Eğer kendiniz için bir gelecek tasarımı yapmıyorsanız, bir geleceğiniz de olmayacaktır. John GALSWORHTY Eğitim en yalın anlamıyla bugünden geleceğe hazırlanma sürecidir. Geleceğin belirsizliğin`! ve risklerin`! akılcı yöntem ve araçlarla, "evcilleştirerek", bir anlamda gelecek kuşakların izleyeceği ana yolları önceden belirleme/açma çabaları eğitimin ilgi alanına girer. Gençler ve çocuklar geleceğin hammaddesin! oluşturduklarından, içinde yaşayacakları yakın ve uzak çevrenin geleceğim nasıl algıladıkları son derece önemlidir. Bu nedenle, planlı eğitim ve öğretim etkinliklerinin birincil muhatabı, genç kuşaklar olmaktadır. Eğer eğitim kurumları gençlerin özlem duyabilecekleri bir gelecek oluşturmada yetersiz kalırsa, bu alanda eğitim kurumları dışındaki güçlerin belirleyici olması kaçınılmazdır. Bu noktadan hareketle eğitim programlarında yapılacak değişikliklerde gençlerin bugünden yarma bakış açılarının da dikkate alınması gerekir. Zaten, gelecek adına elimizde bugünden var olan en etkili araç, onu şekillendirme ve bir ölçüde belirleme yeteneğimizdir. Ancak, böyle bir işe giriştiğimizde atılacak ilk adım; geleceğin bugünden nasıl göründüğüne ilişkin bilimsel verilere ulaşmaktır.
Eğer kendiniz için bir gelecek tasarımı yapmıyorsanız, bir geleceğiniz de olmayacaktır. John GALSWORHTY Eğitim en yalın anlamıyla bugünden geleceğe hazırlanma sürecidir. Geleceğin belirsizliğin`! ve risklerin`! akılcı yöntem ve araçlarla, "evcilleştirerek", bir anlamda gelecek kuşakların izleyeceği ana yolları önceden belirleme/açma çabaları eğitimin ilgi alanına girer. Gençler ve çocuklar geleceğin hammaddesin! oluşturduklarından, içinde yaşayacakları yakın ve uzak çevrenin geleceğim nasıl algıladıkları son derece önemlidir. Bu nedenle, planlı eğitim ve öğretim etkinliklerinin birincil muhatabı, genç kuşaklar olmaktadır. Eğer eğitim kurumları gençlerin özlem duyabilecekleri bir gelecek oluşturmada yetersiz kalırsa, bu alanda eğitim kurumları dışındaki güçlerin belirleyici olması kaçınılmazdır. Bu noktadan hareketle eğitim programlarında yapılacak değişikliklerde gençlerin bugünden yarma bakış açılarının da dikkate alınması gerekir. Zaten, gelecek adına elimizde bugünden var olan en etkili araç, onu şekillendirme ve bir ölçüde belirleme yeteneğimizdir. Ancak, böyle bir işe giriştiğimizde atılacak ilk adım; geleceğin bugünden nasıl göründüğüne ilişkin bilimsel verilere ulaşmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 22 Issue: 22 |