Bu çalınmanın amacı, sınıf içi etki/eşim davranırlarım incelemektir Araştırmada veriler gözlem yoluyla toplanmıştır. Örneklem olarak Ankara il Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Okul Deneyimi dersinde gözlem yapmak için belirlenen 24 ilköğretim ve 4 orta öğretim okulu olmak üzere 28 okul araştırmaya alınmıştır. Araştırmanın örneklemini ilköğretim l. kademe 459, II. kademe 306 ve ortaöğretim 149 olmak üzere toplam 914 öğretmenin sınıfı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan "Sınıf içi Öğretim Faaliyeti Gözlem Formu"nun "Sınıf içi Etkileşim" alt boyutu kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket istatistik programı kullanılmış ve her bir davranış bağımsız değişkenlere göre; t-testi, tek yönlü varyans analizi ve doğrusal regresyon modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; sınıf içi etkileşim davranışları genel olarak orta derecede görülmektedir. Sınıf içi etkileşim davranışlarını kullanılması öğretmenin cinsiyetine ve kıdemine göre anlamlı bir farklılık göstermemekte, dersler itibariyle sosyal ve Türkçe grubu öğretmenleri matematik öğretmenlerinden anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Öğretim kademelerine göre, ilköğretim f. Kademe ve orta öğretim öğretmenleri ilköğretim II. kademe öğretmenlerine göre sınıf içi etkileşim davranışlarım kullanmada anlamlı derecede başarılıdırlar. Ayrıca, demokratik ve otokratik öğretmen özelikleri sınıf içi etkileşim davranışlarını zorlayabilmektedirler.
Bu çalınmanın amacı, sınıf içi etki/eşim davranırlarım incelemektir Araştırmada veriler gözlem yoluyla toplanmıştır. Örneklem olarak Ankara il Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Okul Deneyimi dersinde gözlem yapmak için belirlenen 24 ilköğretim ve 4 orta öğretim okulu olmak üzere 28 okul araştırmaya alınmıştır. Araştırmanın örneklemini ilköğretim l. kademe 459, II. kademe 306 ve ortaöğretim 149 olmak üzere toplam 914 öğretmenin sınıfı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan "Sınıf içi Öğretim Faaliyeti Gözlem Formu"nun "Sınıf içi Etkileşim" alt boyutu kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket istatistik programı kullanılmış ve her bir davranış bağımsız değişkenlere göre; t-testi, tek yönlü varyans analizi ve doğrusal regresyon modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; sınıf içi etkileşim davranışları genel olarak orta derecede görülmektedir. Sınıf içi etkileşim davranışlarını kullanılması öğretmenin cinsiyetine ve kıdemine göre anlamlı bir farklılık göstermemekte, dersler itibariyle sosyal ve Türkçe grubu öğretmenleri matematik öğretmenlerinden anlamlı derecede başarılı görülmektedirler. Öğretim kademelerine göre, ilköğretim f. Kademe ve orta öğretim öğretmenleri ilköğretim II. kademe öğretmenlerine göre sınıf içi etkileşim davranışlarım kullanmada anlamlı derecede başarılıdırlar. Ayrıca, demokratik ve otokratik öğretmen özelikleri sınıf içi etkileşim davranışlarını zorlayabilmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 24 Issue: 24 |