Bu araştırmada mesleki müzik eğitimi alan şan öğrencilerinin kariyer gelişimlerinde etkili olan unsurlar, öğrencilerin beklentileri, deneyimleri ve karşılaştıkları zorluklar incelenmiştir. Araştırmanın amacı, öğrencilerin şan anadalını tercih etmelerine etki eden faktörleri, kariyer planlama ve gelişim süreçlerini, kişisel ve mesleki hedeflerini, üniversite deneyimlerini ve mesleki eğitimde zorluklarla nasıl baş ettiklerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma grubu farklı bölgelerde, farklı derecelerde, farklı üniversitelerde ve farklı fakültelerde şan anadalı eğitimi alan 12 öğrenciden oluşturulmuş ve bu yolla konuyla ilgili genel örüntülerin saptanması sağlanmıştır. Araştırma nitel bir yöntemle ve durum çalışması deseniyle yürütülmüştür. Yapılandırılmamış gözlem, yapılandırılmamış görüşme, doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşmeleden elde edilen veriler Super’in kariyer gelişim teorisi ve Bandura’nın sosyal bilişsel teorisi perspektifleriyle ele alınmıştır. Analizler Maxqda nitel veri analizi yazılımı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda kariyer planlama, kariyer gelişimi ve hedefler, bireysel hedefler, üniversite deneyimi ve mesleki zorluklarla mücadele başlıkları altında temalar oluşturulmuştur. Araştırma sonuçları, öğrencilerin kariyer beklentilerinin belirlenmesine, öğretim stratejilerinin düzenlenmesine ve kılavuzluk ve rehberlik faaliyetlerinin geliştirilmesi için oluşturulacak öngörülere katkı sağlayacak niteliktedir.
Müzik Eğitimi Ses Eğitimi Şan Kariyer gelişimi Şarkı söyleme
Veri toplama aşamasından önce Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu'ndan 2023-30 protokol numarası ve 4 karar numarası ile 01.08.2023 tarihinde yapılan oturumda etik onay alınmıştır.
Araştırmamıza katılan Türkiye'de mesleki şan eğitimi alan tüm lisans düzeyindeki öğrencilere, eğitimcilerine ve kurumlara teşekkür ederiz.
This study examines the factors that affect the career development of vocal music students, as well as their expectations, experiences and challenges. The aim of the study is to reveal the factors that influence the students’ choice of vocal music as a major, their career planning and development processes, their personal and professional goals, their university experiences and how they cope with the difficulties in vocational education. The study group consists of 12 students who receive vocal music education in different regions, degrees, universities and faculties, and this way, the general patterns related to the subject are determined. The study is conducted with a qualitative method and a case study design. Data obtained from unstructured observation, unstructured interview, document analysis and semi-structured interviews are handled from the perspectives of Super’s career development theory and Bandura’s social cognitive theory. The analyses are carried out with Maxqda qualitative data analysis software. As a result of the analysis, themes are created under the headings of career planning, career development and goals, personal goals, university experience and coping with professional difficulties. The results of the study are expected to contribute to the determination of students’ career expectations, the organization of teaching strategies and the foresights to be created for the development of guidance and counseling activities.
Music education Vocal education Vocal training Carreer development
Before the data collection phase, ethical approval was obtained from the Kahramanmaraş Sütçü İmam University Social and Human Sciences Ethics Committee with the protocol number 2023-30 and the decision number 4 in the session held on 01.08.2023.
We would like to thank all undergraduate singing students, educators and institutions in Turkey who participated in our research.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Müzik Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.