Psikolojik danışma ve rehberlik (PDR) lisans eğitiminin üniversitelerimizde yaklaşık 50 yıllık bir geçmişi olmasına rağmen, PDR’nin sistem içerisinde hak ettiği yeri yeterince aldığını söylemek oldukça zordur. Alan çalışanları olarak ileriye yönelik değişimlerin nasıl şekilleneceğini kontrol edebilmek ve söz sahibi olmak da bu noktada oldukça önemli gözükmektedir. Bu çalışmanın amacı, alan çalışanlarının yaşadıkları mesleki problemleri, kendilerini yeterli ve yetersiz hissettikleri alanları, lisans eğitimlerinin niteliğine ilişkin değerlendirmelerini, hizmet içi eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmaya Samsun ilinde farklı ilçelerde çalışmakta olan 34 kadın, 29 erkek toplam 63 rehber öğretmen katılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile elde edilmiş veriler incelenmiştir. Araştırma bulgularında sorun alanları olarak daha çok; PDR lisans eğitiminde üniversitelerin standardizasyonun olmayışı, görev tanımının net olmayışı, rehber öğretmenlerden ve PDR servislerinden gerçekçi olmayan beklentiler ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)’nın sistem ve işleyişinden kaynaklanan sorunlar olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2019 |
Acceptance Date | November 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 3 |