. (2020). Tüketicilerin Nesnelerin İnterneti Uygulamalarına Yönelik Tutumlarının Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde İncelenmesi: Sanal Bir Uygulama Örneği (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Referans 2
Alif Fianto, A.Y (2020). The antecedents of purchase decision for hijab fashion products, Jurnal Manajemen, 12(1), 154-165.
- Referans 3
Çelik, Z. ve Aydın, İ. (2021). Tüketicilerin Fiziksel Mağaza Alışverişlerinde Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Olarak Akıllı Ayna Kullanmasının Davranışsal Niyete Etkisi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 13 (4), 3573-3585.
- Referans 4
Davis, F. D., Bogazzi, R. P., & Warshaw, P. R. (1989). User Acceptance Of Computer Technology: A Comparison Of Two Theoretical Models. Management Science, 982-1003.
- Referans 5
Demir Uğur, E. (2021). Tüketici Algısı ve Tercih Nedenleri: Teknoloji Kabul Modelinin Geliştirilmesi ve Çevrim İçi Pazar Yerleri İle Perakendeci Çevrim İçi Alışveriş Sitelerinin Karşılaştırılması (Doktora tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul).
- Referans 6
Koca, E. and Koc, F. (2016). A Study of Clothing Purchasing Behavior By Gender with Respect to Fashion and Brand Awareness, European Scientific Journal March 2016 edition vol.12, No.7
- Referans 7
Okşar, G. (2021). Sürdürülebilir Tüketim Davranışı ve Teknoloji Kabul Modeli: Letgo ve Dolap Uygulamaları Örneği (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Referans 8
Onurlubaş, E. ve Altunışık, R. (2019). Tüketici Etnosentrizmi ve Marka İmajının Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Gıda Tüketicileri Üzerine Bir Uygulama, Uluslararası Toplum İşletmeleri Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 17, Mart 2019
- Referans 9
Orantez Jımenez, S.D. & Reyes Castellanos M.E. & Sun, G. (2018). Extension to the Technology Acceptance Model (TAM): for elderly, Systemcs, Cybernetıcs and ınformatıcs, volume:16 Number:5.
- Referans 10
ÖZTÜRK, D. ve TEKİN, M., Hazır Giyim Sektöründe Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Ünye İİBF Dergisi, Cilt:3, Sayı: 1, Haziran 2020
- Referans 11
Ursavaş, Ö. F. (2014). Öğretmenlerin Bilişim Teknolojilerini Kullanmaya Yönelik Davranışlarının Modellenmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.