BibTex RIS Cite

Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması

Year 2000, Volume: 23 Issue: 23, 449 - 466, 01.04.2000

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretimin l. kademesinde çalışan öğretmenlerin sınıf disiplinini sağlamak için kullandıkları stratejiler incelenmiş ve kültürler arası karşılaştırılmaları yapılmıştır. Bu çalışma, 1997-1998 öğretim yılında Türkiye`de (isnir) 12 ve ingiltere`de (ibicester) 8 öğretmenle çalışılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, öğretmenlerle sınıflarım kontrol etmek için kullanmış oldukları stratejiler hakkında görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılmak üzere araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme protokolü hazırlanmıştır. Görüşmeler, her iki ülke öğretmenlerine araştırmacı tarafından aynı sorular yöneltilerek yapılmıştır. Araştırmada nitel bir teknik kullanılmış; bu nedenle de sınırlı sayıda öğretmenle derinlemesine çalışılmıştır. Türk ve ingiliz öğretmenler sınıflarında kullandıkları stratejiler açısından karşılaştırıldıklarında kendi deneyimlerinden ve ayrı okul ve eğitim ortamlarından kaynaklanan farklılıklar bulunmuştur.

Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması

Year 2000, Volume: 23 Issue: 23, 449 - 466, 01.04.2000

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretimin l. kademesinde çalışan öğretmenlerin sınıf disiplinini sağlamak için kullandıkları stratejiler incelenmiş ve kültürler arası karşılaştırılmaları yapılmıştır. Bu çalışma, 1997-1998 öğretim yılında Türkiye`de (isnir) 12 ve ingiltere`de (ibicester) 8 öğretmenle çalışılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, öğretmenlerle sınıflarım kontrol etmek için kullanmış oldukları stratejiler hakkında görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılmak üzere araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme protokolü hazırlanmıştır. Görüşmeler, her iki ülke öğretmenlerine araştırmacı tarafından aynı sorular yöneltilerek yapılmıştır. Araştırmada nitel bir teknik kullanılmış; bu nedenle de sınırlı sayıda öğretmenle derinlemesine çalışılmıştır. Türk ve ingiliz öğretmenler sınıflarında kullandıkları stratejiler açısından karşılaştırıldıklarında kendi deneyimlerinden ve ayrı okul ve eğitim ortamlarından kaynaklanan farklılıklar bulunmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dr. Abbas Türnüklü This is me

Publication Date April 1, 2000
Published in Issue Year 2000 Volume: 23 Issue: 23

Cite

APA Türnüklü, D. A. (2000). Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(23), 449-466.
AMA Türnüklü DA. Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. April 2000;23(23):449-466.
Chicago Türnüklü, Dr. Abbas. “Türk Ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23, no. 23 (April 2000): 449-66.
EndNote Türnüklü DA (April 1, 2000) Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23 23 449–466.
IEEE D. A. Türnüklü, “Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 23, no. 23, pp. 449–466, 2000.
ISNAD Türnüklü, Dr. Abbas. “Türk Ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23/23 (April 2000), 449-466.
JAMA Türnüklü DA. Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;23:449–466.
MLA Türnüklü, Dr. Abbas. “Türk Ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 23, no. 23, 2000, pp. 449-66.
Vancouver Türnüklü DA. Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;23(23):449-66.