Research Article
BibTex RIS Cite

Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sağlıklı Beslenme ve Fiziksel Aktiviteyle İlgili Tutumlarının Değerlendirilmesi

Year 2020, Volume: 12 Issue: 3, 400 - 405, 20.10.2020
https://doi.org/10.18521/ktd.733639

Abstract

Amaç: Sağlıklı yaşamın temelleri gençlik döneminde atılır. Dengeli beslenme ve düzenli fiziksel aktivite sağlığın önemli iki belirleyicisi olmanın yanında yaşlanmayla ilgili sağlık risklerini azaltmada etkili iki temel unsurdur. Üniversiteler bu farkındalığı artırmak için ideal ortamlardır. Bu çalışma Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin sağlıklı beslenme ve fiziksel aktiviteyle ilgili tutumlarını etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.
Metod: Beslenme ve Diyetetik, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümlerinde toplam 467 öğrenci bulunmaktaydı. Evrenin tamamına ulaşılması hedeflendi. Sadece 339 (%73) öğrenci çalışmaya katıldı. Veriler; sosyo-demografik veriler, Modifiye Edilmiş North Florida Üniversitesi Diyet ve Egzersiz Anketi’nin demografik içerikli soruları ve Beden Algısı Ölçeği’ni içeren anket formu ile yüz yüze toplandı. Verilerinin analizinde SPSS 25.0 programı kullanıldı. Anlamlılık düzeyi p<0,05 alındı.

Bulgular: Çalışmada kullandığımız Beden Algısı Ölçeğinin orijinalinde 0.91 olan Cronbach α katsayısı çalışmada 0.959 olarak hesaplandı. Ayrıca orijinal ölçekte 135 olarak hesaplanan kestirim noktası yapılan ROC analizi sonucunda 134.5 olarak bulundu. Öğrencilerin %49,6’sı egzersiz yapmadığını belirtirken bunların %27,1’i bu durumu zaman kısıtlılığına %17,1‘i ise irade zayıflığına bağlamaktaydı. Öğrencilerin %54’ü sağlıklı beslenmediğini düşünmekteydi. Egzersiz yapmama ile cinsiyet arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptandı (p<0,05). Beden algısı ortalama değerin altında olan öğrencilerde egzersiz yapmayanların sayısının (n=52) yapanlardan (n=36) yüksek olması istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05).
Sonuç: Çalışma sonuçları doğrultusunda üniversite öğrencilerine sağlıklı beslenme ve egzersiz konulu farkındalık programları sunularak sağlıklı yaşam biçimi davranışları teşvik edilmelidir.

