Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kaynaştırma Eğitimi ve Destek Eğitim Odaları: Bibliyometrik Bir Analiz

Yıl 2023, Cilt: 20 Sayı: 2, 339 - 350, 31.08.2023
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1191702

Öz

Kaynaştırma eğitiminin kökenleri, 1960’larda ayrı özel eğitim sınıflarının etkinliğini sorgulayan özel eğitim araştırmalarına dayanmaktadır. Bu eğitim türü, 1994 yılında Salamanca Bildirisi ve Özel İhtiyaç Eğitiminde Eylem Çerçevesi'nde onaylanmış ve Birleşmiş Milletler (BM) ve UNESCO tarafından eğitim sistemleri için temel bir ilke olarak tanımlanmıştır. Kaynaştırma eğitimi kavramı, nispeten yeni bir araştırma alanı olmasına rağmen bu alanda yeterli ölçüde bilimsel çalışmaların üretildiği görülmektedir. Bu çalışmada, kaynaştırma eğitimi ve destek eğitim odaları alanında 1972-2022 yılları arasında Web of Science veri tabanında yer alan araştırmaları analiz etmek amaçlanmıştır. Bu çalışma, önceki araştırmalardan farklı olarak alandaki araştırma eğiliminin hangi yöne evrildiğini, araştırmacıların üretkenliklerinin yıllar itibariyle dağılımını, araştırmacıların güncel eğilimlerini de ortaya koymaktadır. 884 yayın, R Studio programı yardımıyla analiz edilmiş ve sonuç olarak, yıllık yayın üretim oranının %14,82 olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, “MESSIOU K”nın en fazla yayın yapan (11 yayın), en fazla atıf alan (171 atıf) ve aynı zamanda h ve g indeksi en yüksek olan araştırmacı olduğu belirlenmiştir. Son olarak, 2021 yılındaki araştırmalarda “attitudes” kelimesinin trend olduğu ve ilk kez model ve sistem (çerçeve) kelimelerinin ön plana çıktığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Asitah, N. (2021). Inclusive Education Research Mapping in ASEAN: Lesson from Scientometric Perspective. Proceedings of the International Conference on Industrial & Mechanical Engineering and Operations Management, Dhaka, Bangladesh, December 26-27, 840–856.
  • Bentum, K. E., & Aaron, P. G. (2003). Does reading instruction in learning disability resource rooms really work?: A longitudinal study. Reading Psychology, 24(3–4), 361–382. Doi: 10.1080/02702710390227387
  • Bibliometrix. (2020). Biblioshiny Bibliometrix For No Coders. https://bibliometrix. org/biblioshiny/. (25.09.2022).
  • Comarú, M. W., Lopes, R. M., Braga, L. A. M., Batista Mota, F., & Galvão, C. (2021). A bibliometric and descriptive analysis of inclusive education in science education. Studies in Science Education, 57(2), 241–263. Doi: 10.1080/03057267.2021.1897930
  • Corbett, J. (1999). Inclusive education and school culture. International Journal of Inclusive Education, 3(1), 53–61. Doi: 10.1080/136031199285183
  • Cretu, D. M., & Morandau, F. (2020). Initial teacher education for inclusive education: A bibliometric analysis of educational research. Sustainability (Switzerland), 12(12). Doi: 10.3390/SU12124923
  • De Jesus, E. (2018). Inclusive education. In Building Inclusive Democracies in ASEAN, 356–371. Doi: 10.1177/1468017307084734
  • Espina-Romero, L. C., Guerrero-Alcedo, J. M., Montoya-Asprilla, J., & Rhenals-Turriago, J. (2021). Good practices in Inclusive Education: Review of the role of the teacher during the decade 2010-2020. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 12(13), 3071–3081.
  • Farrukh, M., Shahzad, I. A., Meng, F., Wu, Y., & Raza, A. (2021). Three decades of research in the technology analysis & strategic management: a bibliometrics analysis. Technology Analysis & Strategic Management, 33(9), 989–1005.
  • Florian, L. (2014). What counts as evidence of inclusive education? European Journal of Special Needs Education, 29(3), 286–294. Doi: 10.1080/08856257.2014.933551
