BibTex RIS Cite

İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başaçıkma Stratejileri

Year 2002, Volume: 30 Issue: 30, 283 - 302, 01.01.2002

Abstract

Bu araştırmanın amacı, alt sosyo-ekonomik çevrelerde bulunan ilköğretim okulları II. kademe sınıflarında karşılaşılan öğrenci çatışmalarını, nedenlerini ve öğretmenlerin çatışma çözüm stratejilerini hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin perspektifinden incelemektir. Araştırma tarama (survey) modeline göre yapılandırılmıştır. Bu bağlamda, hem öğretmen hem de öğrenciler için tamamı açık uçlu sorulardan oluşan iki ölçek geliştirilmiş ve çalışmada kullanılmıştır. Araştırmada, örneklem seçim tekniği olarak değişik aşamalarda tabakalı, basit tesadüfü ve uygun örneklem seçim teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 88 öğretmen ve 95 öğrenciden oluşmaktadır. Hem öğretmenlerden hem de öğrencilerden elde edilen sözel veriler, nitel veri analiz tekniklerine göre analiz edilerek şu sonuçlar bulunmuştur: II. kademe sınıflarında en sık karşılaşılan iki öğrenci çatışması, küfür ve kavgadır. Öğrenci çatışmalarının nedenlerine ilişkin öğretmen atıfları genellikle kendilerine yer vermeksizin dışa yöneliktir. Öğrenci çatışmalarını, öğretmenlerin çözüm stratejileri ise öğretmen merkezli, yetkeci ve öğrencilerin öz yönetim ve denetimini geliştirmekten uzak olduğu bulunmuştur.

İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başaçıkma Stratejileri

Year 2002, Volume: 30 Issue: 30, 283 - 302, 01.01.2002

Abstract

Bu araştırmanın amacı, alt sosyo-ekonomik çevrelerde bulunan ilköğretim okulları II. kademe sınıflarında karşılaşılan öğrenci çatışmalarını, nedenlerini ve öğretmenlerin çatışma çözüm stratejilerini hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin perspektifinden incelemektir. Araştırma tarama (survey) modeline göre yapılandırılmıştır. Bu bağlamda, hem öğretmen hem de öğrenciler için tamamı açık uçlu sorulardan oluşan iki ölçek geliştirilmiş ve çalışmada kullanılmıştır. Araştırmada, örneklem seçim tekniği olarak değişik aşamalarda tabakalı, basit tesadüfü ve uygun örneklem seçim teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 88 öğretmen ve 95 öğrenciden oluşmaktadır. Hem öğretmenlerden hem de öğrencilerden elde edilen sözel veriler, nitel veri analiz tekniklerine göre analiz edilerek şu sonuçlar bulunmuştur: II. kademe sınıflarında en sık karşılaşılan iki öğrenci çatışması, küfür ve kavgadır. Öğrenci çatışmalarının nedenlerine ilişkin öğretmen atıfları genellikle kendilerine yer vermeksizin dışa yöneliktir. Öğrenci çatışmalarını, öğretmenlerin çözüm stratejileri ise öğretmen merkezli, yetkeci ve öğrencilerin öz yönetim ve denetimini geliştirmekten uzak olduğu bulunmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dr. Abbas Türnüklü This is me

Arş. Gör. İdris Şahin This is me

Publication Date January 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 30 Issue: 30

Cite

APA Türnüklü, D. A., & Şahin, A. G. İ. (2002). İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başaçıkma Stratejileri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 30(30), 283-302.
AMA Türnüklü DA, Şahin AGİ. İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başaçıkma Stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. January 2002;30(30):283-302.
Chicago Türnüklü, Dr. Abbas, and Arş. Gör. İdris Şahin. “İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları Ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başaçıkma Stratejileri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30, no. 30 (January 2002): 283-302.
EndNote Türnüklü DA, Şahin AGİ (January 1, 2002) İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başaçıkma Stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30 30 283–302.
IEEE D. A. Türnüklü and A. G. İ. Şahin, “İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başaçıkma Stratejileri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 30, no. 30, pp. 283–302, 2002.
ISNAD Türnüklü, Dr. Abbas - Şahin, Arş. Gör. İdris. “İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları Ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başaçıkma Stratejileri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 30/30 (January 2002), 283-302.
JAMA Türnüklü DA, Şahin AGİ. İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başaçıkma Stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30:283–302.
MLA Türnüklü, Dr. Abbas and Arş. Gör. İdris Şahin. “İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları Ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başaçıkma Stratejileri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 30, no. 30, 2002, pp. 283-02.
Vancouver Türnüklü DA, Şahin AGİ. İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başaçıkma Stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;30(30):283-302.