Bu makale kalite devriminin eğitim için ne ifade ettiğini ve eğitimle ilişkisinin ülkemizin içinde bulunduğu durumla ilintilendirerek sağlayacağı yararlar açısından anlatmayı amaçlamıştır. Toplam Kalite Yönetimi felsefesini oluşturan temel ögelerden çoğu eğitimin de temel ögeleridir. Bu nedenle toplam kalite yönetimi felsefesinin eğitimde uygulaması sonucu elde edilinebilecek yararlar yönetim ve eğitmenler, öğrenciler ve öğrenme yönünden ele alınmıştır. Aynı zamanda üretim sektöründeki bir tek iyi uygulamanın toplumsal yaşama bulunduğu katkılara bakılarak, bu sürecin eğitim aracılığı ile uzun vadede ülkemizin demokratikleşme sürecine nasıl katkıda bulunacağı da belirlenmeye çalışılmıştır.
Bu makale kalite devriminin eğitim için ne ifade ettiğini ve eğitimle ilişkisinin ülkemizin içinde bulunduğu durumla ilintilendirerek sağlayacağı yararlar açısından anlatmayı amaçlamıştır. Toplam Kalite Yönetimi felsefesini oluşturan temel ögelerden çoğu eğitimin de temel ögeleridir. Bu nedenle toplam kalite yönetimi felsefesinin eğitimde uygulaması sonucu elde edilinebilecek yararlar yönetim ve eğitmenler, öğrenciler ve öğrenme yönünden ele alınmıştır. Aynı zamanda üretim sektöründeki bir tek iyi uygulamanın toplumsal yaşama bulunduğu katkılara bakılarak, bu sürecin eğitim aracılığı ile uzun vadede ülkemizin demokratikleşme sürecine nasıl katkıda bulunacağı da belirlenmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 1998 |
Published in Issue | Year 1998 Volume: 13 Issue: 13 |