BibTex RIS Cite

Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları

Year 1999, Volume: 18 Issue: 18, 283 - 302, 01.09.1999

Abstract

Son zamanlarda yapılan çalışmalarla elde edilen bulgulara göre insanlar beyin başatlığı açısından farklılık göstermektedir. Bazıları beyinlerinin sol,bazıları ise sağ yarıküresini kullanma eğilimi göstermektedir. Bu ikisinin eğitimde sürecinde öğrenci tarafından olası en yüksek düzeyde işe koşulabilmesinde uygun eğitim ortamlarının oluşturulması gerekmektedir. Eğitim ortamları sağlıklı iletişimi temele almalıdır. Bu açıdan dinleme,görme,tartışma,yapıp gösterme ve bir diğerine gösterme etkinliklerinin uygun etkinlikler olduğu söylenebilir. Deneysel bir araştırmanın özeti olarak sunulan bu çalışmada söz konusu etkinliklerin bilişsel alanın bilgi, kavrama, uygulama basamakları ve bunlarla ilgili toplam erişiye etkisi ele alınmaktadır.

Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları

Year 1999, Volume: 18 Issue: 18, 283 - 302, 01.09.1999

Abstract

Son zamanlarda yapılan çalışmalarla elde edilen bulgulara göre insanlar beyin başatlığı açısından farklılık göstermektedir. Bazıları beyinlerinin sol,bazıları ise sağ yarıküresini kullanma eğilimi göstermektedir. Bu ikisinin eğitimde sürecinde öğrenci tarafından olası en yüksek düzeyde işe koşulabilmesinde uygun eğitim ortamlarının oluşturulması gerekmektedir. Eğitim ortamları sağlıklı iletişimi temele almalıdır. Bu açıdan dinleme,görme,tartışma,yapıp gösterme ve bir diğerine gösterme etkinliklerinin uygun etkinlikler olduğu söylenebilir. Deneysel bir araştırmanın özeti olarak sunulan bu çalışmada söz konusu etkinliklerin bilişsel alanın bilgi, kavrama, uygulama basamakları ve bunlarla ilgili toplam erişiye etkisi ele alınmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Yusuf Budak This is me

Publication Date September 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 18 Issue: 18

Cite

APA Budak, Y. D. D. Y. (1999). Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(18), 283-302.
AMA Budak YDDY. Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. September 1999;18(18):283-302.
Chicago Budak, Yrd. Doç. Dr. Yusuf. “Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 18, no. 18 (September 1999): 283-302.
EndNote Budak YDDY (September 1, 1999) Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 18 18 283–302.
IEEE Y. D. D. Y. Budak, “Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 18, no. 18, pp. 283–302, 1999.
ISNAD Budak, Yrd. Doç. Dr. Yusuf. “Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 18/18 (September 1999), 283-302.
JAMA Budak YDDY. Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;18:283–302.
MLA Budak, Yrd. Doç. Dr. Yusuf. “Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 18, no. 18, 1999, pp. 283-02.
Vancouver Budak YDDY. Eğitim Sürecinde Öğrencinin Tüm Beynini Kullanmasını Sağlamanın Yolları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;18(18):283-302.