BibTex RIS Kaynak Göster

1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirmesine İlişkin Değerlendirme

Yıl 2000, Cilt: 23 Sayı: 23, 333 - 343, 01.04.2000

Öz

Öğretimin gerçekleştirileceği yerin okullar olması gerektiği ve önemine, öğretimin sistemli bir şekilde öğretim kademeleri arasında düzenlenmesinin gereği, öğretimin öğeleri ve bağıl ve ölçüt bağımlı olmak üzere iki değerlendirmenin İşlevlerine kısaca değindikten sonra Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirilmesine yer verilecektir. Bu yazı, Prof. Dr. Kemal Güriz`in 1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavına ilişkin değerlendirmeleri dikkate alınarak hazırlanmıştır. Öğrencilerin yaşları ölçüt alınarak programların düzenlendiği okullar, Milli Eğitimin amaçlarının öğrencilerde gerçekleşmesinden sorumludur. Üniversiteye hazırlık gibi nedenlerle, milli eğitimin amaçları okul dışındaki kurumlarda öğrencilerde gerçekleştiğinde, öğretimde sorunlar başlar. Okulların milli eğitimin amaçlarından sorumlu olmamalarını getirir. İnsan yetiştirmede kargaşaya yol açar. Öğrenciler, okul öncesi eğitim, ilköğretim, orta öğretim ve üniversitenin amaçlarım gerçekleştirdikleri ölçüde, yaşadıkları ya da yaşayacakları topluma hazırlanır. Bağımsız şekilde işlevde bulunur. İyi bir üretici ve tüketici olmayı öğrenerek, toplumun kendisinden beklediği rolleri yerine getirir. Ayrıca, demokratik toplum düzeninin sürmesi için gerekli kavram ve beceriler öğretim kurumlarında yer alan derslerin amaçlarının Öğrencilerde gerçekleşmesiyle kazanılır. Okulda milli eğitimin genel ve özel amaçlarının gerçekleşme oranı yükseldikçe, sosyal adalet, kişilerin yaşadığı topluma ve kurumlara saygısı artabilir. Bunun için, insan haklarına saygılı, demokratik, çağdaş toplumlarda, tüm kişilerin (öğrenme ve ya sosyoekonomik, kültürel özellikleri bakımından varsıl ve yoksul doğmuş kişilerin) ortalama öğretim süresini arttırma ve nitelikli öğretimden yararlanmaları hedeflenir.

1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirmesine İlişkin Değerlendirme

Yıl 2000, Cilt: 23 Sayı: 23, 333 - 343, 01.04.2000

Öz

Öğretimin gerçekleştirileceği yerin okullar olması gerektiği ve önemine, öğretimin sistemli bir şekilde öğretim kademeleri arasında düzenlenmesinin gereği, öğretimin öğeleri ve bağıl ve ölçüt bağımlı olmak üzere iki değerlendirmenin İşlevlerine kısaca değindikten sonra Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirilmesine yer verilecektir. Bu yazı, Prof. Dr. Kemal Güriz`in 1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavına ilişkin değerlendirmeleri dikkate alınarak hazırlanmıştır. Öğrencilerin yaşları ölçüt alınarak programların düzenlendiği okullar, Milli Eğitimin amaçlarının öğrencilerde gerçekleşmesinden sorumludur. Üniversiteye hazırlık gibi nedenlerle, milli eğitimin amaçları okul dışındaki kurumlarda öğrencilerde gerçekleştiğinde, öğretimde sorunlar başlar. Okulların milli eğitimin amaçlarından sorumlu olmamalarını getirir. İnsan yetiştirmede kargaşaya yol açar. Öğrenciler, okul öncesi eğitim, ilköğretim, orta öğretim ve üniversitenin amaçlarım gerçekleştirdikleri ölçüde, yaşadıkları ya da yaşayacakları topluma hazırlanır. Bağımsız şekilde işlevde bulunur. İyi bir üretici ve tüketici olmayı öğrenerek, toplumun kendisinden beklediği rolleri yerine getirir. Ayrıca, demokratik toplum düzeninin sürmesi için gerekli kavram ve beceriler öğretim kurumlarında yer alan derslerin amaçlarının Öğrencilerde gerçekleşmesiyle kazanılır. Okulda milli eğitimin genel ve özel amaçlarının gerçekleşme oranı yükseldikçe, sosyal adalet, kişilerin yaşadığı topluma ve kurumlara saygısı artabilir. Bunun için, insan haklarına saygılı, demokratik, çağdaş toplumlarda, tüm kişilerin (öğrenme ve ya sosyoekonomik, kültürel özellikleri bakımından varsıl ve yoksul doğmuş kişilerin) ortalama öğretim süresini arttırma ve nitelikli öğretimden yararlanmaları hedeflenir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof. Dr. Mehmet Özyürek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 23 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Özyürek, P. D. M. (2000). 1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirmesine İlişkin Değerlendirme. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(23), 333-343.
AMA Özyürek PDM. 1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirmesine İlişkin Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Nisan 2000;23(23):333-343.
Chicago Özyürek, Prof. Dr. Mehmet. “1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirmesine İlişkin Değerlendirme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23, sy. 23 (Nisan 2000): 333-43.
EndNote Özyürek PDM (01 Nisan 2000) 1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirmesine İlişkin Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23 23 333–343.
IEEE P. D. M. Özyürek, “1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirmesine İlişkin Değerlendirme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 23, sy. 23, ss. 333–343, 2000.
ISNAD Özyürek, Prof. Dr. Mehmet. “1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirmesine İlişkin Değerlendirme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23/23 (Nisan 2000), 333-343.
JAMA Özyürek PDM. 1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirmesine İlişkin Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;23:333–343.
MLA Özyürek, Prof. Dr. Mehmet. “1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirmesine İlişkin Değerlendirme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 23, sy. 23, 2000, ss. 333-4.
Vancouver Özyürek PDM. 1999 Yüksek Öğretime Giriş Sınavının Değerlendirmesine İlişkin Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;23(23):333-4.