Amaç: Mühendislik alanında süreç iyileştirmede yaygın olarak kullanılan yalın
metotlar, hizmet sektöründe de kullanılmaya başlanılmıştır. Değer ve israf kavramları
yalın metodolojide yaygın olarak kullanılmaktadır. Biz bu çalışmada süreç akış
şeması çizmeden önce, yalın araçlardan spagetti (makarna) diyagramı çizerek israf
kavramına odaklandık ve daha ergonomik iş ortamı geliştirmeyi hedefledik.
Metot: Çalışma İzmir Aliağa Devlet Hastanesinde Şubat 2015 ve Eylül 2015 tarihleri
arasında yapılmıştır. Ölçümlerde kaizen kartları ve timer, çizimlerde Microsoft office
kullanıldı. 13 adet ana süreç ve 37 adet işlem aşaması adımları ölçüldü ve çizimleri
gerçekleştirildi. Kaizen kartları ve beyin fırtınası yöntemi kullanılarak yeniden
tasarlama ve tekrar düzeltmeler yapılarak, ölçümler yeniden gerçekleştirildi. Bu işlem
üç kez tekrar edildi. İlk ve son durum arasındaki farklar karşılaştırıldı.
Bulgular: Başlangıçta 283 metre olarak hesaplanan toplam süreç adımları 165
metreye düştü. Toplamda %41.5 bir azalma kaydedilirken daha ergonomik bir iş
ortamına ulaşıldı.
Sonuç: Elde ettiğimiz veriler, bize yalın metotların laboratuar ortamında kullanılması
ve bu metodolojiye, spagetti diyagramı gibi basit kolay öğrenilebilir görsel yönetim
teknikleri ile başlanmasının uygun olacağını düşündürmüştür.
Aim: Lean methods are widely used in engineering for improving processes. These
methods have also been begun to be used in the service sector. Value and waste are
the most common parameters in the lean methodology. In this study, we focused on
waste in laboratory with spaghetti diagrams to improve our processes before drawing
the process flow map in order to create more ergonomic laboratory.
Methods: This process improvement study was practiced between February and
September in Izmir Aliaga State Hospital. We used kaizen chart, timer and
brainstorming for Microsoft office in measurements. 13 main processes were
measured and redesigned. 37 steps were investigated and discussed. This procedure
was repeated three times. We compared the first and last results.
Results: Our total walks were 283 meters at the beginning of the study. After the
improvement this figures decreased to165 meters. We observed totally 41.5% saving
in processes.
Conclusion: These findings suggested that using principles of lean methodologies in
hospital laboratory are useful tools to improve process. The spaghetti diagram seems
to be the basic tool for beginning to draw the process map and become more
ergonomic for the laboratory environment.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 28, 2018 |
Acceptance Date | October 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |