BibTex RIS Kaynak Göster

Program Geliştirme Sürecine Öğretmen Katılımı

Yıl 1998, Cilt: 13 Sayı: 13, 99 - 106, 01.04.1998

Öz

Eğitim ve öğretim başarının en önemli unsuru olan öğretmen, öğretimin sınıfta amaçlar doğrultusunda gerçekleşmesinde birinci derecede sorumlu ve etkilidir. Öğretmenler bu sorumluluklarını yerine getirirken mevcut eğitim programında belirtilen esaslar doğrultusunda faaliyet ve çaba gösterirler. Programların uygulanmasından bizzat sorumlu olan öğretmenlerin bu uygulamalarda kazandığı tecrübeler, programların geliştirilmesinde önemli bir veri kaynağıdır. Program geliştirmede bu tecrübelerden yararlanılması program geliştirmenin başarılı olmasında önemli bir unsurdur. Bu çalışmada öğretmenlerin program geliştirmedeki konumu belirterek, öğretmenlerin program geliştirme sürecine katılım şekilleri ile bu süreçte görev almalarını güdüleyen nedenler irdelenecek ve ülkemizde bu konudaki mevcut durum açıklanacaktır.

Program Geliştirme Sürecine Öğretmen Katılımı

Yıl 1998, Cilt: 13 Sayı: 13, 99 - 106, 01.04.1998

Öz

Eğitim ve öğretim başarının en önemli unsuru olan öğretmen, öğretimin sınıfta amaçlar doğrultusunda gerçekleşmesinde birinci derecede sorumlu ve etkilidir. Öğretmenler bu sorumluluklarını yerine getirirken mevcut eğitim programında belirtilen esaslar doğrultusunda faaliyet ve çaba gösterirler. Programların uygulanmasından bizzat sorumlu olan öğretmenlerin bu uygulamalarda kazandığı tecrübeler, programların geliştirilmesinde önemli bir veri kaynağıdır. Program geliştirmede bu tecrübelerden yararlanılması program geliştirmenin başarılı olmasında önemli bir unsurdur. Bu çalışmada öğretmenlerin program geliştirmedeki konumu belirterek, öğretmenlerin program geliştirme sürecine katılım şekilleri ile bu süreçte görev almalarını güdüleyen nedenler irdelenecek ve ülkemizde bu konudaki mevcut durum açıklanacaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sedat Yüksel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 13 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Yüksel, S. (1998). Program Geliştirme Sürecine Öğretmen Katılımı. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(13), 99-106.
AMA Yüksel S. Program Geliştirme Sürecine Öğretmen Katılımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Nisan 1998;13(13):99-106.
Chicago Yüksel, Sedat. “Program Geliştirme Sürecine Öğretmen Katılımı”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13, sy. 13 (Nisan 1998): 99-106.
EndNote Yüksel S (01 Nisan 1998) Program Geliştirme Sürecine Öğretmen Katılımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13 13 99–106.
IEEE S. Yüksel, “Program Geliştirme Sürecine Öğretmen Katılımı”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 13, sy. 13, ss. 99–106, 1998.
ISNAD Yüksel, Sedat. “Program Geliştirme Sürecine Öğretmen Katılımı”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13/13 (Nisan 1998), 99-106.
JAMA Yüksel S. Program Geliştirme Sürecine Öğretmen Katılımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;13:99–106.
MLA Yüksel, Sedat. “Program Geliştirme Sürecine Öğretmen Katılımı”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 13, sy. 13, 1998, ss. 99-106.
Vancouver Yüksel S. Program Geliştirme Sürecine Öğretmen Katılımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;13(13):99-106.