References

  • 1. Arslan SA, Daşkapan A, Çakır B. Üniversite öğrencilerinin beslenme ve fiziksel aktivite alışkanlıklarının belirlenmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin. 2016;15(3): 171-180.
  • 2. Kohl HW, Cook HD. Educating the Student Body: Taking physical activity and physical education to school. NW Washington: The Natıonal Academıes Press; 2013.
  • 3. Mackie, Dr Don. Food and nutrition guidelines for healthy children and young people.ministry of health.Wellington ;2012.
  • 4. Vural PI, Bakır N. Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve etkileyen faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2015;6(1): 36-42.
  • 5. Jin M, An Q, Wang L. Chronic conditions in adolescents. Experimental and Therapeutic Medicine. 2017;14(1): 478-482.
  • 6. Yahia N, Wang D, Rapley M ,Dey R. Assessment of weight status, dietary habits and beliefs, physical activity, and nutritional knowledge among university students. Perspectives in Public Health. 2016;136(4):231-244.
  • 7. Haenle MM, Brockmann SO, Kron M, Bertling U, Mason RA, Steinbach G, Boehm BO, et al. Overweight, physical activity, tobacco and alcohol consumption in a cross-sectional random sample of German adults. BMC Public Health. 2006;6(233):1-12.
  • 8. Tuğba G. Sağlıklı beslenme kavramı ve üniversite öğrencilerinin beslenme alışkanlıklarına yönelik tutum ve davranışları [yüksek lisans tezi]. [Adana(TR)]: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; 2011.
  • 9. Mustafa S, Öngel K, Çalışkan S, Yağlı MA, Has M, Gonca T, Kurt Y. Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2011;18(2):43-47.
  • 10. Silliman K, Rodas-Fortier K, Neyman M. A survey of dietary and exercise habits and perceived barriers to following a healthy lifestyle in a college population. Californian Journal of Health Promotion. 2004; 2(2):10-19.
  • 11. Croll J. Body ımage and adolescents. Guıdelınes for adolescent nutrıtıon servıces. Oxford: Oxford University Press; 2005. p. 155-165.
  • 12. Anbar H. Lise öğrencilerinde vücut algısı değişkeninin çeşitli variablesle ilgisinin incelenmesi ve vücut algısı ölçeğinin geçerlik güvenirlik çalışması [lisans tezi]. [Ankara(TR)] Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi Psikoloji Bölümü; 2013.
  • 13. Samonds RJ, Cammermeyer M. Perceptions of body image in subjects with multiple sclerosis: a pilot study. Journal of Neuroscience Nursing. 1989;21 (3): 190-194.
  • 14. Arslangüray N. Üniversite öğrencilerinde beden imajının yordayıcıları olarak bağlanma stilleri ve toplumsal cinsiyet rolleri [yüksek lisans tezi]. [Ankara(TR)]: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; 2013.
  • 15. Mills JS, Shannon A , Hogue J. Beauty. Body image and the media [Internet]; 2017 [cited 2020]. Available from: https://www.intechopen.com/books/perception-of-beauty.
  • 16. Parsons AC. Body ımage differences between university students: Major of Study [research project]. [Ohio(USA) ]:Williams Honors College. School of Sport Science and Wellness; 2015.
  • 17. Ferrari EP, Petroski EL, Silva DA. Prevalence of body image dissatisfaction and associated factors among physical education students. Trends Psychiatry Psychother, 2013; 35(2): 119-127.
  • 18. Yargic MP, Kurklu GB. Are adolescent sports fans more physically active than the sports indifferent. A self-reported questionnaire study. Royal Society for Public Health. 2019;140(2):117-123.
  • 19. Üçok K, Genç A, Şener Ü, Akkaya M, Mollaoğlu H. Investigation of physical activity level of medical school students. European Journal of Basic Medical Sciences. 2010; 1(1): 33-38.
  • 20. Wells JC, Hallal PC, Reichert FF, Menezes AM, Araújo CL, Victora CG. Sleep patterns and television viewing in relation to obesity and blood pressure: evidence from an adolescent Brazilian birth cohort. International Journal of Obesity. 2008;32: 1042-1049.
  • 21. Çakır B. Sağlıklı Yaşam: Gündelik hayatta karşılaştığımız sağlık risklerini azaltabilir miyiz. Ankara Medical Journal. 2017:179‐188.
  • 22. Gonzalez K, Fuentes J, Marquez JL. Physical inactivity, sedentary behavior and chronic diseases. Korean Journal of Family Medicine. 2017; 38(33): 111–115.
  • 23. Lee IM, Shiroma EJ, Lobelo F, Puska P, Blair SN, Katzmarzyk PT. Effect of physical inactivity on major non-communicable diseases worldwide: an analysis of burden of disease and life expectancy. The Lancet. 2012; 380 (9838): 219-229.
  • 24. Kızar O, Kargün M, Togo OT, Biner M, Pala A. Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Marmara University Journal of Sport Science. 2016;1(1): 63-74.
  • 25. Garipağaoğlu M, ELİUZ B, Esin K, Çağatay P, Nalbant H, Solakoğlu Z. Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin beslenme durumlarının değerlendirilmesi . İstanbul Tıp Dergisi, 2012;13(1):1-8.
  • 26. Milanovic Z, Sporis G, Trajkovic N, Vracan D, Andrijasevic M, Pantalic S, Baic M. Attitudes towards exercise and the physical exercise habits of University of Zagrep students. Annales Kinesiologiae, 2013;136(4): 57-70.
  • 27. Ermiş E, Doğan E, Erilli NA, Satıcı A. Üniversite öğrencilerinin beslenme alışkanlıklarının incelenmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi. 2015;6(1): 30-40.
  • 28. T.C Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. T.C Sağlık Bakanlığı. Türkiye’ye Özgü Beslenme Rehberi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik; 2004.
  • 29. Benton D, Sargent J. Breakfast, blood glucose and memory. Biological Psychology. 1992; 33(2): 207-210.
  • 30. Ozdogan Y, Ozcelik AO, Surucuoglu MS. The Breakfast Habits of Female University Students. Pakistan Journal of Nutrition. 2010; 9(9): 882-886.
  • 31.Sakamaki R, Toyama K, Amamoto R, Liu CJ , Shinfuku N. Nutritional knowledge, food habits and health attitude of Chinese university students –a cross sectional study–. Nutrition Journal. 2005;4(4): 1-5.
  • 32. Onurlubaş E, Doğan HG, Demirkıran S. Üniversite Öğrencilerinin Beslenme Alışkanlıkları. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2015;32(3): 61-69.
  • 33. Mudd EH. Women’s conflicting values. Journal of Marriage and Family Living. 2002;8(3): 50-65.
  • 34. Akdevelioğlu Y, Yörüsün TÖ. Üniversite öğrencilerinin yeme tutum ve davranışlarına ilişkin bazı faktörlerin incelenmesi. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;4(1): 19-28.
  • 35. Aktaş İ, Erhan E. Spor yapan ve spor yapmayan bireylerin benlik saygısı ve risk alma düzeylerinin incelenmesi (Erzurum ili örneği). Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2015; 2:40-51.
  • 36. Genç A, Şener Ü, Karabacak H, Üçok K. Kadın ve erkek genç erişkinler arasında fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi farklılıklarının araştırılması. Kocatepe Tıp Dergisi. 2011;12: 145-150.
  • 37. Savcı S, Öztürk M, Arıkan H. Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri. Türk Kardiyoloji Derneği. 2006;34(3): 166-172.
  • 38. Pengpid S, Peltzer K, Kassean HK, Tsala JPT, Sychareun V, Falk Müller F. Physical inactivity and associated factors among university students in 23 low-, middle- and high-income countries. International Journal of Public Health, 2015;60(5): 539–549.
  • 39.Acree L, Longfors J, Fjeldstad A, et al. ,Physical activity is related to quality of life in order adults, Health and Quality of Life Outcomes. 2006;(4)37: 1-6.
  • 40. Shibata A, Oka K, Nakamura Y, Muraoka I. Recommended level of physical activity and health¬related quality of life among Japanese adults. Health and Quality of Life Outcomes. 2007;5(64): 1-8.
  • 41. Leslie E, Owen N, Salmon J, et al. Insufficiently active Australian college students: perceived personal, social, and environmental influences. Prev Med. 1999;28(1):20-27.

