Bu araştırmada, ilköğretimin l. kademesinde çalışan öğretmenlerin sınıf disiplinini sağlamak için kullandıkları stratejiler incelenmiş ve kültürler arası karşılaştırılmaları yapılmıştır. Bu çalışma, 1997-1998 öğretim yılında Türkiye`de (isnir) 12 ve ingiltere`de (ibicester) 8 öğretmenle çalışılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, öğretmenlerle sınıflarım kontrol etmek için kullanmış oldukları stratejiler hakkında görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılmak üzere araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme protokolü hazırlanmıştır. Görüşmeler, her iki ülke öğretmenlerine araştırmacı tarafından aynı sorular yöneltilerek yapılmıştır. Araştırmada nitel bir teknik kullanılmış; bu nedenle de sınırlı sayıda öğretmenle derinlemesine çalışılmıştır. Türk ve ingiliz öğretmenler sınıflarında kullandıkları stratejiler açısından karşılaştırıldıklarında kendi deneyimlerinden ve ayrı okul ve eğitim ortamlarından kaynaklanan farklılıklar bulunmuştur.
Bu araştırmada, ilköğretimin l. kademesinde çalışan öğretmenlerin sınıf disiplinini sağlamak için kullandıkları stratejiler incelenmiş ve kültürler arası karşılaştırılmaları yapılmıştır. Bu çalışma, 1997-1998 öğretim yılında Türkiye`de (isnir) 12 ve ingiltere`de (ibicester) 8 öğretmenle çalışılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, öğretmenlerle sınıflarım kontrol etmek için kullanmış oldukları stratejiler hakkında görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılmak üzere araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme protokolü hazırlanmıştır. Görüşmeler, her iki ülke öğretmenlerine araştırmacı tarafından aynı sorular yöneltilerek yapılmıştır. Araştırmada nitel bir teknik kullanılmış; bu nedenle de sınırlı sayıda öğretmenle derinlemesine çalışılmıştır. Türk ve ingiliz öğretmenler sınıflarında kullandıkları stratejiler açısından karşılaştırıldıklarında kendi deneyimlerinden ve ayrı okul ve eğitim ortamlarından kaynaklanan farklılıklar bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 23 Issue: 23 |