Öğrencilerin akademik başarılarına göre farklı programlara ya da seviye gruplarına ayrılmasının geçerli pedagojik gerekçelerinin olmasına karşın,farklı seviye gruplarında öğrencilere farklı nicelik ve nitelikte bilgi ve anlayışların sunulması toplumsal eşitsizlikleri devam ettirmekte ve yeniden üretmektedir. Bu makalede, eğitimde öğrencileri gruplama anlayışı sorgulanmakta, bu uygulamanın öğrenci başarısını arttırmaktan çok fırsat eşitsizliği yarattığı vurgulanmaktadır.
Öğrencilerin akademik başarılarına göre farklı programlara ya da seviye gruplarına ayrılmasının geçerli pedagojik gerekçelerinin olmasına karşın,farklı seviye gruplarında öğrencilere farklı nicelik ve nitelikte bilgi ve anlayışların sunulması toplumsal eşitsizlikleri devam ettirmekte ve yeniden üretmektedir. Bu makalede, eğitimde öğrencileri gruplama anlayışı sorgulanmakta, bu uygulamanın öğrenci başarısını arttırmaktan çok fırsat eşitsizliği yarattığı vurgulanmaktadır.
Eskicumalı, Y. D. D. A. (2002). Okul Bilgisinin Dağıtılması ve Eğitimde Gruplama. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 29(29), 47-68.
AMA
Eskicumalı YDDA. Okul Bilgisinin Dağıtılması ve Eğitimde Gruplama. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ekim 2002;29(29):47-68.
Chicago
Eskicumalı, Yrd. Doç. Dr. Ahmet. “Okul Bilgisinin Dağıtılması Ve Eğitimde Gruplama”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29, sy. 29 (Ekim 2002): 47-68.
EndNote
Eskicumalı YDDA (01 Ekim 2002) Okul Bilgisinin Dağıtılması ve Eğitimde Gruplama. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29 29 47–68.
IEEE
Y. D. D. A. Eskicumalı, “Okul Bilgisinin Dağıtılması ve Eğitimde Gruplama”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 29, sy. 29, ss. 47–68, 2002.
ISNAD
Eskicumalı, Yrd. Doç. Dr. Ahmet. “Okul Bilgisinin Dağıtılması Ve Eğitimde Gruplama”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29/29 (Ekim 2002), 47-68.
JAMA
Eskicumalı YDDA. Okul Bilgisinin Dağıtılması ve Eğitimde Gruplama. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;29:47–68.
MLA
Eskicumalı, Yrd. Doç. Dr. Ahmet. “Okul Bilgisinin Dağıtılması Ve Eğitimde Gruplama”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 29, sy. 29, 2002, ss. 47-68.
Vancouver
Eskicumalı YDDA. Okul Bilgisinin Dağıtılması ve Eğitimde Gruplama. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;29(29):47-68.