BibTex RIS Cite

Development of Scale About Math-Related Self-Efficacy İnformative Sources For High School Students:a Pilot Study

Year 2002, Volume: 32 Issue: 32, 502 - 531, 01.03.2002

Abstract

In this research, a pilot study of scale development about math-related self-efficacy informative sources for high school students was carried out. Items of the scale were formed according to five-factors model which were found suitable for high school students by Lent, Lopez, Brown and Gore (1996). In addition, another scale also was developed to measure negative and biased opinions about math. In this study, it was hypothesized that if there is an effect of these negative opinions about math and sources of self-efficacy on the formation of math-related self-efficacy. Thus, confirmatory factor analyses that two separate models were compared with two rival models was used. Results indicated that negative opinions are different constructs from self-efficacy sources and the five-factors model of Lent et al's had goodness of fit with the data obtained from this study. Lastly, suggestions about the study are proposal.

Liseli Öğrenciler için Matematik Yetkinlik Beklentisi Bilgilendirici Kaynaklar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Ön Çalışma

Year 2002, Volume: 32 Issue: 32, 502 - 531, 01.03.2002

Abstract

Bu araştırmada, liseli öğrenciler için matematik yetkinlik beklentisi bilgilendirici kaynakları ile ilgili bir ölçek geliştirme ön çalışması yapılmıştır. Ölçeğin maddeleri Lent, Lopez, Brown ve Gore (1996) tarafından liseli öğrenciler için uygun olduğu bulunan beş faktörlü bir yapıya göre oluşturulmuştur. Ayrıca, öğrencilerdeki matematik dersleri hakkındaki olumsuz ve peşin yargıları düşünceleri ölçen bir ölçek daha geliştirilmiştir. Araştırmada matematik hakkındaki bu olumsuz düşüncelerin yetkinlik beklentisi kaynakları gibi matematik yetkinlik beklentisinin oluşumunda bir rolü olup olmayacağı denenceleştirilmiştir. Bu amaçla iki ayrı ölçüm modelinin iki ayrı rakip modelle karşılaştırıldığı doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. Bulgulara göre, bu olumsuz düşüncelerin yetkinlik beklentisi kaynaklarından farklı bir yapı olduğu ve Lent ve arkadaşlarının beş faktörlü modelinin örneklem verisine iyi uyum gösterdiği ortaya çıkmıştır. Son olarak konuya ilişkin öneriler verilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Ragıp Özyürek This is me

Publication Date March 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 32 Issue: 32

Cite

APA Özyürek, Y. D. D. R. (2002). Liseli Öğrenciler için Matematik Yetkinlik Beklentisi Bilgilendirici Kaynaklar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Ön Çalışma. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32(32), 502-531.
AMA Özyürek YDDR. Liseli Öğrenciler için Matematik Yetkinlik Beklentisi Bilgilendirici Kaynaklar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Ön Çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. March 2002;32(32):502-531.
Chicago Özyürek, Yrd. Doç. Dr. Ragıp. “Liseli Öğrenciler için Matematik Yetkinlik Beklentisi Bilgilendirici Kaynaklar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Ön Çalışma”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 32, no. 32 (March 2002): 502-31.
EndNote Özyürek YDDR (March 1, 2002) Liseli Öğrenciler için Matematik Yetkinlik Beklentisi Bilgilendirici Kaynaklar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Ön Çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 32 32 502–531.
IEEE Y. D. D. R. Özyürek, “Liseli Öğrenciler için Matematik Yetkinlik Beklentisi Bilgilendirici Kaynaklar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Ön Çalışma”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 32, no. 32, pp. 502–531, 2002.
ISNAD Özyürek, Yrd. Doç. Dr. Ragıp. “Liseli Öğrenciler için Matematik Yetkinlik Beklentisi Bilgilendirici Kaynaklar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Ön Çalışma”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 32/32 (March 2002), 502-531.
JAMA Özyürek YDDR. Liseli Öğrenciler için Matematik Yetkinlik Beklentisi Bilgilendirici Kaynaklar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Ön Çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;32:502–531.
MLA Özyürek, Yrd. Doç. Dr. Ragıp. “Liseli Öğrenciler için Matematik Yetkinlik Beklentisi Bilgilendirici Kaynaklar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Ön Çalışma”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 32, no. 32, 2002, pp. 502-31.
Vancouver Özyürek YDDR. Liseli Öğrenciler için Matematik Yetkinlik Beklentisi Bilgilendirici Kaynaklar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Ön Çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;32(32):502-31.