The main purpose of this study is to give some information about interview technique and to identify some interview questions for teacher selection process. These questions can be use in order to gather some useful information about teacher skills such as: self explanation, oral communication and general characteristics of candidates. In spite of some disadvantages of interview method, the most videly used process of screening personnel for employment is the interview. When properly developed and conducted by a skilled person, the interview can be extremely worthwhile and act as an integral part of the overall precision screening and selection process. Generally, there are two types of interviews are data gathering processes. The information collected in the preliminary interview is use to determine whether or not the applicant meets minimum qualifications. In this study, the interview questions were classified as opening questions, general questions, classroom management, teaching strategies, measuring student performance, curriculum, personal characteristics and closing questions.
Bu incelemenin amacı, görüşme yöntemi hakkında bilgi vermek ve öğretmenlerin seçiminde kullanılabilecek görüşme sorularını örneklemektir. Bu sorular, görüşme yöntemi hakkında verilen bilgiler ışığında öğretmenlerin seçiminde bir araç olarak kullanılabilir. Eleman seçiminde kullanılan yöntemlerden biri görüşmedir. Görüşme, belli bir amaca yönelik olarak iki kişinin yüz yüze gelerek yaptıkları konuşmadır. İşgören seçmek üzere yapılan görüşmenin üç temel amacı vardır: (1)aday hakkında bilgi toplamak, (2)örgüt hakkında adaya bilgi vermek, (3) adaya örgütü benimsetmek. Görüşme yöntemi iyi kullanıldığında adayların kişisel ve mesleki niteliklerinin tanınmasında çok etkili olabildiği gibi, yanlış kullanıldığında amacına ulaşmamaktadır. Görüşme, uygulandığı anda karar vermeyi gerektiren bir teknik değil, adayların sahip oldukları nitelikler hakkında önemli ve ayrıntılı bilgilerin toplanmasını sağlayan bir süreçtir. Görüşme sürecinde özellikle görüşmeciler uyanık ve duyarlı olmalıdırlar. Çünkü, görüşme sürecinde hem görüşmeci, hem de adaylar, umutlarını, korkularını, beklentilerini ve yargılarını da bu ortama ve sürece taşırlar. Başarılı bir görüşme süreci için uygun aşamaların gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Görüşme sürecinin niteliği, adayların kendilerini tanıma ve görüşme sürecinin amacını kavrama düzeyinin geliştirilmesi ve uygun bir sunuşla yükseltilebilir. Öğretmen seçimini yapacak kamu ya da özel öğretim kurumlarının işgören hizmetleri birimlerinin yöneticileri açılış soruları, genel sorular, sınıf yönetimi-disiplin, öğretim yöntemleri,program, mesleki gelişme ve kapanış soruları olarak gruplanan bu sorulardan, uygun bulduklarını , bekledikleri yanıtları da yapılandırarak görüşme sürecinde kullanabilirler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 18 Issue: 18 |