Amaç: Bu çalışmanın amacı, vakaya dayalı öğrenme tekniği ve grup çalışması ile yürütülen Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği dersinin uygulamasına ilişkin
hemşirelik öğrencilerinin deneyimlerinin belirlenmesidir.
Gereç ve Yöntemler: Çalışma, odak grup görüşmesi tekniği ile fenomenoloji deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini Cerrahi Hastalıkları
Hemşireliği alan ikinci sınıf öğrencileri (n=84) oluşturmuştur. Öğrenciler rastgele örnekleme yöntemiyle sınıf listesine göre 14 gruba ayrılmıştır.
Uygulama eğitmenleri 8 hafta boyunca vakaya dayalı öğrenme tekniği doğrultusunda gruplara rehberlik etmiştir. Gruplar klinik ortamda gerçek vakayı (hasta)
alıp hemşirelik bakımı vermişlerdir. Gruplar veri toplamada “Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Hasta Değerlendirme” formunu kullanmışlardır. Öğrenciler
grup çalışması ile vakanın (hastanın) hemşirelik bakımını planlayıp ve ardından bakım planını uygulayarak sonucu değerlendirmişlerdir. Eğitim öğretim
yılının son iki haftasında öğrenci grupları vaka sunumlarını sınıf içi ortamda gerçekleştirmiştir.
Bulgular: Çalışmada öğrencilerin deneyimleri üç ana tema ve 9 alt temada açıklanmıştır. Ana temalar; vaka sunumu deneyimi, hemşirelik uygulamasında
olgu sunumu, iyi bir olgu sunumudur.
Sonuç: Sonuç olarak vakaya dayalı öğrenme tekniği ve grup çalışması öğrenmeyi kolaylaştırmakta olup, uygulamayı teori ile birleştirme ve öğrencilerin
mesleki gelişimine katkı sunabilir.
Vaka Dayalı Öğrenme Deneyim Hemşirelik Öğrenci Öğrenci Nitel Çalışma Nitel Çalışma
YOK
YOK
Objective: The aim of this study was to determine the experiences of nursing students regarding the application of the Surgical Diseases Nursing course,
which was carried out with case-based learning techniques and group work.
Materials and Methods: The study was carried out using the phenomenology pattern with the focus group interview technique. The sample of the study
consisted of second-year students (n=84) who received Surgical Diseases Nursing. Students were divided into 14 groups according to the class list by random
sampling method. Practice trainers guided the groups in line with the case-based learning technique for 8 weeks. The groups took the real case (patient)
and gave nursing care in the clinical setting. The groups used the “Surgical Diseases Nursing Patient Evaluation” form to collect data. The students evaluated
the result by planning the nursing care of the case (patient) and then applying the care plan with group work. In the last two weeks of the academic year,
student groups made case presentations in the classroom.
Results: The experiences of the students are explained in three main themes and 9 sub-themes. The main themes were; case presentation experience, case
presentation in nursing practice, and a good case presentation.
Conclusion: As a result, case-based learning techniques and group work facilitate learning, combine practice with theory, and can contribute to the professional
development of students.
Case Based Learning Experience Nursing Student Qualitative Study
YOK
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 12 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 8 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 2 |