BibTex RIS Kaynak Göster

Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi

Yıl 1999, Cilt: 19 Sayı: 19, 363 - 391, 01.10.1999

Öz

Bu makalede ödül sisteminin ilköğretim okullarındaki öğretmenler ve müdür yardımcıları için önem derecesi, gereksinimleri karşılama ve iş doyumu sağlama düzeyi ele alınmıştır. Elde edilen sonuçlar mevcut ödül türlerinin öğretmen ve müdür yardımcıları tarafından önemli bulunmadıklarını, gereksinimleriyle örtüşmediklerini ve iş doyumunu sağlamada yetersiz bulunduklarını göstermektedir. Okul müdürleri ve ilköğretim müfettişleri ise ödül sistemine ilişkin daha olumlu görüşlere sahiptirler. Bu görüş farklılığı ödüllendirme ile amaçlanan güdüleme girişiminin daha baştan etkisizlikle sonuçlanacağının bir göstergesi olmakla birlikte ödül sistemini de bütünlük bakımından tartışılır kılmaktadır. Bulgular mevcut ödül türlerinin belirli kıdem, cinsiyet ve öğrenim düzeyindeki gruplar tarafından işlevsel olarak değerlendirilebileceğini göstermektedir. Öte yandan öğretmenlerin zamana, koşullara, kültüre ve bireysel değişkenlere bağlı olarak farklılaşabilen beklentilerini karşılayabilecek tür, içerik ve sayıda yeni ödül düzenlemelerine gereksinim vardır.

Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi

Yıl 1999, Cilt: 19 Sayı: 19, 363 - 391, 01.10.1999

Öz

Bu makalede ödül sisteminin ilköğretim okullarındaki öğretmenler ve müdür yardımcıları için önem derecesi, gereksinimleri karşılama ve iş doyumu sağlama düzeyi ele alınmıştır. Elde edilen sonuçlar mevcut ödül türlerinin öğretmen ve müdür yardımcıları tarafından önemli bulunmadıklarını, gereksinimleriyle örtüşmediklerini ve iş doyumunu sağlamada yetersiz bulunduklarını göstermektedir. Okul müdürleri ve ilköğretim müfettişleri ise ödül sistemine ilişkin daha olumlu görüşlere sahiptirler. Bu görüş farklılığı ödüllendirme ile amaçlanan güdüleme girişiminin daha baştan etkisizlikle sonuçlanacağının bir göstergesi olmakla birlikte ödül sistemini de bütünlük bakımından tartışılır kılmaktadır. Bulgular mevcut ödül türlerinin belirli kıdem, cinsiyet ve öğrenim düzeyindeki gruplar tarafından işlevsel olarak değerlendirilebileceğini göstermektedir. Öte yandan öğretmenlerin zamana, koşullara, kültüre ve bireysel değişkenlere bağlı olarak farklılaşabilen beklentilerini karşılayabilecek tür, içerik ve sayıda yeni ödül düzenlemelerine gereksinim vardır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Ali Sabancı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 19 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Sabancı, Y. D. D. A. (1999). Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(19), 363-391.
AMA Sabancı YDDA. Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ekim 1999;19(19):363-391.
Chicago Sabancı, Yrd. Doç. Dr. Ali. “Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler Ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama Ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 19, sy. 19 (Ekim 1999): 363-91.
EndNote Sabancı YDDA (01 Ekim 1999) Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 19 19 363–391.
IEEE Y. D. D. A. Sabancı, “Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 19, sy. 19, ss. 363–391, 1999.
ISNAD Sabancı, Yrd. Doç. Dr. Ali. “Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler Ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama Ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 19/19 (Ekim 1999), 363-391.
JAMA Sabancı YDDA. Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;19:363–391.
MLA Sabancı, Yrd. Doç. Dr. Ali. “Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler Ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama Ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 19, sy. 19, 1999, ss. 363-91.
Vancouver Sabancı YDDA. Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;19(19):363-91.