BibTex RIS Cite

Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi

Year 2001, Volume: 25 Issue: 25, 37 - 62, 01.06.2001

Abstract

Örgütleyici bilgilerin öğrenmeyi olumlu yönde etkilediğine ilişkin bir çok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmalarda genellikle örgütleyici bilgiler yazılı olarak sunulmuştur. Bu çalışmada ise örgütleyici bilgiler hem sözel hem sayısal olarak açıklayıcı ve karşılaştırıcı nitelikte sunulmuştur. Deneysel işlem sonucunda örgütleyici bilgilerin, bilgi düzeyindeki öğrenmeleri olumlu yönde etkilediği ancak bunun anlamlı olmadığı,kavrama düzeyine ilişkin öğrenmeleri anlamlı düzeyde etkilediği, uygulama düzeyindeki öğrenmeleri,anlamlı düzeyde etkilemediği ve toplam öğrenmede olumlu katkı sağladığı ancak bunun anlamlı düzeyde olmadığı gözlenmiştir.Edilen sonuçlara göre örgütleyici bilgilerin öğrenmeye etki derecesinin iç koşullarla da ilişkili alduğu söylenebilir.

Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi

Year 2001, Volume: 25 Issue: 25, 37 - 62, 01.06.2001

Abstract

Örgütleyici bilgilerin öğrenmeyi olumlu yönde etkilediğine ilişkin bir çok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmalarda genellikle örgütleyici bilgiler yazılı olarak sunulmuştur. Bu çalışmada ise örgütleyici bilgiler hem sözel hem sayısal olarak açıklayıcı ve karşılaştırıcı nitelikte sunulmuştur. Deneysel işlem sonucunda örgütleyici bilgilerin, bilgi düzeyindeki öğrenmeleri olumlu yönde etkilediği ancak bunun anlamlı olmadığı,kavrama düzeyine ilişkin öğrenmeleri anlamlı düzeyde etkilediği, uygulama düzeyindeki öğrenmeleri,anlamlı düzeyde etkilemediği ve toplam öğrenmede olumlu katkı sağladığı ancak bunun anlamlı düzeyde olmadığı gözlenmiştir.Edilen sonuçlara göre örgütleyici bilgilerin öğrenmeye etki derecesinin iç koşullarla da ilişkili alduğu söylenebilir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Yusuf Budak This is me

Publication Date June 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 25 Issue: 25

Cite

APA Budak, Y. D. D. Y. (2001). Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25(25), 37-62.
AMA Budak YDDY. Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. June 2001;25(25):37-62.
Chicago Budak, Yrd. Doç. Dr. Yusuf. “Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25, no. 25 (June 2001): 37-62.
EndNote Budak YDDY (June 1, 2001) Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25 25 37–62.
IEEE Y. D. D. Y. Budak, “Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 25, no. 25, pp. 37–62, 2001.
ISNAD Budak, Yrd. Doç. Dr. Yusuf. “Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25/25 (June 2001), 37-62.
JAMA Budak YDDY. Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;25:37–62.
MLA Budak, Yrd. Doç. Dr. Yusuf. “Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 25, no. 25, 2001, pp. 37-62.
Vancouver Budak YDDY. Örgütleyi Bilgilerin Öğrenme Düzeyine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;25(25):37-62.