Öğretimin gerçekleştirileceği yerin okullar olması gerektiği ve önemine, öğretimin sistemli bir şekilde öğretim kademeleri arasında düzenlenmesinin gereği, öğretimin öğeleri ve bağıl ve ölçüt bağımlı olmak üzere iki değerlendirmenin İşlevlerine kısaca değindikten sonra Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirilmesine yer verilecektir. Bu yazı, Prof. Dr. Kemal Güriz`in 1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavına ilişkin değerlendirmeleri dikkate alınarak hazırlanmıştır. Öğrencilerin yaşları ölçüt alınarak programların düzenlendiği okullar, Milli Eğitimin amaçlarının öğrencilerde gerçekleşmesinden sorumludur. Üniversiteye hazırlık gibi nedenlerle, milli eğitimin amaçları okul dışındaki kurumlarda öğrencilerde gerçekleştiğinde, öğretimde sorunlar başlar. Okulların milli eğitimin amaçlarından sorumlu olmamalarını getirir. İnsan yetiştirmede kargaşaya yol açar. Öğrenciler, okul öncesi eğitim, ilköğretim, orta öğretim ve üniversitenin amaçlarım gerçekleştirdikleri ölçüde, yaşadıkları ya da yaşayacakları topluma hazırlanır. Bağımsız şekilde işlevde bulunur. İyi bir üretici ve tüketici olmayı öğrenerek, toplumun kendisinden beklediği rolleri yerine getirir. Ayrıca, demokratik toplum düzeninin sürmesi için gerekli kavram ve beceriler öğretim kurumlarında yer alan derslerin amaçlarının Öğrencilerde gerçekleşmesiyle kazanılır. Okulda milli eğitimin genel ve özel amaçlarının gerçekleşme oranı yükseldikçe, sosyal adalet, kişilerin yaşadığı topluma ve kurumlara saygısı artabilir. Bunun için, insan haklarına saygılı, demokratik, çağdaş toplumlarda, tüm kişilerin (öğrenme ve ya sosyoekonomik, kültürel özellikleri bakımından varsıl ve yoksul doğmuş kişilerin) ortalama öğretim süresini arttırma ve nitelikli öğretimden yararlanmaları hedeflenir.
Öğretimin gerçekleştirileceği yerin okullar olması gerektiği ve önemine, öğretimin sistemli bir şekilde öğretim kademeleri arasında düzenlenmesinin gereği, öğretimin öğeleri ve bağıl ve ölçüt bağımlı olmak üzere iki değerlendirmenin İşlevlerine kısaca değindikten sonra Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirilmesine yer verilecektir. Bu yazı, Prof. Dr. Kemal Güriz`in 1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavına ilişkin değerlendirmeleri dikkate alınarak hazırlanmıştır. Öğrencilerin yaşları ölçüt alınarak programların düzenlendiği okullar, Milli Eğitimin amaçlarının öğrencilerde gerçekleşmesinden sorumludur. Üniversiteye hazırlık gibi nedenlerle, milli eğitimin amaçları okul dışındaki kurumlarda öğrencilerde gerçekleştiğinde, öğretimde sorunlar başlar. Okulların milli eğitimin amaçlarından sorumlu olmamalarını getirir. İnsan yetiştirmede kargaşaya yol açar. Öğrenciler, okul öncesi eğitim, ilköğretim, orta öğretim ve üniversitenin amaçlarım gerçekleştirdikleri ölçüde, yaşadıkları ya da yaşayacakları topluma hazırlanır. Bağımsız şekilde işlevde bulunur. İyi bir üretici ve tüketici olmayı öğrenerek, toplumun kendisinden beklediği rolleri yerine getirir. Ayrıca, demokratik toplum düzeninin sürmesi için gerekli kavram ve beceriler öğretim kurumlarında yer alan derslerin amaçlarının Öğrencilerde gerçekleşmesiyle kazanılır. Okulda milli eğitimin genel ve özel amaçlarının gerçekleşme oranı yükseldikçe, sosyal adalet, kişilerin yaşadığı topluma ve kurumlara saygısı artabilir. Bunun için, insan haklarına saygılı, demokratik, çağdaş toplumlarda, tüm kişilerin (öğrenme ve ya sosyoekonomik, kültürel özellikleri bakımından varsıl ve yoksul doğmuş kişilerin) ortalama öğretim süresini arttırma ve nitelikli öğretimden yararlanmaları hedeflenir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 23 Issue: 23 |