The purpose of this study is to identify (a) school principals' roles regarding to organizing the IT classrooms; (b) their experienced problems and their suggestions; and, (c) their perceptions about the effectiveness of these classrooms within the scope of “Basic Education Project”. For this purpose, a total of 17 school principals, who had IT classrooms in their schools, were interviewed. The interview findings were also supported by official regulations and documents. The findings indicate that school principals had no roles in determining IT classrooms, but somewhat roles in receiving the delivery. The problems they articulated were related to the Internet connections, hardware and software breakdowns, and lack of or not enough trained staff. In conclusion, school principals perceived the use of IT classrooms effective.
Bu çalışmanın amacı, ‘Temel Eğitim Programı' kapsamı çerçevesinde kurulan ilköğretim okullarındaki Bilgi Teknolojisi (BT) sınıflarına ilişkin olarak okul müdürlerinin BT sınıflarının kurulumundaki rollerinin belirlenmesi, BT sınıflarına ilişkin yaşadıkları sorunlar ve bu sorunların çözümüyle ilgili önerilerle BT sınıflarının etkiliğine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla, okulunda BT sınıfı olan 17 ilköğretim okulu müdürü ile görüşme yapılmış ve bu görüşmeler dokümanlardan elde edilen verilerle desteklenmiştir. Araştırmanın sonucunda BT sınıflarının belirlenmesinde okul müdürlerinin rollerinin olmadığı; ancak kurulum esnasında ekipmanları teslim alma rollerinin olduğu görülmüştür. Okul müdürlerinin BT sınıflarına ilişkin belirlediği sorunlar; Internet bağlantısının olmamasına, arızaların oluşmasına, yeterince formatör öğretmenlerin olmamasına ve bilgisayarların çalınmasına yönelik sorunlar olduğu bulunmuştur. Genel anlamda, okul müdürlerinin BT sınıflarının “etkili” kullanıldığı görüşünde oldukları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 37 Issue: 37 |