Hizmet sektörlerindeki hızlı gelişmeye paralel olarak artarı ve çeşitlenen pazarlama tekniklerinin eğitim hizmetlerinde de uygulanabilir olduğu görülmektedir. Bu noktada eğitim hizmetlerinin kamu kurumları dışında yoğun bir şekilde özel işletmeler tarafından sunulmaya başlanmasının etkili olduğu söylenebilir. Sonuç olarak sadece özel işletmeler değil kamu işletmeleri de sunmuş oldukları eğitim hizmetlerinde artan rekabet doğrultusunda hizmet kalitesinin artırılması ve böylece müşteri tatmini oluşturma çabalarını ağırlık vermişlerdir. Gelişen pazarlama tekniklerinin kullanımı bu amaçların gerçekleştirilmesi bakımından eğitim işletmelerine önemli fırsatlar sunmaktadır. Eğitim hizmetleri pazarlamasında asıl müşteri olarak öğrencilerin tatmini önemlidir. Tatmin ise göreceli bir kavram olup, öğrencilerin hizmet kalitesini algılamalarına bağlı olarak değişir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin hizmetin değişik boyutları itibariyle kalite algılamaları ölçülmeye çalışılmıştır. Beş farklı üniversitenin I.I.B.F. öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin kalite algılamaları değişik faktörlerde toplanmış ve bunlar çalışmada değerlendirilmiştir.
Hizmet sektörlerindeki hızlı gelişmeye paralel olarak artarı ve çeşitlenen pazarlama tekniklerinin eğitim hizmetlerinde de uygulanabilir olduğu görülmektedir. Bu noktada eğitim hizmetlerinin kamu kurumları dışında yoğun bir şekilde özel işletmeler tarafından sunulmaya başlanmasının etkili olduğu söylenebilir. Sonuç olarak sadece özel işletmeler değil kamu işletmeleri de sunmuş oldukları eğitim hizmetlerinde artan rekabet doğrultusunda hizmet kalitesinin artırılması ve böylece müşteri tatmini oluşturma çabalarını ağırlık vermişlerdir. Gelişen pazarlama tekniklerinin kullanımı bu amaçların gerçekleştirilmesi bakımından eğitim işletmelerine önemli fırsatlar sunmaktadır. Eğitim hizmetleri pazarlamasında asıl müşteri olarak öğrencilerin tatmini önemlidir. Tatmin ise göreceli bir kavram olup, öğrencilerin hizmet kalitesini algılamalarına bağlı olarak değişir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin hizmetin değişik boyutları itibariyle kalite algılamaları ölçülmeye çalışılmıştır. Beş farklı üniversitenin I.I.B.F. öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin kalite algılamaları değişik faktörlerde toplanmış ve bunlar çalışmada değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 27 Sayı: 27 |