Bu çalışmanın amacı, derse giriş davranışlarını İncelemektir.Araştırmada veriler gözlem yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın Örneklemini İlköğretim l. kademe 459, İl. kademe 306 ve ortaöğretim 149 olmak üzere toplam 914 öğretmenin sınıfı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan "Sınıf İçi Öğretim Faaliyeti Gözlem Formu"nun "Derse Giriş Davranıştarı" alt boyutu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; derse giriş davranışları genel olarak orta derecede görülmektedir. Derse giriş davranışlarım kullanılması öğretmenin cinsiyetine göre tek bir davranışta erkekler lehine ve kıdemine göre iki davranışta genç öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık göstermekte, dersler İtibariyle Sosyal Bibiler grubu öğretmenleri Matematik ve Türkçe öğretmenlerinden anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Öğretim kademelerine göre, ilköğretim l. kademe ve orta öğretim öğretmenleri İlköğretim II. kademe öğretmenlerine göre iki davranışta anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Ayrıca, Öğrencinin öğrenmesi için çabalayan ve ilgisiz ve zamanı geçirmeye çalışan öğretmen tiplerinin derse giriş davranışlarını yordayabildikleri görülmektedir.
Bu çalışmanın amacı, derse giriş davranışlarını İncelemektir.Araştırmada veriler gözlem yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın Örneklemini İlköğretim l. kademe 459, İl. kademe 306 ve ortaöğretim 149 olmak üzere toplam 914 öğretmenin sınıfı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan "Sınıf İçi Öğretim Faaliyeti Gözlem Formu"nun "Derse Giriş Davranıştarı" alt boyutu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; derse giriş davranışları genel olarak orta derecede görülmektedir. Derse giriş davranışlarım kullanılması öğretmenin cinsiyetine göre tek bir davranışta erkekler lehine ve kıdemine göre iki davranışta genç öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık göstermekte, dersler İtibariyle Sosyal Bibiler grubu öğretmenleri Matematik ve Türkçe öğretmenlerinden anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Öğretim kademelerine göre, ilköğretim l. kademe ve orta öğretim öğretmenleri İlköğretim II. kademe öğretmenlerine göre iki davranışta anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Ayrıca, Öğrencinin öğrenmesi için çabalayan ve ilgisiz ve zamanı geçirmeye çalışan öğretmen tiplerinin derse giriş davranışlarını yordayabildikleri görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 25 Issue: 25 |