BibTex RIS Cite

Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme

Year 2000, Volume: 24 Issue: 24, 543 - 559, 01.05.2000

Abstract

Bu makalede, ülkemiz eğitimbilim araştırma geleneğinde bir nitel araştırma tekniği olarak çok az kullanılan görüşme tanıtılmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede, sosyal gerçekliği anlamada görüşme tekniğinin kullanılmasının yeri ve önemi üzerinde durulmuştur. Bir araştırma tekniği olarak görüşmenin kullanımında örneklem seçimi sorunu, geçerlik ve güvenirlik sorunu ve elde edilen sözel verilerin analizi tartışılmaya ve uygulamada karşılaşılan teknik sorunlara karşı pratik çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.

Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme

Year 2000, Volume: 24 Issue: 24, 543 - 559, 01.05.2000

Abstract

Bu makalede, ülkemiz eğitimbilim araştırma geleneğinde bir nitel araştırma tekniği olarak çok az kullanılan görüşme tanıtılmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede, sosyal gerçekliği anlamada görüşme tekniğinin kullanılmasının yeri ve önemi üzerinde durulmuştur. Bir araştırma tekniği olarak görüşmenin kullanımında örneklem seçimi sorunu, geçerlik ve güvenirlik sorunu ve elde edilen sözel verilerin analizi tartışılmaya ve uygulamada karşılaşılan teknik sorunlara karşı pratik çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dr Abbas Türnüklü This is me

Publication Date May 1, 2000
Published in Issue Year 2000 Volume: 24 Issue: 24

Cite

APA Türnüklü, D. A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559.
AMA Türnüklü DA. Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. May 2000;24(24):543-559.
Chicago Türnüklü, Dr Abbas. “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24, no. 24 (May 2000): 543-59.
EndNote Türnüklü DA (May 1, 2000) Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24 24 543–559.
IEEE D. A. Türnüklü, “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 24, no. 24, pp. 543–559, 2000.
ISNAD Türnüklü, Dr Abbas. “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 24/24 (May 2000), 543-559.
JAMA Türnüklü DA. Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;24:543–559.
MLA Türnüklü, Dr Abbas. “Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 24, no. 24, 2000, pp. 543-59.
Vancouver Türnüklü DA. Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel BirAraştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;24(24):543-59.