As the chest diseases clinic of DüzceMedical School, we were one of the departments that took an active role in the COVID-19 pandemic. Chest diseases department; It was one of the main branches in the differential diagnosis, treatment and follow-up of COVID-19 cases. In this process, our assistants, who were our hands and arms, were our fighters who were at the forefront of the pandemic process. During the pandemic process, we worked every day with an order consisting of a faculty member and two assistants. We continued our scientific meetingand assistant trainings online so that our training activities are not interrupted. On the one hand, we continued our scientific activities by participating in the studies, planning new research, and writing projects. As a result, when we look back, we have completed this difficult process by further enhancing our sense of solidarity that exists as a department in the pandemic process we experienced for the first time in our lives.
Düzce Tıp Fakültesi göğüs hastalıkları kliniği olarak COVID-19 pandemisinde aktif rol alan bölümlerden biriydik. Göğüs hastalıkları bölümü; COVID-19 olgularının ayırıcı tanı, tedavi ve takibinde yer alan ana branşlardandı. Bu süreçte elimiz, kolumuz olan asistanlarımız pandemi sürecinin en ön cephesinde yer alan savaşçılarımızdı. Pandemi sürecinde her gün bir öğretim üyesi ve iki asistandan oluşan bir düzenle çalıştık. Eğitim faaliyetlerimizin de aksamaması adına bilimsel toplantı ve asistan eğitimlerimize online olarak devam ettik. Bir taraftan da bilimsel aktivitelerimize merkeze çalışmalara katılarak, yeni araştırmalar planlayarak, projeler yazarak devam ettik. Sonuç olarak geriye dönüp baktığımızda hayatımızda ilk defa deneyimlediğimiz pandemi sürecinde bölüm olarak var olan dayanışma duygumuzu daha da perçinleyerek bu zor süreci tamamladık.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Short Communication |
Authors | |
Publication Date | July 21, 2020 |
Acceptance Date | July 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 12 Issue: S1 |