Bu makalede ödül sisteminin ilköğretim okullarındaki öğretmenler ve müdür yardımcıları için önem derecesi, gereksinimleri karşılama ve iş doyumu sağlama düzeyi ele alınmıştır. Elde edilen sonuçlar mevcut ödül türlerinin öğretmen ve müdür yardımcıları tarafından önemli bulunmadıklarını, gereksinimleriyle örtüşmediklerini ve iş doyumunu sağlamada yetersiz bulunduklarını göstermektedir. Okul müdürleri ve ilköğretim müfettişleri ise ödül sistemine ilişkin daha olumlu görüşlere sahiptirler. Bu görüş farklılığı ödüllendirme ile amaçlanan güdüleme girişiminin daha baştan etkisizlikle sonuçlanacağının bir göstergesi olmakla birlikte ödül sistemini de bütünlük bakımından tartışılır kılmaktadır. Bulgular mevcut ödül türlerinin belirli kıdem, cinsiyet ve öğrenim düzeyindeki gruplar tarafından işlevsel olarak değerlendirilebileceğini göstermektedir. Öte yandan öğretmenlerin zamana, koşullara, kültüre ve bireysel değişkenlere bağlı olarak farklılaşabilen beklentilerini karşılayabilecek tür, içerik ve sayıda yeni ödül düzenlemelerine gereksinim vardır.
Bu makalede ödül sisteminin ilköğretim okullarındaki öğretmenler ve müdür yardımcıları için önem derecesi, gereksinimleri karşılama ve iş doyumu sağlama düzeyi ele alınmıştır. Elde edilen sonuçlar mevcut ödül türlerinin öğretmen ve müdür yardımcıları tarafından önemli bulunmadıklarını, gereksinimleriyle örtüşmediklerini ve iş doyumunu sağlamada yetersiz bulunduklarını göstermektedir. Okul müdürleri ve ilköğretim müfettişleri ise ödül sistemine ilişkin daha olumlu görüşlere sahiptirler. Bu görüş farklılığı ödüllendirme ile amaçlanan güdüleme girişiminin daha baştan etkisizlikle sonuçlanacağının bir göstergesi olmakla birlikte ödül sistemini de bütünlük bakımından tartışılır kılmaktadır. Bulgular mevcut ödül türlerinin belirli kıdem, cinsiyet ve öğrenim düzeyindeki gruplar tarafından işlevsel olarak değerlendirilebileceğini göstermektedir. Öte yandan öğretmenlerin zamana, koşullara, kültüre ve bireysel değişkenlere bağlı olarak farklılaşabilen beklentilerini karşılayabilecek tür, içerik ve sayıda yeni ödül düzenlemelerine gereksinim vardır.
Sabancı, Y. D. D. A. (1999). Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(19), 363-391.
AMA
Sabancı YDDA. Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. October 1999;19(19):363-391.
Chicago
Sabancı, Yrd. Doç. Dr. Ali. “Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler Ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama Ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 19, no. 19 (October 1999): 363-91.
EndNote
Sabancı YDDA (October 1, 1999) Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 19 19 363–391.
IEEE
Y. D. D. A. Sabancı, “Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 19, no. 19, pp. 363–391, 1999.
ISNAD
Sabancı, Yrd. Doç. Dr. Ali. “Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler Ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama Ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 19/19 (October 1999), 363-391.
JAMA
Sabancı YDDA. Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;19:363–391.
MLA
Sabancı, Yrd. Doç. Dr. Ali. “Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler Ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama Ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 19, no. 19, 1999, pp. 363-91.
Vancouver
Sabancı YDDA. Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;19(19):363-91.