BibTex RIS Kaynak Göster

Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması

Yıl 2000, Cilt: 23 Sayı: 23, 449 - 466, 01.04.2000

Öz

Bu araştırmada, ilköğretimin l. kademesinde çalışan öğretmenlerin sınıf disiplinini sağlamak için kullandıkları stratejiler incelenmiş ve kültürler arası karşılaştırılmaları yapılmıştır. Bu çalışma, 1997-1998 öğretim yılında Türkiye`de (isnir) 12 ve ingiltere`de (ibicester) 8 öğretmenle çalışılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, öğretmenlerle sınıflarım kontrol etmek için kullanmış oldukları stratejiler hakkında görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılmak üzere araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme protokolü hazırlanmıştır. Görüşmeler, her iki ülke öğretmenlerine araştırmacı tarafından aynı sorular yöneltilerek yapılmıştır. Araştırmada nitel bir teknik kullanılmış; bu nedenle de sınırlı sayıda öğretmenle derinlemesine çalışılmıştır. Türk ve ingiliz öğretmenler sınıflarında kullandıkları stratejiler açısından karşılaştırıldıklarında kendi deneyimlerinden ve ayrı okul ve eğitim ortamlarından kaynaklanan farklılıklar bulunmuştur.

Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması

Yıl 2000, Cilt: 23 Sayı: 23, 449 - 466, 01.04.2000

Öz

Bu araştırmada, ilköğretimin l. kademesinde çalışan öğretmenlerin sınıf disiplinini sağlamak için kullandıkları stratejiler incelenmiş ve kültürler arası karşılaştırılmaları yapılmıştır. Bu çalışma, 1997-1998 öğretim yılında Türkiye`de (isnir) 12 ve ingiltere`de (ibicester) 8 öğretmenle çalışılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, öğretmenlerle sınıflarım kontrol etmek için kullanmış oldukları stratejiler hakkında görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılmak üzere araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme protokolü hazırlanmıştır. Görüşmeler, her iki ülke öğretmenlerine araştırmacı tarafından aynı sorular yöneltilerek yapılmıştır. Araştırmada nitel bir teknik kullanılmış; bu nedenle de sınırlı sayıda öğretmenle derinlemesine çalışılmıştır. Türk ve ingiliz öğretmenler sınıflarında kullandıkları stratejiler açısından karşılaştırıldıklarında kendi deneyimlerinden ve ayrı okul ve eğitim ortamlarından kaynaklanan farklılıklar bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Abbas Türnüklü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 23 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Türnüklü, D. A. (2000). Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(23), 449-466.
AMA Türnüklü DA. Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Nisan 2000;23(23):449-466.
Chicago Türnüklü, Dr. Abbas. “Türk Ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23, sy. 23 (Nisan 2000): 449-66.
EndNote Türnüklü DA (01 Nisan 2000) Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23 23 449–466.
IEEE D. A. Türnüklü, “Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 23, sy. 23, ss. 449–466, 2000.
ISNAD Türnüklü, Dr. Abbas. “Türk Ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 23/23 (Nisan 2000), 449-466.
JAMA Türnüklü DA. Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;23:449–466.
MLA Türnüklü, Dr. Abbas. “Türk Ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 23, sy. 23, 2000, ss. 449-66.
Vancouver Türnüklü DA. Türk ve İngiliz İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf İçi Davranış Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;23(23):449-66.