Bu makalenin amacı, sistematik bir biçimde örgütsel analizde en yeni teorik yaklaşımlardan birisi olan Yeni Kurumsalcılık Teorisini(The New institutionalism) var olan (klasik ve neoklasik - işlevselci) yaklaşımlarla karşılaştırmalı olarak incelemektir. Daha özel olarak da, bu makalede söz konusu olan yaklaşımların, örgütsel değişkenlerden değişime, örgüt yapılarına, otoriteye, örgüt-çevre ilişkilerine, örgütsel aktivitelere, işe yaklaşımlarını, ve kuramsallaştırmalardaki yaklaşım farklılıklarım incelemektir.Ayrıca, yeni kurumsalcılığın ortaya çıkardığı organizasyonlar üzerindeki kurumsal baskılar ve oluşturduğu örgütsel alanlar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Böylece, eğitim örgütlerinin incelenmesi sonucu ortaya çıkan bu teorinin, başka alanlardan ödünç alınan teorilere göre eğitim alanına daha fazla katkıda bulunacağı beklenmektedir.
Bu makalenin amacı, sistematik bir biçimde örgütsel analizde en yeni teorik yaklaşımlardan birisi olan Yeni Kurumsalcılık Teorisini(The New institutionalism) var olan (klasik ve neoklasik - işlevselci) yaklaşımlarla karşılaştırmalı olarak incelemektir. Daha özel olarak da, bu makalede söz konusu olan yaklaşımların, örgütsel değişkenlerden değişime, örgüt yapılarına, otoriteye, örgüt-çevre ilişkilerine, örgütsel aktivitelere, işe yaklaşımlarını, ve kuramsallaştırmalardaki yaklaşım farklılıklarım incelemektir.Ayrıca, yeni kurumsalcılığın ortaya çıkardığı organizasyonlar üzerindeki kurumsal baskılar ve oluşturduğu örgütsel alanlar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Böylece, eğitim örgütlerinin incelenmesi sonucu ortaya çıkan bu teorinin, başka alanlardan ödünç alınan teorilere göre eğitim alanına daha fazla katkıda bulunacağı beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 28 Issue: 28 |