BibTex RIS Cite

Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri

Year 2000, Volume: 24 Issue: 24, 527 - 542, 01.05.2000

Abstract

Bu çalışmada, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bitimleri Fakültesinde okuyan lisans ve lisans üstü öğrencilerinin görüş/erme göre, araştırma sürecine ilişkin etik olmayan davranışların gösterilme sıklığı ve nedenleri araştırılmıştır. Araştırmacı tarafından 5`li likert tipinde geliştirilen ölçme aracı, araştırma eğitimi almış 180 lisans, 23 yüksek lisans ve 22 doktora öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerin görüşleri doğrultusunda, etik olmayan davranışların sıklıkla gösterildiği söylenemez. Ancak biraz düzeyinde gösterilenler: kaynakçanın abartılması kaynağa ulaşmadan ulaşmış gibi gösterme, grup çalışmasında çalışmadığı halde çalışmış görünme, grup çalışmasına katılmayan birisini araştırma raporunda katılmış gösterme ve bireysel olarak yapılması gereken bir projede başkaları ile çalışma davranışları olmuştur. Etik olmayan davranışların gösterilme sebepleri kolayı seçme, araştırma bilgi ve beceri yetersizli.

Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri

Year 2000, Volume: 24 Issue: 24, 527 - 542, 01.05.2000

Abstract

Bu çalışmada, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bitimleri Fakültesinde okuyan lisans ve lisans üstü öğrencilerinin görüş/erme göre, araştırma sürecine ilişkin etik olmayan davranışların gösterilme sıklığı ve nedenleri araştırılmıştır. Araştırmacı tarafından 5`li likert tipinde geliştirilen ölçme aracı, araştırma eğitimi almış 180 lisans, 23 yüksek lisans ve 22 doktora öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerin görüşleri doğrultusunda, etik olmayan davranışların sıklıkla gösterildiği söylenemez. Ancak biraz düzeyinde gösterilenler: kaynakçanın abartılması kaynağa ulaşmadan ulaşmış gibi gösterme, grup çalışmasında çalışmadığı halde çalışmış görünme, grup çalışmasına katılmayan birisini araştırma raporunda katılmış gösterme ve bireysel olarak yapılması gereken bir projede başkaları ile çalışma davranışları olmuştur. Etik olmayan davranışların gösterilme sebepleri kolayı seçme, araştırma bilgi ve beceri yetersizli.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Doç. Dr. Nilgün Köklü This is me

Publication Date May 1, 2000
Published in Issue Year 2000 Volume: 24 Issue: 24

Cite

APA Köklü, D. D. N. (2000). Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 527-542.
AMA Köklü DDN. Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. May 2000;24(24):527-542.
Chicago Köklü, Doç. Dr. Nilgün. “Lisans Ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı Ve Nedenleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24, no. 24 (May 2000): 527-42.
EndNote Köklü DDN (May 1, 2000) Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24 24 527–542.
IEEE D. D. N. Köklü, “Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 24, no. 24, pp. 527–542, 2000.
ISNAD Köklü, Doç. Dr. Nilgün. “Lisans Ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı Ve Nedenleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24/24 (May 2000), 527-542.
JAMA Köklü DDN. Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;24:527–542.
MLA Köklü, Doç. Dr. Nilgün. “Lisans Ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı Ve Nedenleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 24, no. 24, 2000, pp. 527-42.
Vancouver Köklü DDN. Lisans ve Lisans Üstü Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Araştırma Sürecine Yönelik Etik Olmayan DavranışlarıGösterilme Sıklığı ve Nedenleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;24(24):527-42.