BibTex RIS Cite

Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi

Year 2001, Volume: 27 Issue: 27, 399 - 416, 01.08.2001

Abstract

Hizmet sektörlerindeki hızlı gelişmeye paralel olarak artarı ve çeşitlenen pazarlama tekniklerinin eğitim hizmetlerinde de uygulanabilir olduğu görülmektedir. Bu noktada eğitim hizmetlerinin kamu kurumları dışında yoğun bir şekilde özel işletmeler tarafından sunulmaya başlanmasının etkili olduğu söylenebilir. Sonuç olarak sadece özel işletmeler değil kamu işletmeleri de sunmuş oldukları eğitim hizmetlerinde artan rekabet doğrultusunda hizmet kalitesinin artırılması ve böylece müşteri tatmini oluşturma çabalarını ağırlık vermişlerdir. Gelişen pazarlama tekniklerinin kullanımı bu amaçların gerçekleştirilmesi bakımından eğitim işletmelerine önemli fırsatlar sunmaktadır. Eğitim hizmetleri pazarlamasında asıl müşteri olarak öğrencilerin tatmini önemlidir. Tatmin ise göreceli bir kavram olup, öğrencilerin hizmet kalitesini algılamalarına bağlı olarak değişir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin hizmetin değişik boyutları itibariyle kalite algılamaları ölçülmeye çalışılmıştır. Beş farklı üniversitenin I.I.B.F. öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin kalite algılamaları değişik faktörlerde toplanmış ve bunlar çalışmada değerlendirilmiştir.

Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi

Year 2001, Volume: 27 Issue: 27, 399 - 416, 01.08.2001

Abstract

Hizmet sektörlerindeki hızlı gelişmeye paralel olarak artarı ve çeşitlenen pazarlama tekniklerinin eğitim hizmetlerinde de uygulanabilir olduğu görülmektedir. Bu noktada eğitim hizmetlerinin kamu kurumları dışında yoğun bir şekilde özel işletmeler tarafından sunulmaya başlanmasının etkili olduğu söylenebilir. Sonuç olarak sadece özel işletmeler değil kamu işletmeleri de sunmuş oldukları eğitim hizmetlerinde artan rekabet doğrultusunda hizmet kalitesinin artırılması ve böylece müşteri tatmini oluşturma çabalarını ağırlık vermişlerdir. Gelişen pazarlama tekniklerinin kullanımı bu amaçların gerçekleştirilmesi bakımından eğitim işletmelerine önemli fırsatlar sunmaktadır. Eğitim hizmetleri pazarlamasında asıl müşteri olarak öğrencilerin tatmini önemlidir. Tatmin ise göreceli bir kavram olup, öğrencilerin hizmet kalitesini algılamalarına bağlı olarak değişir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin hizmetin değişik boyutları itibariyle kalite algılamaları ölçülmeye çalışılmıştır. Beş farklı üniversitenin I.I.B.F. öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin kalite algılamaları değişik faktörlerde toplanmış ve bunlar çalışmada değerlendirilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ömer Torlak This is me

Publication Date August 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 27 Issue: 27

Cite

APA Torlak, Ö. (2001). Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 27(27), 399-416.
AMA Torlak Ö. Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. August 2001;27(27):399-416.
Chicago Torlak, Ömer. “Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27, no. 27 (August 2001): 399-416.
EndNote Torlak Ö (August 1, 2001) Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27 27 399–416.
IEEE Ö. Torlak, “Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 27, no. 27, pp. 399–416, 2001.
ISNAD Torlak, Ömer. “Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27/27 (August 2001), 399-416.
JAMA Torlak Ö. Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;27:399–416.
MLA Torlak, Ömer. “Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 27, no. 27, 2001, pp. 399-16.
Vancouver Torlak Ö. Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;27(27):399-416.