Örgütleyici bilgilerin öğrenmeyi olumlu yönde etkilediğine ilişkin bir çok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmalarda genellikle örgütleyici bilgiler yazılı olarak sunulmuştur. Bu çalışmada ise örgütleyici bilgiler hem sözel hem sayısal olarak açıklayıcı ve karşılaştırıcı nitelikte sunulmuştur. Deneysel işlem sonucunda örgütleyici bilgilerin, bilgi düzeyindeki öğrenmeleri olumlu yönde etkilediği ancak bunun anlamlı olmadığı,kavrama düzeyine ilişkin öğrenmeleri anlamlı düzeyde etkilediği, uygulama düzeyindeki öğrenmeleri,anlamlı düzeyde etkilemediği ve toplam öğrenmede olumlu katkı sağladığı ancak bunun anlamlı düzeyde olmadığı gözlenmiştir.Edilen sonuçlara göre örgütleyici bilgilerin öğrenmeye etki derecesinin iç koşullarla da ilişkili alduğu söylenebilir.
Örgütleyici bilgilerin öğrenmeyi olumlu yönde etkilediğine ilişkin bir çok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmalarda genellikle örgütleyici bilgiler yazılı olarak sunulmuştur. Bu çalışmada ise örgütleyici bilgiler hem sözel hem sayısal olarak açıklayıcı ve karşılaştırıcı nitelikte sunulmuştur. Deneysel işlem sonucunda örgütleyici bilgilerin, bilgi düzeyindeki öğrenmeleri olumlu yönde etkilediği ancak bunun anlamlı olmadığı,kavrama düzeyine ilişkin öğrenmeleri anlamlı düzeyde etkilediği, uygulama düzeyindeki öğrenmeleri,anlamlı düzeyde etkilemediği ve toplam öğrenmede olumlu katkı sağladığı ancak bunun anlamlı düzeyde olmadığı gözlenmiştir.Edilen sonuçlara göre örgütleyici bilgilerin öğrenmeye etki derecesinin iç koşullarla da ilişkili alduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 25 Issue: 25 |