BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi

Yıl 2001, Cilt: 27 Sayı: 27, 399 - 416, 01.08.2001

Öz

Hizmet sektörlerindeki hızlı gelişmeye paralel olarak artarı ve çeşitlenen pazarlama tekniklerinin eğitim hizmetlerinde de uygulanabilir olduğu görülmektedir. Bu noktada eğitim hizmetlerinin kamu kurumları dışında yoğun bir şekilde özel işletmeler tarafından sunulmaya başlanmasının etkili olduğu söylenebilir. Sonuç olarak sadece özel işletmeler değil kamu işletmeleri de sunmuş oldukları eğitim hizmetlerinde artan rekabet doğrultusunda hizmet kalitesinin artırılması ve böylece müşteri tatmini oluşturma çabalarını ağırlık vermişlerdir. Gelişen pazarlama tekniklerinin kullanımı bu amaçların gerçekleştirilmesi bakımından eğitim işletmelerine önemli fırsatlar sunmaktadır. Eğitim hizmetleri pazarlamasında asıl müşteri olarak öğrencilerin tatmini önemlidir. Tatmin ise göreceli bir kavram olup, öğrencilerin hizmet kalitesini algılamalarına bağlı olarak değişir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin hizmetin değişik boyutları itibariyle kalite algılamaları ölçülmeye çalışılmıştır. Beş farklı üniversitenin I.I.B.F. öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin kalite algılamaları değişik faktörlerde toplanmış ve bunlar çalışmada değerlendirilmiştir.

Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi

Yıl 2001, Cilt: 27 Sayı: 27, 399 - 416, 01.08.2001

Öz

Hizmet sektörlerindeki hızlı gelişmeye paralel olarak artarı ve çeşitlenen pazarlama tekniklerinin eğitim hizmetlerinde de uygulanabilir olduğu görülmektedir. Bu noktada eğitim hizmetlerinin kamu kurumları dışında yoğun bir şekilde özel işletmeler tarafından sunulmaya başlanmasının etkili olduğu söylenebilir. Sonuç olarak sadece özel işletmeler değil kamu işletmeleri de sunmuş oldukları eğitim hizmetlerinde artan rekabet doğrultusunda hizmet kalitesinin artırılması ve böylece müşteri tatmini oluşturma çabalarını ağırlık vermişlerdir. Gelişen pazarlama tekniklerinin kullanımı bu amaçların gerçekleştirilmesi bakımından eğitim işletmelerine önemli fırsatlar sunmaktadır. Eğitim hizmetleri pazarlamasında asıl müşteri olarak öğrencilerin tatmini önemlidir. Tatmin ise göreceli bir kavram olup, öğrencilerin hizmet kalitesini algılamalarına bağlı olarak değişir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin hizmetin değişik boyutları itibariyle kalite algılamaları ölçülmeye çalışılmıştır. Beş farklı üniversitenin I.I.B.F. öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin kalite algılamaları değişik faktörlerde toplanmış ve bunlar çalışmada değerlendirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Torlak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 27 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Torlak, Ö. (2001). Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 27(27), 399-416.
AMA Torlak Ö. Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ağustos 2001;27(27):399-416.
Chicago Torlak, Ömer. “Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27, sy. 27 (Ağustos 2001): 399-416.
EndNote Torlak Ö (01 Ağustos 2001) Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27 27 399–416.
IEEE Ö. Torlak, “Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 27, sy. 27, ss. 399–416, 2001.
ISNAD Torlak, Ömer. “Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27/27 (Ağustos 2001), 399-416.
JAMA Torlak Ö. Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;27:399–416.
MLA Torlak, Ömer. “Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 27, sy. 27, 2001, ss. 399-16.
Vancouver Torlak Ö. Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;27(27):399-416.