BibTex RIS Cite

Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu

Year 2001, Volume: 25 Issue: 25, 107 - 124, 01.06.2001

Abstract

Bu çalışmanın amacı, derse giriş davranışlarını İncelemektir.Araştırmada veriler gözlem yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın Örneklemini İlköğretim l. kademe 459, İl. kademe 306 ve ortaöğretim 149 olmak üzere toplam 914 öğretmenin sınıfı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan "Sınıf İçi Öğretim Faaliyeti Gözlem Formu"nun "Derse Giriş Davranıştarı" alt boyutu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; derse giriş davranışları genel olarak orta derecede görülmektedir. Derse giriş davranışlarım kullanılması öğretmenin cinsiyetine göre tek bir davranışta erkekler lehine ve kıdemine göre iki davranışta genç öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık göstermekte, dersler İtibariyle Sosyal Bibiler grubu öğretmenleri Matematik ve Türkçe öğretmenlerinden anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Öğretim kademelerine göre, ilköğretim l. kademe ve orta öğretim öğretmenleri İlköğretim II. kademe öğretmenlerine göre iki davranışta anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Ayrıca, Öğrencinin öğrenmesi için çabalayan ve ilgisiz ve zamanı geçirmeye çalışan öğretmen tiplerinin derse giriş davranışlarını yordayabildikleri görülmektedir.

Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu

Year 2001, Volume: 25 Issue: 25, 107 - 124, 01.06.2001

Abstract

Bu çalışmanın amacı, derse giriş davranışlarını İncelemektir.Araştırmada veriler gözlem yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın Örneklemini İlköğretim l. kademe 459, İl. kademe 306 ve ortaöğretim 149 olmak üzere toplam 914 öğretmenin sınıfı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan "Sınıf İçi Öğretim Faaliyeti Gözlem Formu"nun "Derse Giriş Davranıştarı" alt boyutu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; derse giriş davranışları genel olarak orta derecede görülmektedir. Derse giriş davranışlarım kullanılması öğretmenin cinsiyetine göre tek bir davranışta erkekler lehine ve kıdemine göre iki davranışta genç öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık göstermekte, dersler İtibariyle Sosyal Bibiler grubu öğretmenleri Matematik ve Türkçe öğretmenlerinden anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Öğretim kademelerine göre, ilköğretim l. kademe ve orta öğretim öğretmenleri İlköğretim II. kademe öğretmenlerine göre iki davranışta anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Ayrıca, Öğrencinin öğrenmesi için çabalayan ve ilgisiz ve zamanı geçirmeye çalışan öğretmen tiplerinin derse giriş davranışlarını yordayabildikleri görülmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr Bülent Öztürk This is me

Publication Date June 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 25 Issue: 25

Cite

APA Öztürk, Y. D. D. B. (2001). Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25(25), 107-124.
AMA Öztürk YDDB. Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. June 2001;25(25):107-124.
Chicago Öztürk, Yrd. Doç. Dr Bülent. “Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25, no. 25 (June 2001): 107-24.
EndNote Öztürk YDDB (June 1, 2001) Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25 25 107–124.
IEEE Y. D. D. B. Öztürk, “Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 25, no. 25, pp. 107–124, 2001.
ISNAD Öztürk, Yrd. Doç. Dr Bülent. “Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25/25 (June 2001), 107-124.
JAMA Öztürk YDDB. Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;25:107–124.
MLA Öztürk, Yrd. Doç. Dr Bülent. “Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 25, no. 25, 2001, pp. 107-24.
Vancouver Öztürk YDDB. Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;25(25):107-24.