BibTex RIS Cite

Üniversite ve İletişim Bir Durum Çalışması

Year 2002, Volume: 30 Issue: 30, 219 - 244, 01.01.2002

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının bakış açılarından kendi bölümleri içinde, aynı fakültedeki diğer bölümlerle ve üniversitenin diğer bölümleri ile ilgili yaşadıkları iletişim problemleri ve bunlara ilişkin çözüm önerilerini incelemektir. Araştırmanın örneklemi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi'ndeki beş fakülteyi en iyi temsil ettiği düşünülen en geniş beş bölümdeki profesör, doçent, yardımcı doçent ve öğretim görevlilerinden seçilmiş 50 öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 19 soruyu kapsayan görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Veriler, içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulguları, öğretim elemanlarının iş ve genel bölüm-içi iletişimlerinde ve iletişim kurallarıyla ilgili önemli problemleri olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte, iletişim problemleri ve bu iletişim problemlerine önerilen çözüm yolları açısından bölümler arasında benzerliklerin yanısıra farklılıklar da bulunmuştur. İş ile ilgili iletişim açısından sonuçlar, gruplaşma, bireysellik, motivasyon eksikliği, bilimsel bilginin yetersiz paylaşımı ve rekabet bölüm-içi iletişimi olumsuz yönde etkileyen faktörler olarak sıklıkla belirtilmiştir. Genel bölüm-içi iletişim açısından, yabancılaşma, öğretim elemanlarının yaş profili, bölümün büyüklüğü ve ortak amaç eksikliği iletişimi olumsuz yönde etkileyen faktörler olarak ortaya konmuştur. Bununla birlikte, sadece kişisel bağlantı, bölümün içedönük özelliği, bilimsel çalışmalarda yetersiz işbirliği fakülte ve üniversite içindeki bölümlerarası iletişimi olumsuz yönde etkileyen faktörler olarak belirtilmiştir. Bunun yanısıra, veri analizleri ‘pozitif bilim' ve ‘sosyal bilim' bölümleri arasında ve ayrıca kadın ve erkek öğretim elemanları arasında iletişim problemleri ve bu problemlere önerilen çözümler anlamında farklılıklar olduğunu göstermiştir.

Üniversite ve İletişim Bir Durum Çalışması

Year 2002, Volume: 30 Issue: 30, 219 - 244, 01.01.2002

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının bakış açılarından kendi bölümleri içinde, aynı fakültedeki diğer bölümlerle ve üniversitenin diğer bölümleri ile ilgili yaşadıkları iletişim problemleri ve bunlara ilişkin çözüm önerilerini incelemektir. Araştırmanın örneklemi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi'ndeki beş fakülteyi en iyi temsil ettiği düşünülen en geniş beş bölümdeki profesör, doçent, yardımcı doçent ve öğretim görevlilerinden seçilmiş 50 öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 19 soruyu kapsayan görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Veriler, içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulguları, öğretim elemanlarının iş ve genel bölüm-içi iletişimlerinde ve iletişim kurallarıyla ilgili önemli problemleri olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte, iletişim problemleri ve bu iletişim problemlerine önerilen çözüm yolları açısından bölümler arasında benzerliklerin yanısıra farklılıklar da bulunmuştur. İş ile ilgili iletişim açısından sonuçlar, gruplaşma, bireysellik, motivasyon eksikliği, bilimsel bilginin yetersiz paylaşımı ve rekabet bölüm-içi iletişimi olumsuz yönde etkileyen faktörler olarak sıklıkla belirtilmiştir. Genel bölüm-içi iletişim açısından, yabancılaşma, öğretim elemanlarının yaş profili, bölümün büyüklüğü ve ortak amaç eksikliği iletişimi olumsuz yönde etkileyen faktörler olarak ortaya konmuştur. Bununla birlikte, sadece kişisel bağlantı, bölümün içedönük özelliği, bilimsel çalışmalarda yetersiz işbirliği fakülte ve üniversite içindeki bölümlerarası iletişimi olumsuz yönde etkileyen faktörler olarak belirtilmiştir. Bunun yanısıra, veri analizleri ‘pozitif bilim' ve ‘sosyal bilim' bölümleri arasında ve ayrıca kadın ve erkek öğretim elemanları arasında iletişim problemleri ve bu problemlere önerilen çözümler anlamında farklılıklar olduğunu göstermiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sıdıka Gizir This is me

Publication Date January 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 30 Issue: 30

Cite

APA Gizir, S. (2002). Üniversite ve İletişim Bir Durum Çalışması. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 30(30), 219-244.
AMA Gizir S. Üniversite ve İletişim Bir Durum Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. January 2002;30(30):219-244.
Chicago Gizir, Sıdıka. “Üniversite Ve İletişim Bir Durum Çalışması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30, no. 30 (January 2002): 219-44.
EndNote Gizir S (January 1, 2002) Üniversite ve İletişim Bir Durum Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30 30 219–244.
IEEE S. Gizir, “Üniversite ve İletişim Bir Durum Çalışması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 30, no. 30, pp. 219–244, 2002.
ISNAD Gizir, Sıdıka. “Üniversite Ve İletişim Bir Durum Çalışması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30/30 (January 2002), 219-244.
JAMA Gizir S. Üniversite ve İletişim Bir Durum Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30:219–244.
MLA Gizir, Sıdıka. “Üniversite Ve İletişim Bir Durum Çalışması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 30, no. 30, 2002, pp. 219-44.
Vancouver Gizir S. Üniversite ve İletişim Bir Durum Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30(30):219-44.