Bu çalışmada, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bitimleri Fakültesinde okuyan lisans ve lisans üstü öğrencilerinin görüş/erme göre, araştırma sürecine ilişkin etik olmayan davranışların gösterilme sıklığı ve nedenleri araştırılmıştır. Araştırmacı tarafından 5`li likert tipinde geliştirilen ölçme aracı, araştırma eğitimi almış 180 lisans, 23 yüksek lisans ve 22 doktora öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerin görüşleri doğrultusunda, etik olmayan davranışların sıklıkla gösterildiği söylenemez. Ancak biraz düzeyinde gösterilenler: kaynakçanın abartılması kaynağa ulaşmadan ulaşmış gibi gösterme, grup çalışmasında çalışmadığı halde çalışmış görünme, grup çalışmasına katılmayan birisini araştırma raporunda katılmış gösterme ve bireysel olarak yapılması gereken bir projede başkaları ile çalışma davranışları olmuştur. Etik olmayan davranışların gösterilme sebepleri kolayı seçme, araştırma bilgi ve beceri yetersizli.
Bu çalışmada, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bitimleri Fakültesinde okuyan lisans ve lisans üstü öğrencilerinin görüş/erme göre, araştırma sürecine ilişkin etik olmayan davranışların gösterilme sıklığı ve nedenleri araştırılmıştır. Araştırmacı tarafından 5`li likert tipinde geliştirilen ölçme aracı, araştırma eğitimi almış 180 lisans, 23 yüksek lisans ve 22 doktora öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerin görüşleri doğrultusunda, etik olmayan davranışların sıklıkla gösterildiği söylenemez. Ancak biraz düzeyinde gösterilenler: kaynakçanın abartılması kaynağa ulaşmadan ulaşmış gibi gösterme, grup çalışmasında çalışmadığı halde çalışmış görünme, grup çalışmasına katılmayan birisini araştırma raporunda katılmış gösterme ve bireysel olarak yapılması gereken bir projede başkaları ile çalışma davranışları olmuştur. Etik olmayan davranışların gösterilme sebepleri kolayı seçme, araştırma bilgi ve beceri yetersizli.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 24 Issue: 24 |