Evaluation of the Attitudes of the Students of the Faculty of Health Sciences Towards Healthy Nutrition and Physical Activity

Year 2020, Volume: 12 Issue: 3, 400 - 405, 20.10.2020
https://doi.org/10.18521/ktd.733639

Abstract

Objective:
The foundations of a healthy life are laid during youth. Healthy nutrition and regular physical activity beeing two key determinants of health, also the main factors decreasing age-related health risks. Universities are the ideal environments for increasing this awareness. This study aimed to evaluate the factors affecting the attitudes of the students of the Faculty of Health Sciences towards healthy nutrition and physical activity.

Method:
The total number of students in the Department of Physiotherapy and Rehabilitation and Department of Nutrition and Dietetics was 467. The study aimed to reach the whole universe. Only 339 students (73%) took part. The data were collected via face-to-face surveys that covered the socio-demographic data, demographic data questions of the modified survey by the University of North Florida on Diet and Exercise and the Body Image Scale. The data were analyzed using SPSS 25.0 program. Significance level was p<0.05.

Results:
While the Cronbach’s α coefficient was 0.91 in the original Body Image Scale, it was 0.959 in our study. In addition, while prediction point was 135 in the original scale, it was 134.5 according to our ROC analysis. 49.6% of students stated that they did not exercise; 27.1% of those associated it with “lack of time” while 17.1% cited “lack of willpower”. 54% of students considered their diets unhealthy. There was a statistically significant difference between lack of exercise and gender (p<0.05). Among students whose body image perception was below average, the number of those not exercising (n=52) was higher than those exercising (n=36), and this was statistically significant (p<0.05).

Conclusion:
According to results of this study, university students should be provided with awareness programs on healthy nutrition and exercise to promote healthy lifestyle behaviors.

