Çalışma, ilişkisel pazarlama bağlamında genellikle freelance (serbest) çalışan grafik tasarımcılarının müşterilerinin siparişlerine özel tasarım yaparken kurdukları iş ilişkisine odaklanmıştır. Grafik tasarımcıların işlerini üretirken ortaya koydukları çalışma performanslarının, müşterileri ile kurdukları güven, bağlılık ve ilişki kalitesinden nasıl etkilendiği ölçülmeye çalışılmıştır. Günümüzde teknoloji ile yüz yüze olan birçok iş kolu dijital dünyaya taşınmaktadır. Çalışma biçiminin doğası nedeniyle grafik tasarım işi bu geçişi daha erken sağlamıştır. Grafik tasarımcılar siparişe özel tasarım ile sanatın özgünlüğünü birleştirerek çalışan bir meslek grubudur. Ortaya koydukları ürünler dijital olmasına rağmen, sipariş üzerine tasarım yaptıkları için müşteri ile kurdukları ilişki kuvvetli ve anlamlıdır. Araştırmanın amacı siparişe özel dijital tasarım yapan bu meslek grubunun müşteri ile kurdukları ilişkiyi, ilişkisel pazarlama bağlamında ortaya koymaktır. Çalışmada araştırma sorularını yanıtlamak için literatüre dayalı bir model geliştirilmiştir. Nicel araştırma yöntemi kullanılmış, veri toplama tekniği olarak anket tercih edilmiştir. Yapılan ankete 353 kişi katılmış, uygulanan anket sonucuna göre kurulan hipotezler desteklenmiştir.
Pazarlama İlişkisel Pazarlama Güven Bağlılık Grafik Tasarımcı
In the context of relational marketing, the study focused on the business relationship that freelancer’s graphic designers usually establish while making special designs for their customers' orders. It has been tried to measure how the work performance of graphic designers while producing their works is affected by the quality of trust, commitment and relationship they have established with their customers. Today, many business lines that are face to face with technology are moving to the digital world. Due to the nature of the way it works, the graphic design business made this transition earlier. Graphic designers are a professional group that works by combining bespoke design with the originality of art. Although the products they reveal are digital, the relationship they establish with the customer is strong and meaningful because they make bespoke designs. The aim of the research is to reveal the relationship of this professional group, which makes custom digital design, with the customer, in the context of relational marketing. In the study, a literature-based model was developed to answer the research questions. Quantitative research method was used and questionnaire was preferred as data collection technique. 353 people participated in the survey, and the hypotheses established according to the results of the survey were supported.
Marketing Relationship Marketing Trust Commitment Grapgic Designer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.