Ekonomik, sosyal, politik alanlarda görülen Önemli değişme ve gelişmelerin etkisiyle, günümüz okullarının çevreleri eskiye oranla daha karmaşık ve çok değişkenli bir duruma gelmiştir. Bu değişme ve gelişmeler, bir yandan okullarının yapı ve İşleyişini etkileyerek, yeni okul yapılarının oluşturulmasının gündeme getirirken, diğer yandan bu okulları yönetecek müdürlerin niteliklerinin yeniden belirlenmesini de zorunlu kılmıştır. Bu makalede yirmibirinci yüzyılda okul çevresinde meydana gelen değişme ve gelişmeler ile bunların okullara yansımaları özetlenerek; çağdaş okulları yönetebilecek okul müdürlerinin yeterli olmaları gereken liderlik alanları ve özellikleri vurgulanmaktadır.
Ekonomik, sosyal, politik alanlarda görülen Önemli değişme ve gelişmelerin etkisiyle, günümüz okullarının çevreleri eskiye oranla daha karmaşık ve çok değişkenli bir duruma gelmiştir. Bu değişme ve gelişmeler, bir yandan okullarının yapı ve İşleyişini etkileyerek, yeni okul yapılarının oluşturulmasının gündeme getirirken, diğer yandan bu okulları yönetecek müdürlerin niteliklerinin yeniden belirlenmesini de zorunlu kılmıştır. Bu makalede yirmibirinci yüzyılda okul çevresinde meydana gelen değişme ve gelişmeler ile bunların okullara yansımaları özetlenerek; çağdaş okulları yönetebilecek okul müdürlerinin yeterli olmaları gereken liderlik alanları ve özellikleri vurgulanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 28 Issue: 28 |