Öğrencilerin akademik başarılarına göre farklı programlara ya da seviye gruplarına ayrılmasının geçerli pedagojik gerekçelerinin olmasına karşın,farklı seviye gruplarında öğrencilere farklı nicelik ve nitelikte bilgi ve anlayışların sunulması toplumsal eşitsizlikleri devam ettirmekte ve yeniden üretmektedir. Bu makalede, eğitimde öğrencileri gruplama anlayışı sorgulanmakta, bu uygulamanın öğrenci başarısını arttırmaktan çok fırsat eşitsizliği yarattığı vurgulanmaktadır.
Öğrencilerin akademik başarılarına göre farklı programlara ya da seviye gruplarına ayrılmasının geçerli pedagojik gerekçelerinin olmasına karşın,farklı seviye gruplarında öğrencilere farklı nicelik ve nitelikte bilgi ve anlayışların sunulması toplumsal eşitsizlikleri devam ettirmekte ve yeniden üretmektedir. Bu makalede, eğitimde öğrencileri gruplama anlayışı sorgulanmakta, bu uygulamanın öğrenci başarısını arttırmaktan çok fırsat eşitsizliği yarattığı vurgulanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 29 Issue: 29 |