Objective: This study sought to investigate the relationship between occupational noise exposure and hearing, blood pressure, and heart rate during headset use in call center operators.
Material and Methods: An electronic sphygmomanometer was used to evaluate the heart rates, diastolic blood pressure, and systolic blood pressure of 60 participants working as call center operators and 60 participants with a noiseless working environment; Audiometry was additionally employed to measure the participants' hearing thresholds.
Results: Statistically significant differences were detected between the groups in terms of 1000, 2000, and 4000 Hz hearing thresholds, systolic blood pressure, diastolic blood pressure and heart rate (p<0.05). In comparison to the control group, call center operators were found to have higher bilateral hearing thresholds at 1000, 2000, 4000, and 8000 Hz. Heart rate was higher in the control group, while both the diastolic and systolic blood pressures were higher in the operator group.
Conclusion: As a result of our study, it was found that hearing thresholds at frequencies above 1000 Hz were higher, systolic and diastolic blood pressure were elevated, while heart rate was lower in call center operators compared to the control group.
We have been informed that our study titled "Examination of Hearing and Blood Pressure in Call Center Operators" has been found ethically appropriate by the decision of the Cappadocia University Scientific Research and Publication Ethics Board dated 30/12/2023 and numbered E-64577500-050.99-62941.
Cappadocia University
Amaç: Gürültünün tanımı yapılırken öznellik çerçevesinde hoşa gitmeyen, istenmeyen, rahatsız edici ses olarak bahsedilmektedir. Fizyolojik olarak mevcut ses bireyler arası, bireyin sosyal ilişkisi veya bireyin kendi içerisindeki homeostasiyi bozuyorsa o ses artık gürültü olarak tanımlanmaktadır. Çağrı merkezi operatörleri 67-87 dB şiddet aralığında gürültüye maruz kalmaktadır. 80 dB ve üstü şiddette gürültüye maruz kalmak işitme kaybına, sistolik ve diyastolik kan basıncında artışa, kalp atış hızında değişikliğe neden olabilmektedir. Çalışmamızın amacı, çağrı merkezi operatörlerinin kulaklıkla konuşma ile mesleki gürültünün işitme, kan basıncı ve kalp atış hızıyla ilişkisini incelemektir.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmada tüm katılımcılara elektronik sfigmomanometre ile sistolik kan basıncı, diyastolik kan basıncı ve kalp atışı ölçümü, odyometri ile işitme eşiklerinin ölçümü yapılmıştır. Çalışmaya 32’si kadın 28’i erkek 60 çağrı merkezi operatörü ve gürültülü ortamda çalışmayan 31’i kadın ve 29’u erkek 60 birey dahil edilmiştir.
Bulgular: Çalışmamızda 1000, 2000, 4000 Hz işitme eşikleri, sistolik kan basıncı, diyastolik kan basıncı ve kalp atışı gruplara göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermektedir (p<0,05). Çağrı merkezi operatörlerinin işitme eşikleri 1000, 2000, 4000 ve 8000 Hz’te kontrol grubuna kıyasla bilateral daha yüksek bulunmuştur. Gruplar karşılaştırıldığında sistolik kan basıncı ve diyastolik kan basıncı operatör grubunda bulunan bireylerde daha yüksekken kalp atış hızı ise kontrol grubunda bulunan bireylerde daha yüksek görülmüştür.
Sonuç: Çalışmamızın sonucunda çağrı merkezi operatörlerinde kontrol grubuna kıyasla 1000 Hz ve üstü frekanslarda işitme eşikleri daha yüksek, sistolik ve diyastolik kan basıncı daha yüksek, kalp atış hızı daha düşük gözlenmiştir.
"Çağrı Merkezi Operatörlerinde İşitmenin Ve Kan Basıncının İncelenmesi" adlı çalışmamızın Kapadokya Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’nun 30/12/2023 tarih ve E-64577500-050.99-62941 sayılı kararı ile etik açıdan uygun bulunulduğu tarafımıza bildirilmiştir.
Kapadokya Üniversitesi
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Health Care Administration |
| Journal Section | Araştırma Makaleleri |
| Authors | |
| Early Pub Date | November 22, 2025 |
| Publication Date | November 26, 2025 |
| Submission Date | September 30, 2024 |
| Acceptance Date | May 27, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 20 Issue: 3 |