  • Haynes, M. C., & Jenkins, J. R. (1986). Reading Instruction in Special Education Resource Rooms. American Educational Research Journal, 23(2), 161–190.
  • Hernández-Torrano, D., Somerton, M., & Helmer, J. (2022). Mapping research on inclusive education since Salamanca Statement: a bibliometric review of the literature over 25 years. International Journal of Inclusive Education, 26(9), 893–912. Doi: 10.1080/13603116.2020.1747555
  • Hu, Y., Yu, Y., Huang, K., & Wang, L. (2020). Development tendency and future response about the recycling methods of spent lithium-ion batteries based on bibliometrics analysis. Journal of Energy Storage, 27, 1–14.
  • Memduhoğlu, H. B., & Altunova, N. (2020). Views of the classroom teachers working in resource rooms about support education activities. Elementary Education Online, 19(2), 991–1004. Doi: 10.17051/ilkonline.2020.695842
  • Methlagl, M. (2022). Mapping inclusive education 1980 to 2019: A bibliometric analysis of thematic clusters and research directions. Issues in Educational Research, 32(1), 225–247.
  • Moriña, A. (2017). Inclusive education in higher education: challenges and opportunities. European Journal of Special Needs Education, 32(1), 3–17. Doi: 10.1080/08856257.2016.1254964
  • Pérez-Gutiérrez, M., Castanedo-Alonso, J. M., Salceda-Mesa, M., & Cobo-Corrales, C. (2021). Scientific production on inclusive education and physical education: a bibliometric analysis. International Journal of Inclusive Education, 1–17. Doi: 10.1080/13603116.2021.1916103
  • Porto Castro, A. M., Mosteiro García, M. J., & Gerpe Pérez, E. M. (2017). Bibliometric Study of Scientific Production Doctoral Thesis in Inclusive Education. EDULEARN17 Proceedings, 1(July), 10291–10296. Doi: 10.21125/edulearn.2017.0947
  • Sáiz-Manzanares, M. C., Gutiérrez-González, S., Rodríguez, Á., Cuenca-Romero, L. A., Calderón, V., & Queiruga-Dios, M. Á. (2020). Systematic review on inclusive education, sustainability in engineering: An analysis with mixed methods and data mining techniques. Sustainability (Switzerland), 12(17). Doi: 10.3390/SU12176861
  • Shah, S. R. U., Mahmood, K., & Hameed, A. (2017). Review of google scholar, web of science, and scopus search results: The case of inclusive education research. Library Philosophy and Practice, 1–11.
  • Vidal Esteve, M. I., Marín Suelves, D., Peirats Chacón, J., & Pardo Baldoví, M. I. (2019). Technologies for attention to diversity: a bibliometric study, In Proceedings of the 5th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’19), Valencia, Spain (pp. 26-28). Doi: 10.4995/head19.2019.9126
  • Wu, J. F., & Lin, X. (2021). Bibliometric analysis of publications on inclusive education from the Web of Science Core Collection published from 1992 to 2020. Science Editing, 8(1), 79–84. Doi: 10.6087/kcse.233
  • Xu, Z., & Yu, D. (2019). A Bibliometrics analysis on big data research (2009–2018). Journal of Data, Information and Management, 1, 3–15.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Radyo-Televizyon
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Halil Çin 0000-0003-4112-9663

Semra Aydın 0000-0003-0250-1792

Ahmet Aslan 0000-0002-7549-3706

Medet Aydın 0000-0002-9330-4366

Erken Görünüm Tarihi 31 Ağustos 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çin, H., Aydın, S., Aslan, A., Aydın, M. (2023). Kaynaştırma Eğitimi ve Destek Eğitim Odaları: Bibliyometrik Bir Analiz. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 339-350. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1191702

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.