Öğrencilerin üniversitenin ilk yılında yaşadıkları yoğun stres ve uyum sorunları literatürde ilgi gören önemli konulardır. Bu çalışmada üniversiteye yeni başlayan hemşirelik bölümü öğrencilerinin algıladıkları stres ve üniversiteye uyum düzeyleri ile akademik genel not ortalamaları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı nitelikteki bu araştırmaya 2019-2020 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinin Hemşirelik bölümünde öğrenim gören bütün birinci sınıf öğrencileri (n=70) katılmıştır. Araştırma verileri Öğrenci Demografik Bilgi Formu, Algılanan Stres Ölçeği ve Üniversiteye Uyum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 19.35±2.82 yıldır. Öğrencilerin, %67.6’sı kız, %98.5’i ise bekardır. Öğrencilerin üniversiteye uyum puan ortalamaları 93,80±15,63; algılanan stres düzeyi puan ortalamaları ise 26,17±5,76 olarak bulunmuştur. Algılanan stres ile üniversiteye uyum düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ve negatif yönde bir ilişki bulunmaktadır (r=-0.46, p<0.01). Öğrencilerin akademik genel not ortalamaları ile üniversiteye uyum ve algıladıkları stres arasında anlamlı ilişki saptanmamıştır (p>0.05). Bu çalışmada üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin algıladıkları stresin yüksek olduğu ve uyum olumsuz etkilediği bulunmuştur. Üniversiteye yeni başlayan öğrencilere oryantasyon programlarının uygulanması, üniversite ve ilgili fakültelerin rehberlik ve psikolojik danışma komisyonları faaliyetleri kapsamında danışmanlık hizmetlerinin yaygınlaştırılması ve stresi yönetmeye yönelik eğitimler verilmesi önerilmektedir.
Stres Hemşirelik Üniversite Öğrencileri Üniversite Yaşamına Uyum Akademik Genel Not Ortalaması
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Psychology |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2020 |
Acceptance Date | November 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 3 |