Öz
Çalışmada, Ordu ilinde bilim sanat merkezi öğrenci seçimlerinde öğretmenler tarafından ön eleme usulü seçilen ve önerildikten sonra grup sınavlarını geçerek WNV zekatestine girmeye hak kazanmış öğrencilerin velileri çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmiştir. Araştırmaya gönüllü olarak katılmış 104 öğrenci velisi ile görüşme yapılmıştır. Daha sonra WNV zeka testinden 130 puan ve üstü alarak Bilim sanat Merkezlerine (BİLSEM) kayıt hakkı kazananlar tespit edilmiş ve elde edilen bilgiler doğrultusunda verilerin yüzdelik sonuçlarının analizleri ile ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Bunagöre, öğrencilerin veli eğitim durumları incelendiğinde eğitim seviyelerinin yüksek olduğu, öğrencilerin büyük ilçe merkezlerinden başvurduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak BİLSEM ‘lerin kuruluş ve işleyiş esaslarına göre ulaşılması gereken öğrenci potan-siyelinin çok gerisinde bir sayının sınavlara girdiği ve BİLSEM’lerin istendik hedeflere göre öğrenci seçimi yapamadığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 5 |