Öğrenme ortamlarının basında gelen sınıf, aynı zamanda en yaygın eğitim-öğretim örgütlenmesi şeklidir. Sınıfın, aynı programa ve benzer gelişim özelliklerine-Sürecine sahip) öğrencileri hayata hazırlama bakımından gördüğü işlevler yadsınamaz. Bu süreçte öğrencilerin temel bilgi, beceri ve bazı alışkanlıklar kazanmış olarak toplumdaki rollerine hazırlanmaları varılmak istenen amaçlardandır. Ne var ki öğrencileri tanımadan, temel gereksinmelerini belli düzeylerde gidermeden, sınıfta öğrenmenin her aşamasında ihtiyaç duyulan sağlıklı öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci, öğrenci-çevre ilişkiler .kurmak ve sürdürmek olası değildir. Öğrenen sınıf oluşturmak için temel ihtiyaçlarla, öğrenme ilişkisinin ayrıntılı olarak irdelenmesi gerekmektedir. Bu makalede, öğrenen sınıfta etkileşimin psikolojik temelleri üzerinde durulmaktadır
Öğrenme ortamlarının basında gelen sınıf, aynı zamanda en yaygın eğitim-öğretim örgütlenmesi şeklidir. Sınıfın, aynı programa ve benzer gelişim özelliklerine-Sürecine sahip) öğrencileri hayata hazırlama bakımından gördüğü işlevler yadsınamaz. Bu süreçte öğrencilerin temel bilgi, beceri ve bazı alışkanlıklar kazanmış olarak toplumdaki rollerine hazırlanmaları varılmak istenen amaçlardandır. Ne var ki öğrencileri tanımadan, temel gereksinmelerini belli düzeylerde gidermeden, sınıfta öğrenmenin her aşamasında ihtiyaç duyulan sağlıklı öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci, öğrenci-çevre ilişkiler .kurmak ve sürdürmek olası değildir. Öğrenen sınıf oluşturmak için temel ihtiyaçlarla, öğrenme ilişkisinin ayrıntılı olarak irdelenmesi gerekmektedir. Bu makalede, öğrenen sınıfta etkileşimin psikolojik temelleri üzerinde durulmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 25 Issue: 25 |