References

  • 1. Arslan SA, Daşkapan A, Çakır B. Üniversite öğrencilerinin beslenme ve fiziksel aktivite alışkanlıklarının belirlenmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin. 2016;15(3): 171-180.
  • 2. Kohl HW, Cook HD. Educating the Student Body: Taking physical activity and physical education to school. NW Washington: The Natıonal Academıes Press; 2013.
  • 3. Mackie, Dr Don. Food and nutrition guidelines for healthy children and young people.ministry of health.Wellington ;2012.
  • 4. Vural PI, Bakır N. Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve etkileyen faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2015;6(1): 36-42.
  • 5. Jin M, An Q, Wang L. Chronic conditions in adolescents. Experimental and Therapeutic Medicine. 2017;14(1): 478-482.
  • 6. Yahia N, Wang D, Rapley M ,Dey R. Assessment of weight status, dietary habits and beliefs, physical activity, and nutritional knowledge among university students. Perspectives in Public Health. 2016;136(4):231-244.
  • 7. Haenle MM, Brockmann SO, Kron M, Bertling U, Mason RA, Steinbach G, Boehm BO, et al. Overweight, physical activity, tobacco and alcohol consumption in a cross-sectional random sample of German adults. BMC Public Health. 2006;6(233):1-12.
  • 8. Tuğba G. Sağlıklı beslenme kavramı ve üniversite öğrencilerinin beslenme alışkanlıklarına yönelik tutum ve davranışları [yüksek lisans tezi]. [Adana(TR)]: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; 2011.
  • 9. Mustafa S, Öngel K, Çalışkan S, Yağlı MA, Has M, Gonca T, Kurt Y. Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2011;18(2):43-47.
  • 10. Silliman K, Rodas-Fortier K, Neyman M. A survey of dietary and exercise habits and perceived barriers to following a healthy lifestyle in a college population. Californian Journal of Health Promotion. 2004; 2(2):10-19.
  • 11. Croll J. Body ımage and adolescents. Guıdelınes for adolescent nutrıtıon servıces. Oxford: Oxford University Press; 2005. p. 155-165.
  • 12. Anbar H. Lise öğrencilerinde vücut algısı değişkeninin çeşitli variablesle ilgisinin incelenmesi ve vücut algısı ölçeğinin geçerlik güvenirlik çalışması [lisans tezi]. [Ankara(TR)] Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi Psikoloji Bölümü; 2013.
  • 13. Samonds RJ, Cammermeyer M. Perceptions of body image in subjects with multiple sclerosis: a pilot study. Journal of Neuroscience Nursing. 1989;21 (3): 190-194.
  • 14. Arslangüray N. Üniversite öğrencilerinde beden imajının yordayıcıları olarak bağlanma stilleri ve toplumsal cinsiyet rolleri [yüksek lisans tezi]. [Ankara(TR)]: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; 2013.
  • 15. Mills JS, Shannon A , Hogue J. Beauty. Body image and the media [Internet]; 2017 [cited 2020]. Available from: https://www.intechopen.com/books/perception-of-beauty.
  • 16. Parsons AC. Body ımage differences between university students: Major of Study [research project]. [Ohio(USA) ]:Williams Honors College. School of Sport Science and Wellness; 2015.
  • 17. Ferrari EP, Petroski EL, Silva DA. Prevalence of body image dissatisfaction and associated factors among physical education students. Trends Psychiatry Psychother, 2013; 35(2): 119-127.
  • 18. Yargic MP, Kurklu GB. Are adolescent sports fans more physically active than the sports indifferent. A self-reported questionnaire study. Royal Society for Public Health. 2019;140(2):117-123.
  • 19. Üçok K, Genç A, Şener Ü, Akkaya M, Mollaoğlu H. Investigation of physical activity level of medical school students. European Journal of Basic Medical Sciences. 2010; 1(1): 33-38.
  • 20. Wells JC, Hallal PC, Reichert FF, Menezes AM, Araújo CL, Victora CG. Sleep patterns and television viewing in relation to obesity and blood pressure: evidence from an adolescent Brazilian birth cohort. International Journal of Obesity. 2008;32: 1042-1049.
