BibTex RIS Kaynak Göster

Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu

Yıl 2001, Cilt: 25 Sayı: 25, 107 - 124, 01.06.2001

Öz

Bu çalışmanın amacı, derse giriş davranışlarını İncelemektir.Araştırmada veriler gözlem yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın Örneklemini İlköğretim l. kademe 459, İl. kademe 306 ve ortaöğretim 149 olmak üzere toplam 914 öğretmenin sınıfı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan "Sınıf İçi Öğretim Faaliyeti Gözlem Formu"nun "Derse Giriş Davranıştarı" alt boyutu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; derse giriş davranışları genel olarak orta derecede görülmektedir. Derse giriş davranışlarım kullanılması öğretmenin cinsiyetine göre tek bir davranışta erkekler lehine ve kıdemine göre iki davranışta genç öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık göstermekte, dersler İtibariyle Sosyal Bibiler grubu öğretmenleri Matematik ve Türkçe öğretmenlerinden anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Öğretim kademelerine göre, ilköğretim l. kademe ve orta öğretim öğretmenleri İlköğretim II. kademe öğretmenlerine göre iki davranışta anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Ayrıca, Öğrencinin öğrenmesi için çabalayan ve ilgisiz ve zamanı geçirmeye çalışan öğretmen tiplerinin derse giriş davranışlarını yordayabildikleri görülmektedir.

Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu

Yıl 2001, Cilt: 25 Sayı: 25, 107 - 124, 01.06.2001

Öz

Bu çalışmanın amacı, derse giriş davranışlarını İncelemektir.Araştırmada veriler gözlem yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın Örneklemini İlköğretim l. kademe 459, İl. kademe 306 ve ortaöğretim 149 olmak üzere toplam 914 öğretmenin sınıfı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan "Sınıf İçi Öğretim Faaliyeti Gözlem Formu"nun "Derse Giriş Davranıştarı" alt boyutu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; derse giriş davranışları genel olarak orta derecede görülmektedir. Derse giriş davranışlarım kullanılması öğretmenin cinsiyetine göre tek bir davranışta erkekler lehine ve kıdemine göre iki davranışta genç öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık göstermekte, dersler İtibariyle Sosyal Bibiler grubu öğretmenleri Matematik ve Türkçe öğretmenlerinden anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Öğretim kademelerine göre, ilköğretim l. kademe ve orta öğretim öğretmenleri İlköğretim II. kademe öğretmenlerine göre iki davranışta anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Ayrıca, Öğrencinin öğrenmesi için çabalayan ve ilgisiz ve zamanı geçirmeye çalışan öğretmen tiplerinin derse giriş davranışlarını yordayabildikleri görülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr Bülent Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 25 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Öztürk, Y. D. D. B. (2001). Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25(25), 107-124.
AMA Öztürk YDDB. Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Haziran 2001;25(25):107-124.
Chicago Öztürk, Yrd. Doç. Dr Bülent. “Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25, sy. 25 (Haziran 2001): 107-24.
EndNote Öztürk YDDB (01 Haziran 2001) Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25 25 107–124.
IEEE Y. D. D. B. Öztürk, “Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 25, sy. 25, ss. 107–124, 2001.
ISNAD Öztürk, Yrd. Doç. Dr Bülent. “Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25/25 (Haziran 2001), 107-124.
JAMA Öztürk YDDB. Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;25:107–124.
MLA Öztürk, Yrd. Doç. Dr Bülent. “Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 25, sy. 25, 2001, ss. 107-24.
Vancouver Öztürk YDDB. Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;25(25):107-24.