Eğitim ve öğretim başarının en önemli unsuru olan öğretmen, öğretimin sınıfta amaçlar doğrultusunda gerçekleşmesinde birinci derecede sorumlu ve etkilidir. Öğretmenler bu sorumluluklarını yerine getirirken mevcut eğitim programında belirtilen esaslar doğrultusunda faaliyet ve çaba gösterirler. Programların uygulanmasından bizzat sorumlu olan öğretmenlerin bu uygulamalarda kazandığı tecrübeler, programların geliştirilmesinde önemli bir veri kaynağıdır. Program geliştirmede bu tecrübelerden yararlanılması program geliştirmenin başarılı olmasında önemli bir unsurdur. Bu çalışmada öğretmenlerin program geliştirmedeki konumu belirterek, öğretmenlerin program geliştirme sürecine katılım şekilleri ile bu süreçte görev almalarını güdüleyen nedenler irdelenecek ve ülkemizde bu konudaki mevcut durum açıklanacaktır.
Eğitim ve öğretim başarının en önemli unsuru olan öğretmen, öğretimin sınıfta amaçlar doğrultusunda gerçekleşmesinde birinci derecede sorumlu ve etkilidir. Öğretmenler bu sorumluluklarını yerine getirirken mevcut eğitim programında belirtilen esaslar doğrultusunda faaliyet ve çaba gösterirler. Programların uygulanmasından bizzat sorumlu olan öğretmenlerin bu uygulamalarda kazandığı tecrübeler, programların geliştirilmesinde önemli bir veri kaynağıdır. Program geliştirmede bu tecrübelerden yararlanılması program geliştirmenin başarılı olmasında önemli bir unsurdur. Bu çalışmada öğretmenlerin program geliştirmedeki konumu belirterek, öğretmenlerin program geliştirme sürecine katılım şekilleri ile bu süreçte görev almalarını güdüleyen nedenler irdelenecek ve ülkemizde bu konudaki mevcut durum açıklanacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 1998 |
Published in Issue | Year 1998 Volume: 13 Issue: 13 |