  • 21. Çakır B. Sağlıklı Yaşam: Gündelik hayatta karşılaştığımız sağlık risklerini azaltabilir miyiz. Ankara Medical Journal. 2017:179‐188.
  • 22. Gonzalez K, Fuentes J, Marquez JL. Physical inactivity, sedentary behavior and chronic diseases. Korean Journal of Family Medicine. 2017; 38(33): 111–115.
  • 23. Lee IM, Shiroma EJ, Lobelo F, Puska P, Blair SN, Katzmarzyk PT. Effect of physical inactivity on major non-communicable diseases worldwide: an analysis of burden of disease and life expectancy. The Lancet. 2012; 380 (9838): 219-229.
  • 24. Kızar O, Kargün M, Togo OT, Biner M, Pala A. Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Marmara University Journal of Sport Science. 2016;1(1): 63-74.
  • 25. Garipağaoğlu M, ELİUZ B, Esin K, Çağatay P, Nalbant H, Solakoğlu Z. Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin beslenme durumlarının değerlendirilmesi . İstanbul Tıp Dergisi, 2012;13(1):1-8.
  • 26. Milanovic Z, Sporis G, Trajkovic N, Vracan D, Andrijasevic M, Pantalic S, Baic M. Attitudes towards exercise and the physical exercise habits of University of Zagrep students. Annales Kinesiologiae, 2013;136(4): 57-70.
  • 27. Ermiş E, Doğan E, Erilli NA, Satıcı A. Üniversite öğrencilerinin beslenme alışkanlıklarının incelenmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi. 2015;6(1): 30-40.
  • 28. T.C Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. T.C Sağlık Bakanlığı. Türkiye’ye Özgü Beslenme Rehberi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik; 2004.
  • 29. Benton D, Sargent J. Breakfast, blood glucose and memory. Biological Psychology. 1992; 33(2): 207-210.
  • 30. Ozdogan Y, Ozcelik AO, Surucuoglu MS. The Breakfast Habits of Female University Students. Pakistan Journal of Nutrition. 2010; 9(9): 882-886.
  • 31.Sakamaki R, Toyama K, Amamoto R, Liu CJ , Shinfuku N. Nutritional knowledge, food habits and health attitude of Chinese university students –a cross sectional study–. Nutrition Journal. 2005;4(4): 1-5.
  • 32. Onurlubaş E, Doğan HG, Demirkıran S. Üniversite Öğrencilerinin Beslenme Alışkanlıkları. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2015;32(3): 61-69.
  • 33. Mudd EH. Women’s conflicting values. Journal of Marriage and Family Living. 2002;8(3): 50-65.
  • 34. Akdevelioğlu Y, Yörüsün TÖ. Üniversite öğrencilerinin yeme tutum ve davranışlarına ilişkin bazı faktörlerin incelenmesi. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;4(1): 19-28.
  • 35. Aktaş İ, Erhan E. Spor yapan ve spor yapmayan bireylerin benlik saygısı ve risk alma düzeylerinin incelenmesi (Erzurum ili örneği). Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi. 2015; 2:40-51.
  • 36. Genç A, Şener Ü, Karabacak H, Üçok K. Kadın ve erkek genç erişkinler arasında fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi farklılıklarının araştırılması. Kocatepe Tıp Dergisi. 2011;12: 145-150.
  • 37. Savcı S, Öztürk M, Arıkan H. Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri. Türk Kardiyoloji Derneği. 2006;34(3): 166-172.
  • 38. Pengpid S, Peltzer K, Kassean HK, Tsala JPT, Sychareun V, Falk Müller F. Physical inactivity and associated factors among university students in 23 low-, middle- and high-income countries. International Journal of Public Health, 2015;60(5): 539–549.
  • 39.Acree L, Longfors J, Fjeldstad A, et al. ,Physical activity is related to quality of life in order adults, Health and Quality of Life Outcomes. 2006;(4)37: 1-6.
  • 40. Shibata A, Oka K, Nakamura Y, Muraoka I. Recommended level of physical activity and health¬related quality of life among Japanese adults. Health and Quality of Life Outcomes. 2007;5(64): 1-8.
  • 41. Leslie E, Owen N, Salmon J, et al. Insufficiently active Australian college students: perceived personal, social, and environmental influences. Prev Med. 1999;28(1):20-27.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Health Care Administration
Journal Section Articles
Authors

