İlköğretim müfettişlerinin sahip oldukları araştırma yeterliklerini ve araştırma eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik olan bu araştırmaya 177 ilköğretim müfettişi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları dört noktada toplanabilir: a) Araştırmaya katılan müfettişlerin yaklaşık yarısı araştırma yeterliklerine yeterince sahip değildir. b) Yine grubun yarısı sahip oldukları bu yeterlikleri öğretmenlere aktarmada ve kendilerini geliştirmede yeterince kullanamamakta ve eğitsel ortamda bu yeterliklerin uygulanamayacağını belirtmektedirler. c) Araştırma yeterliklerinin yeterince kullanılmamasının en önemli iki nedeni uygun araştırma ortamının olmaması ve müfettişlere yönetmelikle verilen diğer görevlerin öncelik taşımasıdır. d) Araştırmanın katılımcıları ilköğretimde araştırma eğitiminin verilmesini gerekli ve yararlı görmekte, mevcut sistemin böyle bir eğitim için uygun olmadığı kanısındadırlar.
İlköğretim müfettişlerinin sahip oldukları araştırma yeterliklerini ve araştırma eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik olan bu araştırmaya 177 ilköğretim müfettişi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları dört noktada toplanabilir: a) Araştırmaya katılan müfettişlerin yaklaşık yarısı araştırma yeterliklerine yeterince sahip değildir. b) Yine grubun yarısı sahip oldukları bu yeterlikleri öğretmenlere aktarmada ve kendilerini geliştirmede yeterince kullanamamakta ve eğitsel ortamda bu yeterliklerin uygulanamayacağını belirtmektedirler. c) Araştırma yeterliklerinin yeterince kullanılmamasının en önemli iki nedeni uygun araştırma ortamının olmaması ve müfettişlere yönetmelikle verilen diğer görevlerin öncelik taşımasıdır. d) Araştırmanın katılımcıları ilköğretimde araştırma eğitiminin verilmesini gerekli ve yararlı görmekte, mevcut sistemin böyle bir eğitim için uygun olmadığı kanısındadırlar.
Köklü, D. D. N., Büyüköztürk, D. Ş., & Çokluk, A. G. Ö. (1999). İlköğretim Müfettişlerinin Araştırma Yeterlikleri ve Araştırma Eğitimine İlişkin Görüşler. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(19), 325-339.
AMA
Köklü DDN, Büyüköztürk DŞ, Çokluk AGÖ. İlköğretim Müfettişlerinin Araştırma Yeterlikleri ve Araştırma Eğitimine İlişkin Görüşler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. October 1999;19(19):325-339.
Chicago
Köklü, Doç. Dr. Nilgün, Dr. Şener Büyüköztürk, and Arş. Gör. Ömay Çokluk. “İlköğretim Müfettişlerinin Araştırma Yeterlikleri Ve Araştırma Eğitimine İlişkin Görüşler”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 19, no. 19 (October 1999): 325-39.
EndNote
Köklü DDN, Büyüköztürk DŞ, Çokluk AGÖ (October 1, 1999) İlköğretim Müfettişlerinin Araştırma Yeterlikleri ve Araştırma Eğitimine İlişkin Görüşler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 19 19 325–339.
IEEE
D. D. N. Köklü, D. Ş. Büyüköztürk, and A. G. Ö. Çokluk, “İlköğretim Müfettişlerinin Araştırma Yeterlikleri ve Araştırma Eğitimine İlişkin Görüşler”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 19, no. 19, pp. 325–339, 1999.
ISNAD
Köklü, Doç. Dr. Nilgün et al. “İlköğretim Müfettişlerinin Araştırma Yeterlikleri Ve Araştırma Eğitimine İlişkin Görüşler”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 19/19 (October 1999), 325-339.
JAMA
Köklü DDN, Büyüköztürk DŞ, Çokluk AGÖ. İlköğretim Müfettişlerinin Araştırma Yeterlikleri ve Araştırma Eğitimine İlişkin Görüşler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;19:325–339.
MLA
Köklü, Doç. Dr. Nilgün et al. “İlköğretim Müfettişlerinin Araştırma Yeterlikleri Ve Araştırma Eğitimine İlişkin Görüşler”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 19, no. 19, 1999, pp. 325-39.
Vancouver
Köklü DDN, Büyüköztürk DŞ, Çokluk AGÖ. İlköğretim Müfettişlerinin Araştırma Yeterlikleri ve Araştırma Eğitimine İlişkin Görüşler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;19(19):325-39.