Ömer Önder This is me 0000-0003-0762-6228

Muhsin Öztürk This is me 0000-0002-3076-8251

Şeyda Yıldız 0000-0002-3917-2286

Ayşe Çaylan 0000-0001-8233-7325

Publication Date October 20, 2020
Acceptance Date June 15, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Önder, Ö., Öztürk, M., Yıldız, Ş., Çaylan, A. (2020). Evaluation of the Attitudes of the Students of the Faculty of Health Sciences Towards Healthy Nutrition and Physical Activity. Konuralp Medical Journal, 12(3), 400-405. https://doi.org/10.18521/ktd.733639
AMA Önder Ö, Öztürk M, Yıldız Ş, Çaylan A. Evaluation of the Attitudes of the Students of the Faculty of Health Sciences Towards Healthy Nutrition and Physical Activity. Konuralp Medical Journal. October 2020;12(3):400-405. doi:10.18521/ktd.733639
Chicago Önder, Ömer, Muhsin Öztürk, Şeyda Yıldız, and Ayşe Çaylan. “Evaluation of the Attitudes of the Students of the Faculty of Health Sciences Towards Healthy Nutrition and Physical Activity”. Konuralp Medical Journal 12, no. 3 (October 2020): 400-405. https://doi.org/10.18521/ktd.733639.
EndNote Önder Ö, Öztürk M, Yıldız Ş, Çaylan A (October 1, 2020) Evaluation of the Attitudes of the Students of the Faculty of Health Sciences Towards Healthy Nutrition and Physical Activity. Konuralp Medical Journal 12 3 400–405.
IEEE Ö. Önder, M. Öztürk, Ş. Yıldız, and A. Çaylan, “Evaluation of the Attitudes of the Students of the Faculty of Health Sciences Towards Healthy Nutrition and Physical Activity”, Konuralp Medical Journal, vol. 12, no. 3, pp. 400–405, 2020, doi: 10.18521/ktd.733639.
ISNAD Önder, Ömer et al. “Evaluation of the Attitudes of the Students of the Faculty of Health Sciences Towards Healthy Nutrition and Physical Activity”. Konuralp Medical Journal 12/3 (October 2020), 400-405. https://doi.org/10.18521/ktd.733639.
JAMA Önder Ö, Öztürk M, Yıldız Ş, Çaylan A. Evaluation of the Attitudes of the Students of the Faculty of Health Sciences Towards Healthy Nutrition and Physical Activity. Konuralp Medical Journal. 2020;12:400–405.
MLA Önder, Ömer et al. “Evaluation of the Attitudes of the Students of the Faculty of Health Sciences Towards Healthy Nutrition and Physical Activity”. Konuralp Medical Journal, vol. 12, no. 3, 2020, pp. 400-5, doi:10.18521/ktd.733639.
Vancouver Önder Ö, Öztürk M, Yıldız Ş, Çaylan A. Evaluation of the Attitudes of the Students of the Faculty of Health Sciences Towards Healthy Nutrition and Physical Activity. Konuralp Medical Journal. 2020;12(3):400-5.